12 : 🌴Crush lama/kutlet daging🌴

2K 168 45
                                    


Part ni kita bagi ˝orang baru˝eaa,,
takpe baru syok kalau ada tambahan. Tak berkembang
tak Best juga kan??

•••

  Seorang wanita berambut paras bahu berdiri teguh di hadapan sebuah bangunan yang cantik dan tersergam megah. Senyuman yang mula terukir di garis bibirnya ditarik lagi sehingga tulang pipinya seperti doh yang menaik. Anak rambut diselitkan di tepi telinga dengan gerakkan ayunya,, tampak Ayu dengan cara nya.

TTAK! TTAK! TTAK!

Bunyi kasut tumit tinggi yang di sarungnya mula memasuki ruangan bangunan itu. Sejurus sahaja dia masuk dia ditegur oleh seseorang.

Cik Lisa ” 

Wanita yang bernama Lisa itu memberi senyuman yang tak lekang dari bibir. Dicorakkan langkah kearah pemanggil tadi. Berjabat tangan ketika sudah berhadapan.

“ Cik Lalisa Manoban datang untuk bincangkan collaboration dengan syarikat kami ya? ” Ujar si Bang Si Hyuk selaku Ceo bangunan ini.

Nae. Saya rasa kita boleh mesyuarat sekarang? ” Katanya lembut.

“ sudah tentu,, mari ikut saya ke bilik mesyuarat ”

Bang Si Hyuk mengiringi client nya atau dikenali sebagai Lalisa Manoban, seorang penyanyi rap.

×××

Yoongi’s

  Aku bersiap sedia untuk menghadiri mesyuarat yang akan berlangsung dalam 15 minit lagi. Macam biasa harini aku ada mesyuarat penting dan lepas tu aku dan Namjoon akan menolong penyanyi rap wanita itu untuk prod lagu dia. Selepas itu aku free dan boleh jumpa Jieun yang tak sihat di rumah,, aku dah mintak omma aku dan omma mertuaku datang ke rumah. Selang satu jam aku akan call omma tentang keadaan Jieun.

   Kesian tengok jieun yang asyik pening dan loya,, kadang-kadang makan pun akan memuntahkan balik isi makanan yang dia makan. Hanyir lah, tawar lah, manis lah apalah. Semua tak kena,, aku pulak yang pening tengok dia. Aku nak tinggalkan rumah tadi pun rasa berat hati,, berapa kali masuk keluar balik sampai dia halau aku keluar sebab tengok aku yang mundar mandir.

   Last-last aku kena halau,, sian aku. Tak balik kang hah baru tahu langit tinggi ke rendah bila tak dapat jumpa aku. Nasib aku sayang kau Jieun kalau tak aku merajuk tak balik rumah setahun.

Tetiba pintu bilik studio aku diketuk,, woii loceng ada taknak guna 🐒 Ni mesti Namjoon ni ,dia je buat perangai pelik macam tu.

“ Hyung, jom laa. Aku dapat inform manusia tu dah sampai ” Ujarnya selepas aku bukakan pintu studio milik ku.

arra ,khaja

“ mana seok? Bukan ke dia kena ada sekali ? ” Tanya ku bila Hoseok tidak menyertai Namjoon jemput aku tadi. Rasa pelik mula bertandang bila Hoseok yang sentiasa berkepit seperti pasangan belangkas . Macam kunyit pun ada juga rasanya 😣

Namjoon berdecit kecil “ Dia ada kelas harini, baru tadi dia pergi ” Ujarnya dengan cebikkan yang menghiasi bibir.

Ohhh ” hanya ohhh sahaja diberikan. Malas nak jawab melebih. Kejap lagi nak bazirkan air liur dengan manusia tu, haaa kalau untuk Jieun bazirkan untuk satu jam pun tak apa. Kekekekeke 😂💞

[✓][🍀]𝓢𝓾𝓪𝓶𝓲 𝓖𝓾𝓵𝓪 𝓑𝓪𝓽𝓾 + 𝓢𝓪𝓿𝓪𝓰𝓮  ※ ᴍʏɢWhere stories live. Discover now