20#Cemburu

2.7K 109 5
                                    

" Kenapa kau dengan adik-adik aku tadi? " soal Hali dengan nada dingin. Ali memandang Hali sekejap sebelum mula tersenyum nakal.

" Cemburu ke? "

Hali hanya mendiamkan dirinya sahaja tanpa rasa ingin berbual tentang hal itu. Ali memandang ke arah luar tingkap.

" Diorang nak hantar saya balik tapi saya tak nak sebab saya tahu yang boss akan cemburu " balas Ali selamba.

" Bila masa aku cemburu? "

" Tu..baru je tadi "

" Hm..aku tak suka kau rapat dengan budak-budak kenit tu " Hali bernada dingin. Dahi Ali berkerut.

" Kenapa? "

" Diorang tu gay "

" Sama lah macam Boss "

S
K
I
P

" Wah, eh? Kenapa Boss bawak saya ke rumah Boss ni? Boss nak saya buat apa kat sini? " Hali hanya mampu menggulingkan biji matanya menyampah.

" Tak payah berpura-pura baik lah Ali..kau buat je macam biasa " Hali berjalan menuju ke tangga dengan selambanya. Ali hanya mengikuti jejak langkah Hali.

" Aku nak kau rehat je hari ni " Ali mengangguk dan tidak lama kemudian dahinya berkerut.

" Wait, pahal bawak saya ke sini? Fikir saya tak ada rumah ke? Grr.." Ali menggulingkan biji matanya menyampah melihat Hali yang tidak mengedahkan bebelannya.

" Kau rehat jelah " Hali baring dikatilnya lalu memejamkan matanya yang kian layu. ' Sah penat sangat dia ni ' bisik hati Ali.

" Kau tercegat apa kat pintu tu? Meh, sini baring sebelah aku sebelum tu tutup pintu dulu, jangan lupa kunci..aku tak suka orang masuk bilik aku dan tak tutup pintu balik " ujar Hali tanpa membuka matanya.

" Baik, Boss " Ali masuk ke dalam bilik Hali tetapi sebelum itu dia membuat apa yang disuruh oleh Hali lalu mendekati katil bersaiz king itu.

" Boss nak--" belum sempat Ali ingin menghabiskan pertanyaannya Hali dengan pantas menarik Ali ke dalam pelukannya. Ali terkedu.

" B-boss? "

" Shh..just shut up " Ali menghembuskan nafas pasrah lalu mengangguk dan membiarkan tubuh kecilnya dipeluk erat oleh Bossnya.

" Jangan dekati adik beradik aku " bisik Hali ditelinga Ali. Ali hanya mampu diam tidak menjawap. Mana taknya dah kena peluk sampai lemas macam mana nak jawap kan?

" Erm.."

" Faham tak? " Hali mengangkat sedikit kepalanya untuk melihat reaksi Ali terhadap soalannya tadi. Ali mengangguk setelah mendapat ruang yang mencukupi.

" Good boy " Hali mula memeluk tubuh badan Ali semula dan tidak lama kemudian Ali mula bersuara perlahan.

" Boss cemburu ke? "

Tbc

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now