35#Hali Diculik

1.8K 88 2
                                    

Hali tiba dihospital, tetapi dia tidak terus masuk ke pejabat walhal dia terus menuju ke tandas untuk mencuci darah Del yang masih segar ditangannya. Hali mengeluh sambil menatap pantulan wajahnya dicermin.

" Ini semua salah aku."

Hali menunduk sambil menahan dirinya dari terus menangis. No aku lelaki! Aku kena kuat! Sebagai mana kuatnya Iman Rasulullah!

" A-aku tak kuat! "

Walaupon Hali terasa akan perbuatan Delisha terhadapnya tetapi dia terpaksa redha dan kuat. Hali mengambil telefonnya dan terus mendial nombor Thorn.

" Ah! Tak dapat! " Hali berjalan keluar dari tandas dan terus menuju ke wad Delisha. Hali menunggu diluar wad dengan sabar sebelum dia mula terlelap.

" Hali~~"

" Hoi! "

" Baby~~"

" Wei, babi bangun ah! "

Hali tersedar dari tidurnya apabila dia dicarut oleh seseorang yang amat dia kenali. Siapa lagi kalau bukan Thorn. Hali terus menampar pipi Thorn dengan kuat.

" Jahanom kau! "

" Kau lah jahanom! Kau tahu tak yang Ali tu risau pasal kau? Kau ada ambil tahu? Tak kan? So, apa yang kau buat dekat sini?! " soal Thorn dengan geramnya. Mata Hali membulat.

" A-Ali!! " Hali terus berlari keluar dari hospital dan menuju ke rumah Ali. Pintu diketuk dan tanpa membuang masa dia terus masuk dan berlari ke tingkat atas dimana bilik Ali berada.

Tok Tok Tok

" Masuklah pintu tak kunci."

Hali terus terjah masuk ke bilik Ali. Pintu ditutup rapat lalu dikuncinya. Hali mendekati Ali yang sedang tekun mengulangkaji pelajaran.

" Ali~~" panggil Hali dengan nada lembut. Ali berpaling ke arah tepinya dan sedikit terkejut melihat kehadiran Hali dibiliknya. Hali tersenyum bersalah.

" Apa yang Hali buat dekat sini? " soal Ali dengan nada janggal. Hali yang perasan akan perubahan nada suara Ali hanya mampu terkaku.

Perasaan apa ni?

" Hali? "

" Oh? Ah, erm..H-Hali s-saja jalan-jalan then nampak rumah Ali so singgah lah sekejap, nak tengok My love buat apa sekarang~~" Hali tersenyum gatal. Ali tersenyum janggal.

" Ali? Kenapa Ali macam lain? Kenapa Ali macam dah berubah? Ali? Ali okey tak? Ali dah benci Hali ke? Hm.." Ali terdiam sejenak sebelum menggeleng.

" Te Amo, Hali "

*****

" Heh, aku nak tengok kau mati, Aina Delisha." Taufan tersenyum sinis dihadapan katil Delisha. Hatinya sakit apabila dia mengetahui perkara yang baru didengarinya tadi.

" Keadaan Cik Aina sudah stabil--"

" Cis! Kalau aku tahu, aku tembak kat bahagian kepala bukan jantung! " Taufan mendengus geram lalu menatap Delisha penuh benci. Senyuman sinis mula terukir dibibir.

" Biar aku jadi Malaikat maut kau, Aina Delisha " Taufan mendekati katil Delisha lalu dipotongnya saluran bantuan pernafasan Delisha. Taufan tergelak jahat.

" Neraka kirim salam, Aina Delisha " Taufan ingin berjalan keluar dari wad tetapi Hali telah masuk dahulu dan terlihat keadaan Delisha yang sedang parah. Mata Hali terbutang.

" Taufan! Apa yang kau buat?! " Taufan menggeleng berpura-pura innocent tetapi Hali sudah mengetahui apa yang sedang berlaku.

" No, aku akan buat report pasal ni! Tapi sebelum tu--" Hali menekan button kecemasan dan tidak lama selepas itu kepala Hali diketuk oleh benda yang keras dan akhirnya Hali rebah.

" Sweet dream, My twin "

" H-Hali? " Ali memandang ke seluruh bilik wad Delisha dan matanya sedikit terbeliak melihat keadaan Delisha yang sedang menarik nafas dengan payah.

" Docter! Docter! Docter!! " jeritan ketiga Ali telah mendapat perhatian beberapa orang Nurse dan seorang Docter. Ali diminta untuk tunggu diluar sementara mereka menguruskan Delisha.

" Hali! Where are you now? " Ali mengeluarkan Iphonenya lalu mendial nombor Hali sebanyak beberapa kali.

" Hali!! " Ingin sahaja Ali menangis waktu ini tetapi dia mematikan hasratnya dan cuba untuk menjadi seorang lelaki yang kuat.

" T-Thorn! " tanpa berlengah Ali terus mendial nombor Thorn dan nasibnya baik kerana Thorn mengangkat call itu. Sambil cuba menahan tangis Ali menyuruh Thorn datang ke hospital.

" Thorn--"

10 minit kemudian, Thorn sampai dihospital bersama beberapa oramg abangnya." Ali? Mana Hali? " soal Thorn dengan nada cemas.

" T-tak tahu." Ali menggeleng.

" Ha? Bukan dia dengan kau ke? " soal Solar pelik. Ali menggeleng tanda tidak tahu apa-apa. Ice yang pada mulanya cool mula berasa cemas.

" Wait, mana Taufan? "

Mereka berlima terdiam mendengar soalan dari abang sulung mereka. Mereka memandang ke arah Ali dengan muka cuak.

" Jangan kata---"

Vote n comment
Author nak ucapkan selamat menjamu selera HAHAHA! *makan*

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now