33#Dia Kembali

1.9K 111 11
                                    

Ali baring disofa semula apabila dia merasakan badannya semakin lemah. Hali yang sedang sibuk tidak diendahkan. Ali mula menutup matanya untuk menahan rasa sakit dikepalanya.

Hali mencuri-curi pandang Ali dengan risaunya. Kemudian Hali menggeleng lalu fokus semula akan kerjanya yang sudah bertimbun.

" Hye, baby!! " seorang gadis dengan kasut tumit yang tinggi nak mampos masuk ke dalam bilik Ali dengan gediknya. Make up yang tebal gila nak mati makin ditebalkan menggunakan bedak.

" Del! Apa yang kau buat dekat sini? Dan macam mana kau boleh tahu aku ada dekat sini?! " soal Hali dengan nada kerasnya. Del tersenyum lalu mengangkat kedua bahunya.

" Jangan nak berpura-pura innocent bodoh! " marah Hali dengan geramnya. Rasa nak bunuh je gadis make up tebal dihadapannya ini.

" Alaa, You ni macam tak biasa pulak? Hahaha erm? Siapa budak comel ni? Adik angkat You ke? Or 'anak ayam' you? " soal Del dengan sinisnya. Del cuba untuk menyentuh pipi Ali yang sedang memerah akibat demam.

" Don't touch him, bitch! "

" Who's bitch? "

" You are! "

Del tersenyum puas lalu manarik kolar baju Ali yang sedang tidur. Hali membeliakkan biji matanya lalu menghampiri mereka berdua dengan perasaan membara.

" Aku tak nak berkeras dengan kau Del! Tapi, sebelum aku dah hilang sabar dengan kau better kau blah sekarang! Aku tak nak tengok muka kau kat sini! " jari Hali menunjukkan ke arah pintu. Del tersenyum sinis.

" Rindu nak tengok You marah " jari Del bermain dibutang baju Hali tetapi Hali pantas menepisnya lalu menarik Del keluar dari pejabatnya. Ali yang masih blur dan tidak tahu apa-apa hanya mendiamkan diri.

" I'm not the old Halilintar! " pintu dihempas kuat oleh Hali. Hali terus berlari anak ke arah Ali yang masih mendiamkan diri. Wajah yang penuh kerisauan dipaparkan.

" Are you okey? "

" Yes.."

*****

" Ehem! " seseorang berdehem menyebabkan Del berhenti melangkah. Dia memandang ke arah lima orang jejaka yang sedang berdiri dihadapannya sambil membuat muka marah, benci dan hina.

" Berani kau kacau Hali eh? " soal salah seorang dari mereka dengan perasaan marah.

" Berani kau kembali, kan? " seorang lagi bersuara yang membuatkan Del tersenyum sinis ke arah mereka berlima.

" Siblings goal, huh? " soal Del dengan penuh sinis. Gempa yang geram terus memijak kaki gadis itu yang membuatkan dia terjerit kesakitan.

" Aww, sakit ke? " soal Thorn dengan nada sarkastik. Del memandang mereka tajam lalu melanggar bahu Ice yang berada ditepi.

" Last warning for you Aina Delisha. Sekali lagi kau kacau Hali, Penjara Kajang kirim salam! " amaran Taufan dengan kerasnya dipintu utama.

Del hanya tersenyum sinis lalu mengangguk. Mereka berdua berpandangan sebelum Ice mula menolak Del keluar dari syarikat Papa Ali. (Wait! Papa ke Ayah?)

" Well, Aku tak janji "

Mereka berenam menggenggam penumbuk mereka menahan sabar melihat perangai gadis itu. Keadaan diam sekejap sebelum Thorn mula bersuara.

" Aku tak kisah kalau dia nak kacau Hali cuz Hali masih lagi boleh control  minah ni tapi aku risaukan Ali je " kata Thorn diselit rasa kerisauannya.

" Ali! " jerit mereka lalu berlari menuju ke lif dan terus ke pejabat Hali untuk melihat keadaan remaja yang masih berumur 17 tahun itu.

" Ali okey ke? " soal Gempa apabila melihat Ali seperti sedang menahan sakit. Hali mengangkat bahu tanda tidak tahu. Gempa dan yang lain menghampiri Ali. Dahinya disentuh.

" Dia demam ni! "

" Bawak dia pergi klinik? " cadang Ice dengan suara datarnya. Tiada langsung riaksi risau atau gelisah. Hanya riaksi tiada perasaan yang dipaparkan.

" Dia tak nak. Puas aku pujuk dia tadi, dah tadi pulak Del datang tiba-tiba pastu tarik kolar baju dia. Erm..memang lagi teruk lah keadaan dia." Kata Hali sambil menggenggam penumbuknya. Menahan amarah.

" Hah?! "

VOTE! COMMENT!
THANKS!

Rasanya mulai sekarang Author kena fast update sebab nak raya!! Wuu, bangga jap
Dan Author nak berhenti buat cerita macam ni.

#AUTHORDAHTAUBAT

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum