Bab 32 - Telur

93.9K 1.5K 103
                                    

Kembalinya aku dari rumah keluarga Haris terus aku kembali ke alam realiti. Ke alam kolej. Ke alam pengajianku. Makin nak dekat final ni kenalah makin dekatkan diri dengan buku-buku nota-nota kan.

Tapi aku tak pernah rasa bahagia hidup dengan adik beradik. Yela akukan anak tunggal jadi terasa bahagia pula kenal lebih rapat dengan Angah. Betul kata Haris peragai Angah lebih kurang aku juga. Tapi Angah Haris cakap peragai adik bongsu diorang lagi over. Terlebih manja katanya Angah.

Entahlah aku tak pernah jumpa dia. Masa perkahwinan aku dengan Haris dulu dia masih belajar ni luar negara. Sekarang pun makin sibuk katanya sebab tahun ni tahun akhirnya. Best kan ada adik beradik lain. Tapi aku bersyukur juga lahir dalam anak tunggal ni yela sebab semua kasih sayang ibu ayah semua dapat dekat aku. Haris kena kongsi dengan Along Angah Adik.

"Berangan" sambil melambai-lambaikan tangan Haris menengurku.

Saat ini aku sedang membasuh cawan yang kami gunakan sebentar tadi. Kami berdua hanya membeli makan malam diluar. Yela kami berangkat dari rumah Mama Haris petang. Sampai rumah dah malam jadi manalah sempat nak masak kan ? Dan aku pun macam malas nak masak hehehe nasib baik Haris tak kisah.

"Berangan lagi ke sayang?" Sambil tangan sasa Haris terus dilingkarkan di pinggangku.

Aku yang sudah terbiasa dengan pelukan Haris hanya membiarkan. Aku pun suka diperlakukan begini. Pantang ada masa berdua Haris akan memelukku dari belakang.

"Teringat dekat Mama, Papa dengan Angah. Rindu pula diorang" balasku sambil mengelap tangan dan melentokkan kepalaku di dada Haris.

"Dekat Haris tak rindu?" Tanya Haris sambil dibenamkan wajahnya di leherku yang terdedah. Di hidunya leherku lama.

"Haris kan dah ada depan mata Saffiya. Kenapa nak rindu pula?" Tanyaku dan terus memusingkan badanku menghadap Haris.

Haris hanya tersenyum dan menarikku lagi rapat dengan tubuhnya. Kedua-dua tanganku di angkatnya dan diletakkan di lehernya. Aku hanya menurut. "Tapi Haris masih rindukan Saffiya. Tahap kronik tau" kata Haris sambil mencium dahiku.

Ah hati aku kembali dupdapdupdap dengan cepat ni weh. Boleh tercabut kalau terus macam ni.

"Lepas tu Saffiya nak buat macam mana?" Tanyaku sambil menjauhkan wajahnya dengan wajahku. Aiss macam mana nak jauh kalau badan pun dah melekat ni.

"Kita sambung buat apa yang papa ganggu kita hari tu boleh?"

"Papa ganggu ? Bila ni Haris ? Saffiya lupalah" sumpah aku lupalah.

"Lupa ke saja-saja buat lupa sayang ? Okey bie ingatkan eh" serentak itu Haris terus membenamkan wajahnya di leherku. Dicium dan dihidu dengan rakus leherku.

Tergamam aku menerima layanan Haris. Nak cakap terangsa boleh ?

"Ha-Haris kita dekat da-dapur ni" tersekat-sekat aku berkata sambil cuba menjauhkan wajah Haris dari terus aku hanyut bersama nafsu yang cuba Haris hadirkan dalam diriku.

"Apa salahnya. Fantasi in kitchen. Sound interesting right Saffiya ?" Sambil dikenyitkan mata Haris membalas.

Ish berfantasi pula Suami aku ni.

"Tapi dapur kut. Takde fantasi lain ke?" Aku terus tutup mulutku. Uppp aku tersalah tanya. Kenapa kau suka malukan diri sendiri Saffiya. Kenapa kau pergi tanya fantasi Haris yang lain.

"Di seluruh cerut rumah ni Bie pasang fantasi dengan sayang tau" balas Haris sambil terus tersenyum memandangku.

"Ish mengarutlah Haris ni. Haris, Saffiya nak study lah. Exam nak dekat ni" aku terus cuba mencari alasan untuk jauh dari Haris.

Masih Aku CintaWhere stories live. Discover now