Jelouse ??

1.4K 116 5
                                    

Pada waktu rehat, min gyu mengajak  tae melawat kawasan sekolah. Ramai yang sedang memerhati mereka. Maklumlah dua-duanya kacak. Tae berasa gembira kerana akhirnya dia dapat juga merasakan alam persekolahan. Ketika mereka sebuk melihat kawasan sekolah, cikgu lia yang sedang memegang beberapa fail menyapa mereka dan berkata kepada tae " tae cikgu nak jumpa awak sekejap... sila ikut cikgu ke pejabat.. min gyu awak boleh balik ke kelas dahulu..". Tae hanya menganggukkan kepalanya dan mengikut cikgu lia ke pejabat.

Setelah tiba di pejabat, "Maaf cikgu, saya ada buat salah apa-apa ke ?" Tae menanyakan soalan dengan cemas kerana dia risau jika dia ada melakukan kesalahan.

Cikgu lia tersenyum dan berkata " tak la.. kamu tak salah ape pun.. cikgu cuma nak bagi kamu jadual kelas.. dan cikgu nak letak kamu dalam pasukan bola keranjang kalau kamu tak kesah ? Macam mana boleh tak ?"

Tae berasa lega setelah mendengar kata-kata dari cikgu lia dan berkata
" boleh saya ok je kelab mana-mana pun..." sambil tersenyum. "Baik lah kmu boleh balik ke kelas.. tapi sebelum tu tolong cikgu hantarkan buku-buku ni kat kelas 4L ok.. berikan kepada ketua kelas..." kata cikgu lia kepada tae. Tae hanya menganggukkan kepalanya dan terus beredar.

Tae berjalan terus mencari kelas 4L sambil membawa semua buku tersebut. Akhirnya dia jumpa dan mengetuk pintu kelas dan bertanya siapa ketua kelas? Semua memandang kearahnya dan mereka menunjukkan ke arah yurika yang sedang tidur. Tae meletakkan buku ke atas meja guru dihadapan dan berjalan menuju kearah meja yurika. Tae hanya tersenyum lebar melihat yurika yang sedang tidur. Tae menundukkan badannya dan berbisik kepada yurika " tak elok lah ketua kelas tidur". Semua pelajar perempuan riuh dan jeles melihat kejadian tersebut.

Yurika yang sedar dari tidur terkejut melihat wajah tae yang begitu rapat dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yurika yang sedar dari tidur terkejut melihat wajah tae yang begitu rapat dengannya. " kau buat apa kat sini ? " yurika berkata kepada tae dalam keadaan yang cemas dan pipinya kemerahan. Tae tersenyum sambil mengelap air liur basi yang sedang meleleh di pipi yurika dan berkata "cikgu lia suruh aku pas kan buku latihan tu kat kau.. dan jangan tidur k..". Tae terus keluar sambil tersenyum dan balik ke kelasnya.

Semua pelajar melihat kearahnya dan ramai yang bertanya siapakah lelaki yang datang sebentar tadi. Yurika hanya mendiamkan diri kerana berasa sangat malu. Umi yang berada disitu kasihan melihat yurika dan terus bangun lalu berkata " korang ni kenapa ?  Jangan la buat dia macam tu.. lelaki tadi tu cousin yuri je.. dah-dah balik kat tempat masing-masing..."

Keadaan terus menjadi baik semula setelah mendengar kata-kata dari umi. Ada seorang pelajar yang bernama nimura datang dan duduk di sebelah yurika sambil berkata " yuri tu cousin kau kan.. boleh tak kenalkan dekat aku.. aku suka dia la..". Nimura merupakan salah seorang pelajar popular kat sekolah tu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
She's MineWhere stories live. Discover now