PART 5

5.5K 363 44
                                    

Dev dan Dominic serentak masuk di ruangan VIP dalam XS club. Kelihatan Mr. Oberoi sedang duduk di depan ruangan bilik itu dengan Fox berdiri di sisinya.

"Welcome Devil." Kata Oberoi sambil berdiri dari kerusinya. Dia jalan kehulur hilir. Manakala Dev dan Dominic berdiri di hadapan dia.

"Why you want to see me?" Tanya Dev dengan suara yang tegas tersirat aura kemarahannya.

"Salah kah saya mau jumpa anak kawan saya.." Oberoi ketawa sambil memandang Dev.

Dev ingin menarik pistolnya di belakang seluarnya namun Dom tahan tangan Dev. "Sabar Dev. This is not the right time." Dev pun mematikan niatnya.

"Silakan duduk gentleman." Pelawa Oberoi. Fox pun menyediakan dua kerusi menghadap tempat Mr. Oberoi duduk.

"Straight to the point Mr. Oberoi, apa mahu kau?" Sekali lagi Dev bertanya dengan suaranya yang cukup lantang.

Mr. Oberoi tersengih melihat Dev yang sudah mula memanas. Dia tahu Dev masih muda memang cepat emosi. Dia sengaja umpan emosi Dev.

"Saya mahu ganti tempat bapa kau Datuk Bonaman." Kata Oberoi.

"Kau gila. Impossible.!!" Dev membuang pandangannya dari Mr. Oberoi.

"Mungkin bapa kau belum kasih tahu perkara sebenar sama kau Dev. Apa yang dia ada sekarang itu seharusnya milik saya not him!" Suara Mr. Oberoi semakin kuat.

"I feel sorry to hear that Mr. Oberoi. Kalau mmg milik kau why dady saya yang punya sekarang. You talk nonsense old men !" Dev tidak mengalah. Dia pertahankan milik dadynya.

"You still young Dev. Banyak benda kau tidak faham. And what happen between me and your dady."

"Don't say I'm young Mr. Oberoi. You don't know me yet. For now I still can respect you as old guy if not if I'll kill you now."

Fox kelihatan terganggu bila mendengar ucapan Dev itu dan mula mengacukan pistolnya ke arah Dev. Tapi Dominic juga cepat bertindak mengacukan pistolnya ke arah Fox.

"Chill Fox. Jangan terburu. Dev tetamu saya. Sit down !" Arah Mr. Oberoi. Lalu Fox pun meletakkan pistolnya balik dan duduk. Begitu juga dengan Dominic.

"Fox mari kita balik. Urusan saya sudah selesai." Bilang Mr. Oberoi dan mula melangkah jalan keluar.

"Wait Mr. Oberoi." Kata Dev.

Langkah Mr. Oberoi terhenti. Tapi tidak menoleh ke arah Dev.

"Why you kill my mother.?" Tanya Dev.

Mr. Oberoi diam seketika. "Its impossible for me to kill someone I love." Jawab Mr.Oberoi dan meneruskan langkahnya. Dev agak terkejut dengan jawapan yang di berikan oleh Mr. Oberoi.

"Apa maksud dia Dev?" Tanya Dominic.

Dev geleng kepala. "I don't understand too. I'm gonna ask dady for this."

GORDON menuangkan wine di gelas Dev hampir penuh gelas kecil itu. Mereka minum di tempat biasa CK club. Sudah menjadi kebiasaan mereka tempat itu. Dev menghisap rokoknya dan menghembuskan asapnya di udara.

"Kenapa kau nampak stress Dev? Apa jadi?" Tanya Gordon.

Dev membuang taik rokok itu di lantai. "Saya tidak tahu Don. Sejak kebelakangan ni banyak benda yang tidak di jangka jadi. Saya pun tidak faham."

"Biasalah tu jangan lah kau telampau fikir. Bah minum." Terus Don sama Dev gugu gelas minum tu wine. Sepanjang malam mereka hanya minum, sudah 5 botol wine habis tapi Dev dan Don masih steady lagi.

DEVIL ✔️Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon