PART 18

4.3K 378 73
                                    

Hans dan Dominic duduk dalam kapal bersebalahan kerusi. Tengah Hans asyik mengelamun pasal Mya, Dom tiba-tiba siku tangan dia.

"Bukan ni kah tu perempuan tadi di Airport?" Bilang Dom sambil kasih tingu tu gambar dalam magazine.

Hans ambil tu magazine then scan berabis muka tu perempuan..

Mellysa Xavier Model of Olay Products

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mellysa Xavier Model of Olay Products.

"Mellysa Xavier..." Sebut Hans..

"Eh eh. Tanda-tanda awal ni. Hans, jangan. Saya tahu dia bebeh howt letups, tapi ingat Mya. Kau mau letak mana?" Mula sudah si Dom mengarut.

"Shut up Dom.." Bilang Hans..

Heeeeee senyum tayang gigi si Dom.


▪ ▪ ▪


Sudah dua hari Mya terlantar di hospital. Namun keadaan dia masih sama. Dia masih tidak sedar kan diri. Dr. Coleen hanya menasihatkan Puan Lolita dan Mr. Andreson untuk tidak berhenti mendoakan Mya agar tidak tambah teruk. Rasanya Mya sangat rasa tertekan dengan semua yang di ketahuinya..

Dalam masa yang sama dalam diam, seseorang sedang memerhati keadaan Mya dan gerak geri Puan Lolita dan Mr. Andreson. Dia menunggu masa mereka meninggalkan Mya sendiri.

Malam itu, Puan Lolita dan Mr Anderson balik sebentar ke rumah mereka untuk menukar pakaian. Pada ketika itulah, orang suruhan Mr. Charles mengambil kesempatan masuk ke bilik rawatan Mya dan membuka oksigen yang di pasang ke Mya. Mesin ECG menunjukkan graf denyutan Mya semakin teruk dan badannya mengelupar. Nasib baik, Fox berada di sana dan melihat keadaan Mya yang begitu dan segera panggil Dr. Coleen.

Fox mengejar orang itu namun gagal. Terlampau cepat dia melarikan diri. Namun bila dia jalan kembali ke dalam hospital. Dia terdengar perbualan seseorang.

Fox mengambil kesempatan itu dan menyerang secara senyap. Fox segera mencengkam leher Mark dari belakang dan memusingkannya. Krekk! Patah tulang dan mati di tempat kejadian. Telefon mark yang jatuh di lantai masih ada orang dalam talian.

"Hello Mark!! Mark!!"

Tertera nama pemanggil Sir Charles. Bingo ! Fox mengambil hp Mark itu dan di bawanya bersama.


▪ ▪ ▪

Mellysa yang baru selamat sampai di airport KK terasa sesak dadanya dan sakit yang teramat.

"Are you okay Mellysa?" Tanya Puan Monica.

"Sakit dada saya.. I can't breath." Bilang Mellysa.

DEVIL ✔️Where stories live. Discover now