Pemilihan Pemain

1.3K 94 8
                                    

Tibanya yurika dan tae di sekolah. Yurika yang masih tidak puas hati terhadap tae yang telah menciumnya. Yurika menarik baju tae. Tae terus berjalan walaupun bajunya ditarik. Ramai yang sedang melihat telatah mereka.

Tidak sempat yurika bercakap apa-apa, tae berhenti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tidak sempat yurika bercakap apa-apa, tae berhenti. Yurika berkata "Haa berhenti pon..aku nak tanya.....", yurika berhenti bercakap apabila melihat Nimura yang sedang berdiri dihadapan tae. 

"Haii yoon tae.." tegur nimura kepada tae. Tae hanya senyum kehairanan sambil berkata didalam hati " siapa pulak minah ni ? Dia kenal aku ? ".

Nimura : nama saya nimura.. yurika ada cerita tak pasal saya kat awak?
Yuri : owhhh.. tae kenalkan ni kawan sekelas aku nimira..
Tae : owhh haiii
Nimura : yoon tae esok kan hari cuti.. apa kata esok kita pergi pantai nak tak..( sambil peluk lengan tae )
Tae : wahh.. pantai best nya.. yurika jom nak ?
Yuri : aku sekali ?
Nimura : owhh .. ok jee.. ajak min gyu skali
Tae : min gyu ?? ..
Nimura : kenapa ?
Tae : takde apa-apa.. ok jumpa esok. (Tersenyum lebar )

Tae memandang kearah yurika sambil tersenyum. Yurika hanya menjelingnya dan berjalan laju ke hadapan kerana tidak suka akan senyuman yang tae berikan kepada yurika. "Asal kau jeling aku ?" Tanya tae. "Mana ada aku jeling.. perasaan kau je tu " jawab yurika dengan nada yang marah.

Mereka pun masuk ke kelas masing-masing. Waktu pelajaran pertama pun tiba. Tae memberitahu min gyu aktiviti yang mereka ingin lakukan esok. Min gyu terkejut mendengar bahawa nimura yang mengajaknya kerana nimura merupakan salah seorang pelajar yang popular di sekolah. Min gyu juga menanyakan yurika kepada tae " tae yurika ikut tak ?". Tae mula berasa cemburu. Dia hanya menganggukkan kepalanya tanpa melihat kearah min gyu.

Min gyu tersenyum apabila mendapat tahu yurika akan turut pergi bersama.
Tae memandangnya dengan muka yang serius dan berkata " apa hubungan kau dengan yurika sebenarnya ?." . Min gyu menjawab dengan selamba " aku suka dia.. kau jangan beritahu yuri pulak... aku ingat aku nak luahkan perasaan kat dia esok.. ". Tae terkejut setelah mendengar kata-kata dari mingyu lalu bangun.

Cikgu rauf yang sedang mengajar dihadapan dan para pelajar semua melihatnya." Kenapa awak berdiri yoon tae ?" Tanya cikgu rauf kepadanya. Tae melihat kearah cikgu rauf dengan wajah yang serius lalu berkata " saya nak ke tandas" lalu terus keluar.. semua pelajar melihatnya dengan pelik. Tae cuba menahan marahnya.

Dia berlari menurun anak tangga lalu bammmmmm. Tae terlanggar seorang pelajar lalu mereka jatuh. Pelajar perempuan itu terterap mukanya ke lantai manakala tae terduduk diatasnya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
She's MineWhere stories live. Discover now