Pantai

1.1K 109 7
                                    

Yurika dan tae merupakan orang pertama yang sampai di tempat perhentian bas. Tae termenung melihat kearah yurika. Yurika berasa malu apabila menyedarinya.

Tae sebenarnya masih memikirkan kata-kata min gyu tempoh hari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tae sebenarnya masih memikirkan kata-kata min gyu tempoh hari. Tae berasa risau akan min gyu yang ingin meluahkan perasaannya kepada yurika. Tae berasa risau jika yurika menerima min gyu kerana tae sudah jatuh cinta dengan yurika. Dalam tak sedar min gyu dan hediaki pun sampai. " ehh hediaki pun ikut sekali ?" Tegur yurika. Hediaki membalasnya "aku nak ikut jugak. Lagi pun aku tak buat apa kat rumah". Sedang mereka asyik bersembang, umi dan nimura pun tiba. Dari jauh nimura melambaikan tangannya dan menjerit nama tae. Tae membalas lambaiannya dengan senyuman. Yurika hanya melihat tae dengan mata yang tajam. Hediaki sedar akan pandangan yurika terhadap tae dan berkata seorang diri " hurm.. aku nak tengok sejauh mana hubungan diorang ni..".

Mereka pun naik kedalam bas. Tanpa sempat tae duduk disebelah yurika, min gyu telah duduk di kerusi sebelah yurika. Tae hanya tercegat berdiri melihat kearah mereka. Tiba-tiba tangan tae ditarik oleh nimura untuk duduk disebelahnya dan manakala pula hediaki duduk disebelah umi.

Nimura sibuk menceritakan tentang dirinya. Tae hanya mendengar sambil melihat kearah yurika dan min gyu yang sedang mesra bersembang. Dalam perjalanan tersebut tae melihat yurika yang sedang tidur sambil menyandarkan kepalanya diatas bahu min gyu. Tae berasa sedih dan menundukkan kepalanya. Nimura pula memeluk tangan tae dan bertanya "awak ok ke tae ?". Tae hanya tersenyum kecil dan menganggukkan kepalanya. Manakala pula hediaki yang asyik melihat kearah tae ditegur oleh umi "wuitt.. kalau aku cakap ni kau jangan marah ok..". Hediaki memandang kearah umi dengan wajah yang pelik, umi berkata lagi "kau ni handsome tapi tak pernah pulak aku dengar kau bercinta dengan sesiapa.. banyak gosip kat sekolah cakap kau ni gay..betul k ? aku tengok kau asyik tengok tae je.. kau suka kat dia k ?" Soalan umi membuat hediaki ketawa dengan kuat dengan tiba-tiba. Hediaki hanya berkata " shhhhh jangan bagi tahu orang lain... hahahahaha comel la kau ni ". Umi hanya memandang pelik kearah hediaki dan terus berpaling keluar tingkap.

Dua jam kemudian mereka pun sampai di destinasi. Mereka mengangkat beg keluar dari bas dan pergi ke tempat penginapan yang telah disediakan oleh nimura. Tempat penginapan yang disediakan itu merupakan homestay milik kedua ibu bapa nimura. Walaupun saiznya kecil, Homestay tersebut kelihatan mewah dan cantik serta bersebelahan dengan pantai.

Homestay tersebut hanya terdapat 3 bilik. Nimura berkata " maaf hanya ada 3 bilik jadi 1 bilik 2 orang." Umi terus menyampuk " ok la tu.. aku dengan nimura.. hediaki dengan min gyu dan tae dengan yurika.. diorang cousin so takpe la satu bilik..". Tae dan yurika saling pandang manakala Hediaki yang sedang minum tersedak mendengar kata-kata dari umi dan berkata " tapi...". Min gyu memotong kata-kata hediaki "tapi ape?". Hediaki hanya menggelengkan kepalanya. Nimura pula berkata " kalau tae nak satu bilik dengan i pun boleh ". Umi terus menarik telinga nimura sambil berkata " kau jangan nak mengada-ngada ae.. selagi aku kat sini jangan nak buat perangai." Semua tertawa melihat telatah nimura dan umi yang sedang berbalah.

She's MineWhere stories live. Discover now