9

879 70 5
                                    

"Ah, ngantuk gila bangun pagi pagi" Aku bangun je nampak kepala. I mean ni betul betul kepala. Apa aku buat semalam? Aduh. Sakit kepala aku. Aku kena report polis ni. Okey, aku ambik fon nak call polis and report pastu lepas ni aku nak buat apa ek? Hm. Perlahan lahan aku memandang ke bawah katil untuk mengambil sebuah kotak kecil yang berisi foto foto lama tentang keluarga aku.

Aku nak menangis, tapi aku kena tahan. Tak tak, ini semua salah Izzah. Dia paksa mama ngan papa halau aku keluar dan pergi jauh dari diorang dan aku berjaya membuktikan bahawa aku mampu hidup seorang diri huh, Nana dan Hana yang tak tahu apa apa kacau aku nak hidup berdikari. Arghh, tak guna.

Aku kemudiannya ternampak bayangan Izzah di dinding bilik aku. Aku pantas mengambil gunting berdekatan lalu melempar(?) gunting tu ke arah bayangan tadi. Aku kemudiannya bahagia seketika sebelum menyambut senyuman temanku yang selama ini membimbing aku ketika aku tinggal seorang. Dia juga menemani aku dikala aku sedih. Dikala aku perlukan TEMAN. Mayat yang berada di bilik aku. Aku telah alihkannya ke ruang tamu sambil menunggu polis tiba. Sementara itu, baik aku mandi dahulu dan dia akan tengok tengokkan mayat tu. Aku tersenyum sebelum dia melepaskan hilai tawanya yang bergema.

***

Izzah

"Mama.. Papa.. carilah Emilya balik. Isk..isk..Izzah nak Emilya balik" Aku merayu meminta mama dan papa mencari adik aku, Emilya. Sejak dia meninggalkan kami, aku mula merasa tidak sedap hati walaupun sejak dari tingkatan 4 lagi dia sudah meninggalkan kami. Aku tak tahu nak cari dia dimana lagi.

"Mama nak bagi balasan dekat dia, huh siapa suruh pergi gatal sangat ngan boyfriend Izzah. Sampai peluk peluk lengan boyfriend kamu tu. Dia ingat apa? Dahlah Izzah , lupakanlah adik kamu tu. Dia dah tiada" Mama mendengus kasar selepas berkata yang demikian. Manakala papa hanya menurut.

Aku tak tahan duduk dalam rumah ni. Rumah je besar tapi kosong dengan kasih sayang. Baik aku takde rumah lah. Huh. Aku mendengus lalu keluar dari rumah tersebut tanpa hala tuju.

Aku naik teksi untuk menuju ke shopping mall terdekat untuk membeli barang barang keperluan aku sebelum aku hendak keluar dari rumah tersebut buat selama lamanya.

Aku tersedar dari tidur aku sebelum aku perasan yang teksi ni berhenti tengah jalan. Aku tanya driver teksi tu apa yang tengah berlaku. Driver tu cakap, ada kemalangan yang disebabkan oleh driver tu sendiri. Tanpa membuang masa, mangsa itu diangkat memasuki teksi tersebut untuk dibawa ke hospital berdekatan. Sementara aku meminta untuk menaiki bas sahaja untuk ke shopping mall. Mata mangsa yang asalnya tertutup, mula meliar untuk melihat keadaan sekeliling. Aku seakan tidak percaya dengan keadaan itu lalu aku meyedapkan hati dengan berkata yang positif(?).

Aku dah sampai kat shopping mall and now aku kena cari barang keperluan aku. First, beg. Second, baju and seluar. Third, makanan and minuman. Okay, thats all. Aku kemudiannya pergi ke kedai kedai untuk mencari barang tersebut.

Emilya

Dengar macam ada orang bagi salam.

Aku bukak pintu dan nampak dua orang lelaki berpakaian seragam seperti polis.

Aku menjemput mereka masuk sedangkan aku masih lagi berada di luar sambil menggigit kuku aku. Hilai tawa temanku bergema di ruang tamu lalu dua orang lelaki tersebut seakan beku dan meminta pertolongan tersebut. Tapi aku tak tahu lah macam mana lelaki tu boleh lepas dari cengkaman teman aku tu. Kemudian lelaki tersebut merentap tangan aku dengan kasar dan "anda ditahan kerana disyaki membunuh dan menyeksa" .

TEMAN [C]Where stories live. Discover now