dua belas

2.5K 351 66
                                    

Malam itu, aku pulang ke rumah setelah puas mencari peguam untuk menguruskan hal penceraian aku. Setelah masuk ke dalam rumah, suasana sudahpun gelap. Aku menaiki anak tangga ke bilik Yeojung.

Pintu dikuak dan aku masuk ke dalam. Kunci kereta aku letakkan di atas meja solek. Tubuh Yeojung yang sedang elok berada di katil sambil bermain telefonnya, aku pandang. Dia langsung tidak mengendahkan kehadiran aku.

"Sayang. " panggilku. Yeojung cuma diam. Malas mahu bercakap denganku. Aku mengeluh dan dirinya aku dekati. Aku berdiri di sisi katilnya.

"Saya lapar. Boleh masakkan apa-apa tak? Ramen pun jadilah. " ujarku lembut. Masih juga sama. Yeojung hanya diam tanpa pandang aku walaupun sesaat. Aku garu belakang kepala aku.

"Sayang, dengar tak ni? " aku bersuara lagi bila dia tak endahkan aku. Yeojung mendengus dan telefon dia, elok dia hempas pada sisi katil dia. Dia pandang aku tajam dengan anak matanya itu.

"Bisinglah kau ni! Dahlah keluar dari pagi tadi sampai malam! Lepastu dah balik menyusahkan aku pulak! " bidasnya. Aku telan liur dan aku balas pandangan dia dengan lembut.

"Maaflah. Saya ada urusan---"

"Urusan apa? Buat anak dengan bini kesayangan kau tu? " pintasnya. Nada dia marah dan ayat dia cukup untuk buatkan aku terluka.

"Asal kau tak makan kat luar je hah?! " dia tiba-tiba menengking aku seraya berdiri berhadapan denganku. Terkejut aku dibuatnya bila dijerkah sebegitu rupa.

"S-saya nak makan masakan awak. " jawabku seraya menunduk. Tangannya cuba aku raih tapi dia tepis dan dia tolak kuat dadaku supaya jauh daripada dia.

"Tak payah! Masakan aku bukannya sedap! Sudahlah, kau bentang sendiri tempat tidur kau. Aku nak tidur. " ujarnya seraya baring semula di katilnya. Aku ketap bibir.

"Saya lapar ni, Yeo. " perut aku betul-betul kosong sebab aku tidak makan tengah hari. Perut aku cuma dialas dengan makanan sarapan yang aku makan pagi tadi di luar. Itupun cuma dua sandwich beserta mocha.

"Ada nampak aku kesah? Kau mati pun aku tak kisah lah. " bentaknya. Aku ketap bibir. Kesabaran cuma aku tahan. Tidak mahu dia lebih bencikan aku.

"Cuba awak hormat saya sebagai suami awak Yeo. Saya ni bukannya adik awak. " nada maraku dikawal. Dapat aku dengar Yeojung ketawa sinis.

"Hormat kau? Perlu ke aku hormat lelaki yang tak guna macam kau? Pernah kau hormat aku sebagai isteri kau? Kau dengan hormat kau tu Taehyung, boleh blah lah. Aku tak nak dengar. " bidasnya. Aku raup muka aku dengan kasar.

Disebabkan marah yang tidak terkawal, aku tarik bahu Yeojung yang membelakangi aku supaya berhadapan denganku. Kemudian, badannya terus aku tindih. Dia kelihatan terkejut dengan tindakan aku. Disebabkan terkejut, dia cuba menolak dadaku tapi aku pantas memegang kedua belah tangannya dan dikunci pada katil. Matanya aku pandang dengan tajam.

"K-kau nak buat apa hah? " suaranya bergetar. Aku mencium dahi Yeojung dan turun ke pipinya dan kemudian lehernya. Kemudian telinganya aku dekati untuk berbisik.

"Ajar awak macam mana nak hormat suami. Kim Yeojung. "

+++

( Readers POV)

"Ajar awak macam mana nak hormat suami. Kim Yeojung. " bergetar tubuhku bila Taehyung berkata begitu. Matanya tajam menikam anak mataku.

"T-Tae... " kata-kata aku terhenti bila bibirku dia sambar dan dicium. Lama-lama menjadi agresif bila dia mendalamkan ciuman sehingga kepala aku tertekan pada bantal. Aku cuba melepaskan ciuman.

Setiap kali aku dapat melepaskan ciuman, dia akan menyambar kembali bibirku sehingga buatkan aku tidak dapat menarik nafas dengan puas. Bila dia sudah lepaskan ciuman kasarnya, aku bernafas dengan laju. Mukanya aku tengok dengan pipi yang membahang. Dahinya berpeluh dan depan rambutnya basah dek peluh.

"J-jangan buat kerja gila Tae. " suaraku mula merendah bila Taehyung duduk di atas perutku dan baju t-shirt hitamnya, dia buka. Aku tekan liur dan perasaan aku takut.

"Apa yang gilanya. " ujarnya dan bajunya dicampak di tepi katil. Dia kembali menindih aku dan pegang tangan aku. Kini leher aku dia cium.

"Kim Taehyung, sakit! " aku menjerit nyaring bila dia gigir leher aku dengan kuat. Aku gigit bawah bibir dengan mata yang berkaca. Aku tak nak dia buat aku macam ni. Dia siapa nak buat aku sebegini rupa?

"Tae, kau pikir kau siapa nak buat aku macamni hah? " dengan tenaga yang ada, aku tolak kuat dada dia sampai gigitan dia pada leher aku terlepas. Aku pandang mata dia dengan meminta simpati supaya lepaskan aku. Taehyung cuma pandang aku dengan wajah tidak berperasaan. Wajah kosong.

"Saya suami awak. "

Serentak itu, telinga aku dapat dengar tangannya giat membuka tali pinggang di pinggangnya.

© [S1-S2] SONGS | BTSWhere stories live. Discover now