Janji Hediaki

1K 88 6
                                    

"Biar betul aku ni..aku dah luahkan perasaan kat tae..malunya...tapi aku betul-betul sayangkan kau tae.." hati yurika berkata-kata sambil melihat tae dari pandangan belakang yang sedang menarik tangannya untuk pulang ke rumah.

Sampai sahaja dirumah ketiga-tiga mereka terus merebahkan diri ke sofa diruang tamu.

Hitori : fuhh..penat gila harini..dah lama aku tak rasa macam ni..
Tae : kau penat apa?..kau cuma tengok aku main je..
Hitori : wehh selalunya waktu camtu aku tidur tau tak..
Tae : bukan ke selalunya kau keluar cakap ada hal pagi-pagi..
Hitori : yela hal aku kejap je..lepas tu aku balik tido..
Yuri : boleh saya tanya tak..awak kerja apa sebenarnya hitori?
Tae : haah aku pun nak tau jugak kau kerja apa sampai kaya macam ni..
Hitori : aku..aku kerja hotel..
Tae : takkan la kerja hotel sampai boleh beli rumah besar macam ni..
Yuri : awak kerja sebagai apa?..
Hitori : ceo
Yuri : wah.. patut la kaya..tapi kenapa awak macam tak terkenal je..selalunya kan usahawan berjaya semuanya yerkenal..
Hitori : saya dah hidup lama dah..macam-macam kerja saya pernah buat..saya ingat mula-mula dulu saya jadi model..tapi bila ramai orang kenal saya..saya jadi rimas dan takut terjejas pada anak yang saya jaga tu..saya terus keluar dalam bidang model dan cuba buat business..macam-macam business saya buka..jadi setiap 10 tahun..saya cuba ceburi business baru..dan sekarang business utama saya perhotelan..syarikat ni paling lama bertahan..ramai yang tak tahu siapa saya sebab hanya orang atasan di syarikat saya je kenal siapa saya sebab saya tak suka identiti saya didedah.. diorang ingat saya ni cucu cicit ceo lama..padahal saya la ceo lama tu..dalam setahun..hanya 6 kali je saya datang ke syarikat tu..pernah kecoh yang diorang nak sangat tau siapa boss diorang.. jadi saya gajikan kawan saya untuk mengaku jadi ceo kat situ..jadi dia la yang uruskan semua..

Tae : lepas tu pagi-pagi tu kau pergi mana? Hitori : aku pergi melawat kekasih aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tae : lepas tu pagi-pagi tu kau pergi mana?
Hitori : aku pergi melawat kekasih aku..
Yuri : wah..macam mana rupa kekasih awak..mesti cantik kan..
Tae : jadi kau dah ada kekasih sekarang..kenapa aku tak pernah nampak kau bawak ke sini pun..
Kai : dia tak pernah bawa sebab kekasih dia kat dalam kubur.. dan kau manusia..apa kau buat kat sini?(pandang yuri dengan tajam)

Tiba-tiba sahaja kai menyampuk dari belakang mereka. Yurika terkejut lalu bersembunyi dibelakang tae dan berkata perlahan "siapa dia ni..kenapa dia pandang aku macam tu". Tae pun berkata kepada kai "aku tahu kau tak sukakan manusia tapi...kalau kau apa-apa kan yuri..aku takkan berdiam sebab dia milik aku..aku yang suruh dia tinggal disini." kai tertawa sinis lalu duduk di kerusi. Tae memandang yurika dan berkata perlahan "yuri..kau jangan takut..walaupun dia macam tu..aku percaya dia baik..dia kawan hitori..dia sebenarnya sejenis burung helang...kau jangan takut ok..". Yurika berasa sedikit tenang mendengar kata-kata dari tae.

"Jangan risau..kai takkan apa-apa kan yuri..dia tak suka macam mana pun kat manusia..dia takkan berani buat apa-apa sebab dia seorang yang setia pada ketua..kau tu ketua kami..lupa ke?.." kata hitori dengan tenang lalu bertukar menjadi kucing lalu mula tidur disofa.

She's MineWhere stories live. Discover now