Part 3

31.3K 831 15
                                    

"Rayyan Arfan!" Jerit Datin Maria. Langkah Rayyan terhenti di atas tangga. Dia segera menoleh ke arah Datin Maria. Ya Allah! Hensemnya! Rasa nak pengsan je aku kat situ!!!

"Yes ma?"

"Where are you going?"

"Why? salah ke Yen Keluar?"

Datin Maria menggelengkan kepalanya sambil memandang tajam wajah anaknya itu. "Come here now!" arah Datin Maria.

"Yen penat la ma. Yen nak tido." jawabnya dengan muka simpati. Ish buat muka macam tu pun comel tahu tak! Speechless! tak terkata apa bila pandang muka dia ni . haih!!

"No! Come here! Now!" jerit Datin Maria lagi.

Rayyan hanya menurut perintah. Dia menuruni anak tangga yang dijejaknya tadi. Segera menghampiri Datin Maria. Datin Maria tersenyum kemenangan.

"Hasya , kenalkan anak Aunty , Rayyan Arfan." Datin Maria memperkenalkan anaknya dihadapanku. Jap! apa motif?

Aku hanya tersenyum "Assalamualaikum Rayyan , Saya Hasya. Hasya Nur Athirah."

"Waalaikumsalam" Rayyan menjawab salam ku tanpa memandang ke arah aku walau sebelah mata pun.

Cair juga lah bila dengar suara dia tu! arghh! Kau ni kenapa Hasya! Dah gila ke!!!

"Ma. Kalau takde apa-apa , Yen naik dulu." Dia membuka langkah dan menaiki tangga semula. Datin Maria hanya membiarkannya dan menyambung perbualan dengan Maklong.

🌸🌸🌸

Pam!

pintu bilik dihempap kuat. Gadis dalam lingkungan 20-an itu membaling tasnya ke atas katil. Rambutnya diserabaikan. "Arghhh!!!" Jeritnya memang macam orang gila. huhu

"Tak guna kau Rayyan!!!" Jeritnya lagi.

Entah la nak cakap. Perempuan ni siapa sebenarnya. Apa kena mengena dia dengan Rayyan? Pelik!

Iphone 6 nya dicapai dan didail nombor sahabatnya. "Angkatlah bodoh!!" Marahnya apabila panggilannya dibalas dengan voicemail. Gadis itu mencampakkan telefonnya ke lantai. Oh jatuh berkecai. apa dia kisah? dia tu orang kaya! dah la gila! eeeirr.

Gadis itu menapak ke almari dan dicapainya sebuah bingkai gambar yang diisi dengan gambar dia dan Rayyan. Nampak mesra. Siapa mereka ni ya?

🌸🌸🌸

Aku masih tersenyum di dalam bilikku. Maklong menegurku "Sya, kamu okay? maklong tengok dari tadi kamu senyum. ada apa-apa ke?"

Aku tersentak. "eh! mana ada maklong. tak adalah. buku ni lawak." Balasku sambil menunjukkan buku lawak kampus ke arah Maklong.

"apa-apa je la." maklong meninggalkan aku sendirian di dalam bilik.

Ok dah tu aku buat apa? mestilah sambung berangan. 'Rayyan , kenapa kau hensem sangat!' jerit hatiku. Dalam hati je. Kat luar nanti kantoi lah😭

Deringan telefon nokia 3310 milik Maklong kedengaran. Aku hanya membiarkannya. Maklong segera datang dan menjawab panggilan itu.

Aku mengabaikannya. Petang-petang macam ni , rasa nak keluar pula. Aku meminta izin maklong untuk bersiar-siar sekitar kampung. Walaupun sudah 2 tahun aku tinggal disini , tetapi sekalipun aku tak pernah keluar rumah.

"Maklong , Sya nak keluar bersiar kejap boleh?"

"Kat mana?"

"kat sini sini je. boleh ya?"

"pergilah. balik awal"

"boekk boss!"

Aku berpakaian menutup aurat lalu melangkah keluar. Ya jujur ini kali pertama aku keluar. aku belum biasa dan langsung tak ada kawan. Sedang aku berjalan , seorang lelaki menahan aku. Bolehlah... not bad. "Hai Cik Adik. budak baru kat kampung ni ye? Adik nak pergi mana?"

Aku mula rasa benda yang tak baik terhadapnya. Aku melajukan langkah ku untuk pulang. Pantas dia memegang tanganku dan menarik aku. Aku pula telah berusaha melepaskan pegangan itu tetapi tidak boleh. Dia terlalu kuat. "Tolong!!" aku menjerit sehabis kuat.

"Rileks la sayang. Tak nak lah jerit-jerit. Jom ikut abang balik rumah." Lelaki itu menggenggam tanganku lalu memaksa aku mengikutnya. Aku cuba sedaya upaya menghentikan langkah tetapi tidak boleh! lagipun jalan tu sunyi. tiada siapa akan mendengar jeritanku.

"Siapa sayang kau!! Lepaslah gila!! Sakitlah!" Tiada cara lain lagi untuk aku lepaskan diri selain menggigit tangannya. Aku terus bertindak menggigit tangan lelaki itu.

"Arghh!! " dia menjerit kesakitan. Tanganku dilepaskan. Aku segera melarikan diri. Dia tidak putus asa mengejarku.

"Tolong!!!" Aku menjerit sambil melarikan diri. Pandanganku hanya tertumpu pada seorang lelaki sedang berdiri di tepi keretanya yang tidak jauh dari situ. Tanpa memikirkan apa lagi , aku terus bergerak ke belakang lelaki itu dan terus menyembunyikan diri dibelakang tubuhnya. "Encik tolong saya , lelaki tu nak rogol saya!!"

Lelaki yang mengejar aku tadi terhenti langkahnya dan terus melarikan diri. Eh pengecut rupanya. Acah berani. Tiba-tiba aku tersedar. Siapa yang berada dihadapan aku? Wajah ku diangkat untuk melihat siapa lelaki yang telah menolong ku itu. Aku meleraikan dakapanku. "Encik terima kasih sebab tolong saya."

Lelaki itu hanya mendiamkan diri sambil memandangku tajam.

*******
To Be Continued...

Typo? Author mmg kaki typo . hehe

Secret WifeWhere stories live. Discover now