11 : 🌴Blossom is coming🌴

2.3K 177 11
                                    

   Permandangan yang tersergam indah di hadapan mata membuatkan aku hanyut dalam bayangan aku sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   Permandangan yang tersergam indah di hadapan mata membuatkan aku hanyut dalam bayangan aku sendiri. Terkenang-kenangkan kisah dua bulan lepas yang menyatukan perasaan kami berdua antara Choi Jieun dan Min Yoongi.

   Tapi kami tidak ada rezeki lagi untuk menimang cahaya mata,, tidak mengapa anak boleh diusahakan bukan?  Hahaha,, biarlah kami bermanja-manja sementara waktu ni.

  Bunga-bungaan yang dihadapan aku ditatap.. Cantikk itu sahaja yang mampu diungkap kan melalui kata-kata. Bunga-bungaan ni ditanam sebulan yang lepas bersama aku dan Yoongi,, pada waktu penghujung musim sejuk. Sekarang musim bunga mengambil alih peralihan musim itu. Cuaca yang segar membuatkan aku memejam kan mata menikmati kesegaran alam.

Sekarang sudah menginjak masuk lewat petang tapi batang hidung si inchik suami masih tidak kelihatan. Tidak habis lagi ke kerja nya?  Rindu ni rindu,, sejak pukul 9 tadi hingga pukul 6:25 pm ni mana kami berjumpa. Sibuk sangat gaya nya tapi aku faham yang itu cita-cita dia jadi bila dah capai dia tak boleh berhenti macam tu je.

  Keluh tak keluh ,, akhirnya keluhan juga dilepaskan. Hari pun dah beransur gelap, rasa risau mula bertandang. Cawan kopi yang dihadapanku diambil dan kaki mula menapak masuk menerusi sliding door dan ruang tamu dijumpai.

Dikunci sliding door dan langsir ditarik menutupi permandangan hijau itu dan mula menuju ke dapur untuk membasuh apa yang patut.

TING!

satu message masuk,, aku yang baru selesai mencuci pinggan dan cawan kotor menanggalkan sarung tangan getah berwarna merah jambu itu dan di sangkut kan di batang pili air.

Telefon bimbit yang didalam poket seluar di ambil dan aku duduk atas meja makan sambil mengusap perut yang lapar.

eo Yoongi mesej ”

Bbuing Shuben
imessage
Sat, 3 March, 6:55 PM

Jieun sayang, kau baik-baik je kan dekat rumah?  Aku harap kau okay,, aku rasa aku balik lambat harini sebab banyak kerja yang kena atur. And i think,, aku tak dapat balik rumah makan malam,, but kalau kau tak selesa duduk rumah sengsorang kau boleh balik rumah omma,, kalau kau balik rumah omma jangan lupa bagitahu aku nanti aku ambik. But aku akan usahakan balik awal. Take care, gtg right now,, iloveyou ♡💓

[✓][🍀]𝓢𝓾𝓪𝓶𝓲 𝓖𝓾𝓵𝓪 𝓑𝓪𝓽𝓾 + 𝓢𝓪𝓿𝓪𝓰𝓮  ※ ᴍʏɢWhere stories live. Discover now