18 : Mi Sobá🍜

1.7K 168 68
                                    


“ omma ” Aku memanggil omma yang berada di dapur untuk menyiapkan sarapan. Sudah seminggu aku menetap di Ilsan dan seminggu juga Yoongi cuti, segala urusan kerja diberikan kepada Jung Hoseok dan Kim Namjoon. Nasiblah si Bang SiHyuk itu tidak tanya lebih. Alasannya berdasarkan aku. Min Yoongi kan pekerja kesayangan Bang SiHyuk tu. No wonder lah boleh cuti berapa lama.

“ iye sayang. Ada apa-apa yang mak buyung perlukan? ” Tch omma ni ada-ada saje.

Punggung dilabuhkan di kerusi yang berada di kaunter pulau. Aku menompang dagu dengan tanganku. Memerhati setiap gerak geri omma dan pembantu dapur yang menyiapkan makanan untuk sarapan pagi.

“ Jieun nak minum air sebenarnya tapi sampai dapur tak terasa pula nak lunaskan dahaga ni heheheh ” Sengih ku.

ish omma ingat apa lah tadi ” Cebik omma.

Selepas itu aku diam dan hanya memerhati omma dan pembantu rumah memasak. Ada niat nak menolong tapi omma dah cakap, tugas aku cuma duduk sahaja dan selepas siap panggil Yoongi turun makan.

“ suami kamu mana? ”

“ Yoongi?  Dia tidur balik lepas mandi tadi ” Terangku. Memang benar iyaaaa si Min Yoongi itu pokoknya langsung menghasilkan tahi matanya.

Ehhh sejak bila aku tahu bahasa indon ni?
Ni Seojun oppa punya pasal lah ni. Mentang-mentang tengok sinetron dia jangkitkan virus indon dekat aku.

“ suami kamu letih tu sebab omma dengar tengah malam semalam dia terpaksa pergi cari mi soba untuk orang mengidam tu ” Eh—omma perli Jieun ke apa ni?!

Jujur, sebenarnya semalam pukul 1 pagi aku tetiba mengidam mi soba. Bukan salah aku, bayi ni haa ngidam. Aku dah suruh sabar, dia nak jugak. Jadi dengan tak relanya lagikan dipaksa si Juon rambut blonde pergi cari mi soba. Keliling satu Ilsan dibuatnya. Nasib lepas dua jam dia jumpa gerai makanan jepun yang dibuka hanya tengah malam.

Jom kita ulang tayang semula kejadian tengah malam tadi.


awak.. babyYoongiii~ bangun laa awakdengan manja aku mengoncang tubuh Yoongi yang lena diulit mimpi indah mahupun ngeri tapi aku rasa indah sebab dia asyik sebut kumamon sambil tersengih-sengih.

Natang hitam tu jugalah yang dia minat.

urmm kau nak apa jieun. Aku nak tidur pun tak senang. Pergi sana dekat shooky kau tu urmm kumamon cupp cupp. ” Yoongi menolak perlahan tanganku yang berada di biceps nya.

Selimut yang terlorot sehingga betis ditariknya sehinga menutupi seluruh badan. Amboi! Kalau dah dapat tidur tu yang sedar ni pun tolak tepi!

Jieun murka!!

Dengan perasaan geram menyelubungi diri aku, tubuhnya aku tolak sehingga jatuh bergolek daripada katil.

[✓][🍀]𝓢𝓾𝓪𝓶𝓲 𝓖𝓾𝓵𝓪 𝓑𝓪𝓽𝓾 + 𝓢𝓪𝓿𝓪𝓰𝓮  ※ ᴍʏɢWhere stories live. Discover now