shopping

1.5K 110 2
                                    

Setelah yurika bersiap untuk pergi membeli barangan dapur, dia menunggu tae diluar rumah. Tae yang telah mengenakan pakaian pon keluar. " baju ape kau pakai ni ? " yurika bersuara. Tae melihat baju yang dipakainya dan berkata " ini je yang ade. Abang kau tu pendek dari aku tu yang singkat sikit tu, tapi ok la ni..."

Yurika menepuk dahinya dengan tangan kecilnya sambil melihat kearah tae dan berkata " dah jom la.. nanti kite uruskan pasal tu..". Mereka pon terus pergi ke shopping mall dengan menaiki bas.

Setelah sampai mereka membeli barangan dapur terlebih dahulu. Tae berasa sangat teruja kerana dia sudah lama tidak pergi ke shopping mall . Kali terakhirnya ketika ia masih kecil. Dia melihat pelbagai makanan yang dijual.

Tae terus berlari meninggalkan yurika yang sedang mengambil troli. Tae mencapai barang-barangan yang diinginnya dan kembali kepada yurika. Yurika terkejut melihat Tae yang seperti anak kecil sedang membawa semua barangan yang dipeluk dengan kedua tangannya.

Yurika meletakkan barangan yang dipegang tae dan berkata " lain kali nak ambil barang tu tengok-tengok dulu kualiti dia, tarikh tamat tempoh semua tu..". Tae menggaru kepalanya sambil tersengih kepada yurika.

Setelah selesai membeli semua barangan tae terus mengajaknya pulang. Yurika hanya tersenyum dan berkata " belom selesai lagi,.. meh sini ikut aku. " sambil menarik baju tae.

Yurika membawa tae ke kedai pakaian untuk membeli baju tae. "It's shopping time " kata yurika kepada tae. Tae pun pergi ke bilik salinan dan mengenakan pelbagai jenis pakaian yang telah dipilih oleh yurika.

Mereka menghabiskan masa yang lama memilih baju di kedai itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mereka menghabiskan masa yang lama memilih baju di kedai itu. Selepas Membeli baju, tae merungut kelaparan dan mereka pun singgahlah di sebuah gerai yang menjual burger dan makan disitu. selepas semuanya telah selesai, mereka pun terus pulang. Dalam perjalanan pulang, tae sedang ashik melihat permandangan diluar tingkap bas, dan tiba-tiba dia merasakan yurika tertidur akibat keletihan, yurika dengan tidak sengaja menyandarkan kepalanya di bahu tae sambil memeluk lengan tae.

Tae tersenyum dan kasihan untuk mengejutnya dari tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tae tersenyum dan kasihan untuk mengejutnya dari tidur. Dia hanya melihat wajah yurika yang sedang tidur sambil berkata didalam hatinya "Cantik jugak minah ni ".

Tak lama kemudian tae membunyikan loceng bas dan mengejutkannya dari tidur. Yurika yang terkejut dari tidur berasa malu dan wajah nya mula kemerahan kerana menyedari perbuatannya.

Yurika berjalan dengan sedikit laju meninggalkan tae dibelakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yurika berjalan dengan sedikit laju meninggalkan tae dibelakang. Tae hanya tersenyum melihat wajah yurika yang sedang kemerahan.

 Tae hanya tersenyum melihat wajah yurika yang sedang kemerahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sedar tak sedar mereka pun tiba di rumah. Mereka masuk kedalam rumah dan terus duduk diatas sofa.

Yurika: arhhh... penatnya harini
Tae : sian kau penat-penat balik sekolah terus bawa aku pergi shopping, sorry kalau aku menyisahkan kau 🙁( buat muka kesian.
Yurika : tak apa.. aku ok je sebenarnya, penat sikit je. Tae ?
Tae: yee..
Yurika: aku nak tanya sikit boleh ?
Tae : ??? 😐

...................................
Bersambung..

Agak-agak korang ape yang yurika nak tanya kat tae ae? Heeee.. 😆
Tunggu episode sterusnya ... 🤓

She's MineWhere stories live. Discover now