PART 7

5.3K 395 39
                                    

Dev mundar mandir di ruang tamu rumahnya. Fikiran masih di hantui tentang Villona. Sudah sebulan Villona melarikan diri dari rumahnya namun masih tiada khabar berita. Dev sudah mencari Villona di merata tempat tapi tiada tanda2 keberadaan Villona. Tu perempuan memang hilang dari radar. Sangat susah untuk di jejaki. Dev semakin give up tapi tetap berusaha mencari Villona. Dia mula sedar yang Villona sudah bertakhta di hatinya.

"Dev...."

Tercegat berdiri si Dom depan pintu. Dev cuma mengerling kejap ke arah Dom.

"Jangan kasi tahu saya yang once again kamu gagal cari Villona." Suara Dev bercampur marah.

"Sorry Dev tapi kami memang gagal cari dia." Jawab Dom sambil tertunduk.

Dev renung ke arah Dom lama. Matanya kemerahan menahan marah.

"Kenapa kamu semua ni bodoh betul?! Saya suruh kamu cari satu orang perempuan saja pun fail ! Rugi saja saya bayar kamu semua. Tiada guna juga.!!"

Dom hanya mendiamkan diri. Dia tidak pernah nampak Dev marah seperti itu sebelum ni. Dev pergi meninggalkan Dom dalam tu rumah. Sport car miliknya di pandu laju memecahkan jalan. Dev melepaskan geramnya di jalan raya dengan memandu laju.

Bar milik Dev di penuhi ramai customer. Dev duduk di meja yang agak jauh dari pelanggan yang ramai. Wiski sempat di ambil menjadi peneman dirinya. Sesekali di teguk Wiski itu tanpa menggunakan gelas.

Villona ! Villona ! Kau buat saya gila. Kau memang buat saya gila. Where are you? Ah gila! Kenapa dia saja yang saya fikir ni. Shitt btl oh!

Dev minum Wiski sekali lagi. Fikiran memang tidak keruan hanya Villona yang bermain di benaknya.

"Hey Dev." Tegur Gordon yang tiba2 muncul di depan Dev.

Dev tidak memberikan respon apa2. Botol Wiski yang di renungnya.

"What happen? Saya tidak pernah nampak keadaan kau begini oh." Don duduk di kerusi depan Dev sambil memandang wajah Dev yang dalam dilema.

Dev memusing-musingkan gelas kaca yang di isinya wiski. Di pandangnya tidak henti. Sesekali matanya melihat sekeliling namun tetap tidak cakap sepatah.

"Come on lah Dev takkan sebab tu perempuan saja kau begini. Kau Dev lah siapa pun perempuan mahu sama kau. Chill!" Gordon senyum tingu Dev.

"That was actually my problem because I'm Dev , Devil. Yes, mmg semua perempuan mahu sama sy tapi mslahnya I don't want them. I just want her......"

"Her? Who?? Your young maid yg lari kaa?"

"Dia bukan maid sayaa..."

"What do you mean by that? Kalau bukan maid, apa juga? Your personal mistress kaa?"

Dev terus menarik baju Gordon dengan matanya yang tajam meningu Gordon. "Watch your mouth Gordon.. Kau jangan pandai2 cakap kalau kau nda tahu apa2."

"Chill Dev. Come on lah.. Pls calm down.." Pujuk Gordon.. Dev malah makin menguatkan gengamannya.

Dev dengan kasar melepaskan baju Gordon. Dev terus jalan meninggalkan barnya. Gordon masih di tempatnya dengan keadaan yang terpinga-pinga. Dia agak terkejut dengan Dev yang naik angin dengannya.

Incoming call 📲📲📲

DOMINIC 📞📞

Dev menjawab kasar panggilan dari Dominic.

DEVIL ✔️Where stories live. Discover now