PART 12

4.2K 379 51
                                    

"Dev !! Dev !! Please hold on. Bertahan.. Please bertahan lah.." Dom membantu nurse dan doktor menyurung Dev masuk ke dalam ruang ICU. Keadaan Dev memang kritikal. Dia telah kehilangan banyak darah.

Selepas sejam Dev tiada kembali di bar, Dominic dan orangnya yang lain pergi ke sepanggar ports dan mencari kelibat Dev. Alangkah terkejutnya Dom bila nampak Dev yang terbaring lemah di atas tanah dengan darah yang berlumuran. Ada 3kesan tembakan di badan Dev.

"Dev.. Dev!! Wake up..." Dom cuba untuk menyedarkan Dev namun gagal. Detakan jantung Dev sangat lemah..

Dom pun segera mengangkat badan Dev dan memasukan ke dalam keretanya. Dengan perasann yang penuh kerisauan Dom memandu keretanya selaju yang mampu supaya cepat sampai di hospital.

Selepas menunggu lebih kurang 5jam di luar ruang ICU, Dr. Jake pun keluar dan berjumpa dengan Dom.

"How Dev Dr. Jake?" Tanya Dominic.

Dr. Jake mengeluh sekejap sambil memandang wajah Dominic. "Dia parah. He almost can't survive. Luckily, kau cepat sampai. Kalau ndaa dia confirm meninggal sebab one of the bullet hampir kena jantung dia.." Terang Dr. Jake.

"Now how his condition?"

"Dia sudah melepasi tahap kritikal. Tapi saya nda pasti bila dia akan sedar. What happen to him? Siapa buat dia begitu?"

"Saya pun ndaa pasti.. Cuma Dev ada jawapannya..

Dr. Jake mendiamkan diri buat seketika. " I have to go. Saya mau periksa keadaan pesakit saya yang lain. Please take care of Dev. He have nobody." Kata Dr. Jake sebelum beredar.

"Yes I will.."

Dominic melihat keadaan Dev melalui cermin kaca pintu bilik dia di rawat. Sangat kritikal keadaan dia. Dia di pasangkan oksigen. Kaki, bahu dan bahagian dadanya di balut kain putih.

Tanpa di sangka, air mata Dom mengalir di pipi. Kesian melihat keadaan Dev yang begitu. Sungguh sadis nasibnya, baru saja kehilangan dadi now dia pula yg sakit..

I promise you Dev I'll stay beside you no matter what..

Tiap hari Dominic akan stay di hospital dan menjaga Dev seperti adiknya sendiri. Hari-hari juga dia berharap agar Dev cepat sedar namun hampa. Sudah seminggu berlalu Dev masih belum sedar.

Satu pagi yang indah, seseorang telah datang melawat Dev. Dia duduk di tepi katil Dev.

"Son, I'm so sorry because I can't protect you. Please stay strong and alive. I still don't have any chance to live with you. Now, I'm begging you to wake up...."

Kedengaran seperti ada orang yang ingin masuk ke dalam bilik Dev di rawat.

"Son I have to go now.."

Orang itu pun segera keluar dari bilik Dev namun sempat dilihat oleh Dom. Namun tidak dapat melihat wajahnya kerana dia menutupi dengan mask..

"Hey you..." Tegur Dom. Namun orang itu melarikan diri. Dalam masa yang sama kedengaran bunyi mesin oksigen yang di pasangkan pada Dev. Seluruh badan Dev bergegar.

Butang kecemasan segera Dom tekan, dan tidak lama kemudian itu datang Dr. Jake dan beberapa nurse bersamanya.

"Please save him.." Kata Dom sebelum keluar dari bilik Dev.

Dr jake menggunakan Defibrillator untuk memberikan kejutan elektrik kepada jantung bagi mendapatkan denyutan jantung yang stabil kembali. Namun, ECG machine masih memaparkan graf denyutan Dev yang lemah hampir lurus semuanya.

"One more time.." Kata Dr. Jake kepada pembantunya.

"Come on Dev. Kau ndaa patut mati.. Please stay alive.." Bisik hati Dr. Jake.

DEVIL ✔️Where stories live. Discover now