Hari Ahad

1K 98 12
                                    

Di pagi ahad yang sunyi, yurika membuka matanya dengan perlahan. Yurika menyedari bahawa dirinya berada dalam pelukan tae. Yurika melihat wajah tae yang masih tidur. "Tae..aku sayang kau..aku sayang kau sangat..aku janji tak akan lukakan hati kau lagi dan sentiasa ada disamping kau." Kata yurika didalam hatinya dan terus memeluk tae.

Tiba-tiba, "yuri..kau tergoda tengok aku ke..hehee." bisik tae ditelinga yurika. Yurika terus melepaskan pelukannya dan bangun dari katil sambil berkata "mana ada..". Tae hanya tersenyum nakal melihat yurika yang sedang tersipu malu. Yurika menutup mukanya dan bergegas keluar dari bilik tae.

Keluar sahaja yurika dari bilik tae, senyuman tae perlahan pudar. "Yuri..patut ke aku luahkan perasaan aku kat kau..sedangkan aku sendiri tak boleh janji untuk pulang ke dunia manusia semula..kalau aku hanya putera biasa macam hitori..mungkin aku boleh..tapi..aku tak boleh pentingkan diri aku dan korbankan banyak nyawa semata-mata untuk fikirkan perasaan aku.." tae berkata perlahan sambil memekupkan mukanya ke lutut. Tae ingin meluahkan perasaannya kepada yurika. Akan tetapi perasaan tae terasa seakan berbelah bahagi kerana dia risau jikalau dia hanya akan membuat yurika berasa sedih jikalau pada akhirnya dia terpaksa meninggalkan yurika.

Setelah siap mandi dan mengemas tempat tidurnya, tae keluar dari bilik dan melihat yurika sedang duduk di sofa ruangtamu. "Kau buat apa tu yuri?..kau dah sarapan? " tegur tae. "Aku dah sarapan dah..aku tengah mesej dengan min gyu.". Jawab yurika. Dengar sahaja nama min gyu, tae berasa sedikit cemburu dan terus berjalan kedapur untuk bersarapan. Tak lama kemudian yurika datang dan duduk di sebelah tae. Makin lama, makin rapat yurika menarik kerusinya dengan tae. Tae memandangnya pelik dan terus mendapat idea untuk mengusik yurika.

Tae bangun, dengan sengaja  mendekatkan lagi dirinya. Yurika berasa panik dan mengundur sedikit demi sedikit dan akhirnya tersandar ke dinding. Tae menunjukkan senyuman nakalnya sambil memegang pinggang yurika lalu menarik rapat  yurika ke badannya sambil berkata

 Tae menunjukkan senyuman nakalnya sambil memegang pinggang yurika lalu menarik rapat  yurika ke badannya sambil berkata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tae : kenapa kau undur..tadi kau yang rapat dengan aku..
Yuri : tapi..aku cuma nak bagitahu kau yang..
Tae : yang apa?..yang kau nak aku kiss kau lagi?..(rapatkan mukanya ke wajah yurika)
Yuri : (pejam mata) tak-tak..aku cuma nak bagitahu yang min gyu ajak kita dua keluar tengok wayang dengan yang lain... (Sebut je pasal kiss, yurika teringat pasal kiss malam semalam)
Tae : ( gosok kepala yurika). Ok jom..

Tae ketawa kecil dan terus beredar pergi untuk bersiap. Manakala yurika pula tersandar dan perlahan duduk dilantai dapur sambil memegang mukanya yang kepanasan "yuri..tenang yuri..apa yang jadi tadi..kenapa jantung aku laju sangat ni..tapi..bila ingat pasal malam semalam..kenapa dia kiss aku? Dia betul-betul suka aku ke?...tapi kenapa dia tak cakap apa-apa pun walaupun lepas dapat tau aku dan min gyu dah takde apa-apa..atau hanya aku yang suka kat tae.." kata yurika didalam hatinya.

Sedang yurika mengelamun, tae menegurnya "uitt..kau nak pergi ke tak..aku dah siap dah.." yurika dengan  segera bangun dan pergi menyiapkan dirinya. Selepas siap yurika melihat tae sudah pun berada diluar rumah. "Yuri..cepat la..aku tak sabar nak tengok wayang ni..aku tak pernah pergi..kat kampung dulu..wayang kulit ada la..hee" bebel tae kepada yurika yang sedang mengenakan kasutnya.

She's MineOn viuen les histories. Descobreix ara