PART 8

5.4K 356 37
                                    

**VILLONA P.O.V **

                  THROWBACK                  

Arghh !! Sakitnya perut saya. God ! I'm bleeding. Saya nampak banyak darah keluar dari bahagian intim saya. Sakit yang saya rasa pun semakin menjadi. Peluh sejuk sudah mengalir di muka saya gara-gara menahan sakit. Saya cuba bersihkan darah yang mengalir dan saya kuatkan diri keluar dari bilik mandi Dev.

Kelihatan Dev begitu nyenyak tidur di katilnya. Pasti dia penat dan puas mengerjakan saya malam tadi. But now, I'm not understand why shud I'm bleeding and I feel damn hurt my tummy. "Perlukah saya kasi tahu Dev? No ! This is my chance to get out from here.. Yes I shud go."

Saya sempat mengerling jam dinding bilik Dev sebelum keluar dari bilik dia. Rupanya baru 5 pagi. Saya menutup perlahan pintu bilik Dev supaya dia tidak terjaga. Saya berjalan dengan perlahan turun tu anak tangga pigi di bilik saya. Sampai saja di sana, saya masih juga bleeding. Saya direct masuk dalam kamar mandi sambil saya bawa pad. Darah banyak juga mengalir tapi saya cuci saja then saya pakai tu pad. Saya keluar dari kamar mandi tukar pakaian then saya keluar dari bilik, sebelum tu saya sempat tulis short note for Dev. This time I'm definitely nekad untuk lari. Get lost from this hell.

Saya bergerak dalam tu rumah macam yang pencuri lagi sebab saya jalan pelan2 then tingu kiri kanan. Saya buka tu pintu utama.

Ngittt !

Berbunyi tu tombol bila saya pulas. Ai sial oh. Saya stop pulas then saya tingu belakang kiri kanan saya mana tau ada si Dev. Thanks God tiada juga. Dan akhirnya saya berjaya keluar. Saya berkaki ayam saja jalan menuju di pagar. Tu selipar saya pegang saja. Saya berdoa2 dalam hati supaya tu pengawal tertidur supaya senang saya mau lari. Memang nasib menyebelahi saya bila tu pengawal betul2 tidur. Saya ambil tu peluang buka tu pagar then lari. Akhirnya saya berjaya keluar dari tu rumah. Yes !

Bila saya rasa nafas saya macam mau putus sudah baru saya stop lari. I look back, memang saya sudah jauh Dari kawasan rumah si Dev. But suddenly saya rasa perut saya sakit sangat, darah pun macam bnyak keluar. Saya sudah pakai pad pun macam tembus juga ni. Memang sah bukan period ni. Tapi apa ??

Tanpa saya sedar ada kereta dari arah belakang saya. Saya pusing belakang nasib tu orang sempat brek. Saya berdiri depan tu kereta dengan mata saya yang separuh tertutup sebab silau gara2 kena suluh lampu kereta tu orang. Masa tu saya bleeding betul, tu darah mengalir sudah pigi kaki saya.

"Are you okay miss?" Saya dengar suara yang asing dan garau menegur saya.

"I'm .... I o..okayyy.." 

Nginggggg.....!! Blurrrr.

Tittt.. Tit... Titt....

Saya rasa macam dalam mimpi saja bila saya dengar tu bunyi oksigen. Bunyi tu mesin. Saya rasa kepala saya berat sangat.

"Are you his husband? I'm so sorry Sir but your wife has miscarriage." 

Saya dengar suara perempuan bercakap tapi suara tu lelaki tidak berapa jelas. Tu perempuan cakap pasal miscarriage terus saya rasa tidak sedap hati. Automatic mata saya terbuka luas. Saya memang dalam bilik hospital. Pakaian saya pun kena tukar sudah. Saya bangun cuba duduk tapi sakit bahagian perut saya.

DEVIL ✔️Where stories live. Discover now