24#Blaze

2.3K 125 8
                                    

Orang itu menutup mulut Ali sambil membuat bunyi 'Shh' Ali masih meronta-ronta ingin dilepaskan. Orang itu segera mengunci pergerakkan Ali di dinding.

Sekarang baru Ali dapat melihat rupa sebenar Orang itu. " Blaze?! " jerit Ali. Blaze tersenyum manis ke arah Ali.

" Yes, I am "

" T-tapi a-apa B-blaze buat de-dekat sini? B-blaze kan dah habis sekolah? " soal Ali dengan gagapnya. Blaze tergelak kecil.

" Hahaha aku saja je nak datang sini nak lepak tapi tak sangka jumpa kekasih hati--" Ali sudah mula meremang mendengar perkataan itu.

" S-siapa? "

" Kaulah, siapa lagi? "

Blaze mendekatkan mukanya ke muka Ali. Hidung mereka bercantum tetapi Ali pantas menolak Blaze jauh darinya.

Walaupon Blaze mempunyai muka yang sama seperti Hali tetapi hatinya tetap mahukan Hali dan bukan Blaze.

" S-saya kena pergi dulu. S-selamat tinggal! " Ali terus berlari pantas ke pintu. Berkunci? Ali menoleh ke belakang.

" Nak lari mana, sayang? "

" B-blaze tolong jangan apa-apakan saya, tolong please! " Blaze tersenyum sinis ke arah Ali lalu mendekati lelaki berbadan kecil itu.

" Kalau aku nak jugak? "

" Aku akan pastikan kau mati malam ni wahai adik kesayanganku " pintu dibuka menggunakan kunci lalu terpancullah muka Hali dengan muka bengisnya.

" Ab-abang Hali?! "

" Kau keluar sekarang! Aku suruh kau hantar file document je yang kau pergi gatal-gatal nak sentuh bakal abang ipar kau ni dah kenapa?! " marah Hali dengan geramnya. Ali blushing hard mendengar ayat Hali.

Blaze tersengih lantas melarikan diri dengan sepantas kilat. Hali memandang Ali lalu menunduk. Rasa bersalah mula muncul dibenak hatinya.

" Maaf atas semua kesalahan adik-adik Hali, diorang memang otak kuning sikit tapi anggap je apa yang diorang buat tu hanya sekadar gurauan okey? " Hali mencuit dagu Ali lembut.

" Okey! " Ali tersenyum.

" Hali dah nak pergi kerja ni bye! Jumpa petang nanti " Hali mencium hidung mancung Ali dengan lembut. Walaupon Hali dan Ali saling mencintai tetapi percayalah yang Hali tidak mahu lagi menyentuh Ali kecuali dirinya yang mahu.

" Bye " balas Ali dengan sayu.

Terasa trauma ingin masuk ke dalam kelas akhirnya Ali membuat keputusan untuk berada dirooftop semasa sesi pelajaran pertama.

" Segarnya "

Selepas beberapa minit akhirnya Ali mula bosan lalu berjalan pulang ke kelasnya dengan perlahan. Kelas Ali bersebelahan dengan kelas Thorn jadi jika Ali lambat masuk kelas maka Thorn akan tahu.

" Erm? Cikgu tak ada ke? " Ali menyoal dengan sendirinya. Viktor yang ternampak Ali segera melambaikan tangannya ke arah Ali.

" Hye, Vik mana semua cikgu? "

" Oh, Cikgu semua ada mesyuarat ma katanya ada penderma yang mahu beli sekolah ini " Ali mengangguk.

" Hah?! Beli sekolah ni?! "

" Haiyaa, manyak bising loo "

" Habistu macam mana kita nak sekolah? Kita nak belajar dekat mana? Haduh aku tak nak pindah! Aku nak dengan kau! " jerit Ali tak puas hati. Viktor terkedu.

" Haiyaa, dia mahu beli sekolah saja bukan mahu runtuhkan " Viktor memegang kepalanya sambil menggeleng melihat perangai Ali.

" Btw, Adik kau sudah sihat kah? " soal Viktor dengan muka risaunya. Ali menghembuskan nafas panjang.

" Dia tak tahu lagi--"

" Ha? Kenapa tak nak bagitau? "

" Entah, tunggu masa yang sesuai kot? Lagipon Alicia masih happy-happy lagi aku tak nak rosakkan mood dia " Viktor memgangguk.

" Viktor! Ada orang panggil! " Viktor menoleh ke arah ketua kelas yang sedang setia menunggu Viktor untuk keluar dari kelas.

" Hey, aku pergi dulu eh? "

" Okey "

Ali duduk di kerusinya dengan bosan kelas tidak ramai pelajar yang ada sebab semua hilang entah ke mana. Mentang-mentang cikgu takde-_-!

" Ali..ada orang bagi "

Ketua kelas menghulurkan sepucuk surat ke arah Ali yang sedang kebosanan. Ali membuka surat itu lalu membaca isi yang tertulis.

Jumpa kat rooftop

Y.S.A

" Y.S.A? " Ali terus berlari keluar dari kelas dan menuju ke rooftop. Ali membuka pintu rooftop itu lalu menutupnya kembali.

" Takde orang pon " Ali ingin berpatah balik dan tiba-tiba tanggannya ditarik dan dihempas ke dinding. Pergelangan tangannya dikunci kemas.

" Hai, sayang "

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now