Membawa Pulang

2.1K 167 0
                                    

      Nama: yurika, umur 16 tahun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


      Nama: yurika, umur 16 tahun

Yurika merupakan seorang anak gadis yang sangat riang, berambut panjang, tinggi, berkulit putih, dan  bermata coklat. Ibu dan bapa yurika telah bercerai dan dia tinggal bersama dengan abangnya Erik. Abangnya Erik merupakan seorang usahawan berjaya yang sering pergi keluar negara.  Yurika selalu kesepian berada dirumah namun dia sering keluar bersama rakan-rakan sekelasnya dan menyibukkan dirinya membuat pelbagai aktiviti supaya dia tidak sangat merasakan kesepian yang dilalui.

Pada suatu hari yurika mendapat tahu berita buruk bahawa neneknya di kampung telah meninggal dunia. Yurika dan abangnya bergegas pulang ke kampung untuk hari perkebumian neneknya. Setelah semuanya selesai yurika melihat ke arah sudut dapur rumah neneknya. Kelihatan seekor musang dan yurika terus teringat pesanan neneknya lalu menarik baju abangnya sambil berkata

Yuri: Abang, saya nak bawa tae balik.
Erik: ehh.. buat apa bawa balik, tinggal kan je nanti dia pandai- pandai la hidup.
Yuri: tak boleh, ini amanah nenek kat yuri. Boleh la abang." Sambil membuat muka kasihan"
Erik : yela2 tapi ni semua tanggungjawab kamu ok.

Yurika tersenyum sambil memanggil tae. Tetapi yoon Tae tidak mahu ikut. Yurika mengejarnya tetapi tidak berjaya. Yurika tersadung di pintu hadapan rumah dan sikunya berdarah. Tae berasa bersalah terus berjalan perlahan-lahan ke arahnya.

Yuri: haaaa ...dapat pon. Hehee, walau pon kau tak berapa rapat dengan aku tapi nenek dah pesan kat aku suruh jaga kau, jadi mulai harini kau kawan baru aku.

Yurika terus membawa tae masuk kedalam kereta dan mereka mula bertolak untuk pulang kerumah yurika. Dalam perjalanan tae merasa teruja sambil melihat kearah luar tingkap kereta. Tae berasa sangat teruja kerana ia tidak pernah keluar dari kampung tersebut dan banyak menghabiskan masa di dalam rumah sahaja. Tae melihat banggunan, dan menara-menara tinggi yang tidak pernah ia lihat selama ini.

Yurika juga merasa gembira kerana dia telah mempunyai teman baru dirumah walaupun hanya seekor musang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Yurika juga merasa gembira kerana dia telah mempunyai teman baru dirumah walaupun hanya seekor musang.

Beberapa jam kemudian mereka pun sampai ke destinasi.

Beberapa jam kemudian mereka pun sampai ke destinasi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Setelah mereka sampai dirumah yurika. Abangnya harus terus bertolak ke itali kerana mempunyai urusan pekerjaan selama dua minggu. Tinggallah mereka berdua sahaja dirumah.

Yurika berasa lapar, dia memasak makanannya lalu makan. Tae yang juga sedang kelaparan melihat kearahnya. Yurika merasa kasihan lalu bergegas ke almari dan membuka sebuah tin tuna dan meletakkan kedalam mangkuk. Tae melihat sambil berkata didalam hati " aku tak makan benda tak masak macam ni la oiii " sambil membuat muka tidak puas hati kepada yurika.

Yurika pelik melihat keadaan tae dan berfikir mungkin dia telah kenyang. Setalah habis makan yurika meletakkan pinggan dan mengangkat tae lalu bergerak ke biliknya. Tae ingin keluar tetapi yurika memeluknya sambil berkat" teman la aku ok ? ". Tae terdiam sambil melihat wajah yurika yang sedang tidur. Tae berkata dalam hatinya " tak apa kot, lagipun aku cuma seekur musang"  Mereka berdua pun terus terlena kerana berasa sangat penat.

...................

Bersambung... hee

She's MineWhere stories live. Discover now