32#Nightmare

2K 106 1
                                    

Ali terkejut. Direntapnya tangannya dengan kasar bagi melepaskan diri dari Hali yang sudah mahu masuk ke dalam kereta. Hali memandang Ali dengan pandangan terkejut.

" Ali? What's wrong? "

" A-Ali tak nak m-masuk neraka." Kata Ali sambil cuba menahan tangisnya. Hali bererut dari melihat perubahan perwatakkan Ali. Ingin saja Hali menampar pipi author yang gojes ni.

" Ali, jangan lah percaya sangat apa yang Hali cakap. Hali cuma bergurau je. Lagipon siapa je yang nak masuk neraka kan? " pujuk Hali dengan lembutnya.

" B-betul? "

Hali mengangguk lalu mencapai tangan putih melepak milik Ali. Ali menarik semula tangannya dan cuba beriak seperti episode-episode yang lain.

" Hali fikir Ali ni budak-budak ke? " soal Ali dengan divanya. Dia terus masuk ke dalam kereta. Hali tersenyum lebar melihat perubahan Ali.

" That's my Ali "

Hali terus masuk ke dalam kereta dan terus menuju ke pejabatnya. Keadaan yang agak bising didalam kereta itu agak menyenangkan hati Ali yang sedang kekacauan.

" Ali? Are you alright? Apa yang jadi? Sampai Ali jadi macam ni? Sebab selalunya Ali bukan main nak bercerita dengan Hali? " Hali yang pelik akan kelakuan Ali mula bertanya.

" oh? Nothing "

" Are you sure? "

Ali hanya mendiamkan dirinya sambil mengeluh penat. Hali yang terlihat Ali seperti tiada mood terus mendiamkan dirinya.

*Pejabat*

Sejak dari dalam kereta tadi Ali mendiamkan diri dan tidak mahu bercakap dengan Hali. Hali yang terasa risau terus menghampiri meja Ali. Terlihat sangat jelas bahawa Ali sedang tidur berbekalkan lengannya sebagai bantal kepala.

" Haih." Hali mendukung Ali masuk ke bilik pejabatnya dan terus meletakkan Ali disofa lembut. Dahi Ali dicium sekilas sebelum mula berlalu ke mejanya.

" What the fuck is wrong with him? Apa yang berlaku sebelum ni? " soalan itu banyak kali bermain diminda Hali. Hali memandang Ali semula lalu mengeluh.

" Ugh, Ha-Hali j-jangan! J-jangan!! " Ali tiba-tiba meracau membuatkan Hali terhenti mengelamun dan terus menghampiri Ali. Pipi Ali ditepuk perlahan.

" Ali? "

" Hali!! " jerit Ali lalu tersedar dari tidurnya lalu terduduk. Rambutnya diramas sebelum mula menyedari yang dia ada dimana.

" A-Ali? "

" Huh? Hali!! " Ali terus memeluk Hali dengan kuatnya. Hali terkejut tetapi lama kelamaan dia turut membalas pelukan Ali yang begitu ketat itu. Hali ingin melepaskan pelukan tetapi Ali makin mengeratkannya.

" Hali, jangan tinggalkan Ali! Jangan bunuh Ali! Jangan ikut dia! Ali sayang Hali sangat-sangat! Jangan tinggalkan Ali hiks hiks " racauan Ali kini bertukar menjadi tangisan. Hali terkelu.

" Y-ye. T-tapi, siapa 'dia'? " Ali menggeleng tidak tahu sambil menunduk. Pelukan dilepaskan. Muka Ali merah padam akibat menangis tadi. Hali mengambil tisu lalu dihulurkan ke arah Ali.

" Ali? Hali rasa Ali demam ni? Jom pergi klinik nak? " pelawa Hali dengan lembutnya apabila merasakan badan Ali yang sudah mula kenaikkan suhu badan.

" Hm.." Ali menggeleng.

Vote! Comment!
Thanks!

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now