sembunyi

1.1K 91 2
                                    

Erik baru sahaja pulang dari luar negara. Erik masuk kedalam rumah dan menjenguk ke bilik yurika. " ehh yuri belom balik lagi rupanya."kata erik.

Erik terlupa mengabil beg laptopnya yang tertinggal di dalam kereta. Erik segera mencapai kunci kereta dan membuka pintu hadapan rumah.

Manakala tae dan yurika berdiri dihadapan pintu rumah. Mereka berasa sangad panik ketika pintu dibuka.

Erik menjengukkan kepalanya dan.. erik berkata, "ehh yuri.. dah balik.. abang baru je sampai. Yurika berasa hairan kerana abangnya tidak menanyakan tae. yurika melihat kearah tepinya dan melihat tae sudahpun tiada. Yurika berasa lega dan terus berkata "ohh hai abang.. abang nak kemana tu?" Erik hanya membalas dengan menunjukkan jarinya kearah keretanya.

Yurika masuk kedalam rumah dan mencampakkan beg sekolahnya kedalam bilik. Yurika segera berlari masuk kedalam bilik abangnya dan mengambil semua barang dan baju tae. Yurika menyorokkan semua barang itu kedalam almari bajunya.

Setelah selesai menyorokkan semuanya yurika keluar dari biliknya dan melihat abangnya yang sedang duduk di sofa. " macam mana kerja abang kat sana ? Ok ? " tanya yurika. Erik pun berkata "Semuanya ok je.. yuri... abang nak tanya ni.. ". Yurika melihat kearah abangnya dengan takut. Yurika takut abangnya tahu akan kehadiran tae. Hatinya berdegup kencang.

Erik : mana musang yuri ? Abang tak nampak pun.
Yuri : owhh mu.. musangg.. ade .. kat luar kot .. sebab yuri lupa tutup tingkap tadi.( berasa lega )
Erik : ehh dia tak lari ke ?
Yuri : tak.. dia dah biasa..jap ae .. yuri pergi cari dia.

Yuri pun keluar dan memanggil nama tae dengan perlahan " tae... taee... mana awak ni ?". Yurika berasa sangat hairan. " mana budak ni pergi ? Takkan la dia hilang macam tu je." Kata yurika..

Tiba-tiba .. tae muncul dengan keadaan kakinya bergayut pada dahan pokok dan kepalanya kebawah. Wajah tae begitu rapat dengan wajah yurika. Tae mucul secara tiba-tiba dan terus mencium hidung yurika dan berkata " kau cari aku ke yuriii.....".

Yurika terkejut dengan kehadiran tae yang dalam keadaan terbalik dan telah mencium hidung kecilnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yurika terkejut dengan kehadiran tae yang dalam keadaan terbalik dan telah mencium hidung kecilnya. Yurika berkata dengan perlahan "woii asal kau cium aku lagi haa? Aku dah pesan kan.. aku bukan awek kau.. jadi kau tak boleh nak suke-suke hati buat macam tu... dan turun sekarang.. sat lagi kalau abang aku nampak macam mana...". Tae menjawab dengan selamba " tak nakk.... biar lah kalau abang kau nampak pun". Yurika berasa sangat marah dia menarik telinga tae dan berkata " turun kau.. dan tukar jadi musang sekarang..".
Tae terasa telinganya seperti ingin putus akibat ditarik yurika. Tae terus turun dan menurut kata-kata yurika.

Yurika terus mengangkat tae dan masuk kedalam Rumah. Yurika terus membawa tae masuk kedalam bilik dan menutup pintu.

Yurika dan abangnya erik pun berborak seperti biasa. Yurika memasakkan beberapa jenis makanan dan makan bersama abangnya. Manakala pula...

Tae yang berada didalam bilik yurika berasa sangat lapar dan hanya mampu membau makanan yang dimakan oleh mereka. " yurii... cepat laa masuk.. aku lapar..." tae merungut seorang diri dengan perlahan.

She's MineWhere stories live. Discover now