34#Dibunuh

1.8K 87 8
                                    

[Delisha POV]

" Delisha! " satu suara yang garau menegur aku dari luar syarikat besar Dato' Ghazali. Aku tersenyum lalu melambaikan tangan aku ke arahnya.

" Hai, Sayang "

" Kau jangan nak bersayang-sayang dengan aku! Aku jijik dengar perkataan tu dari mulut busuk kau tu! " tengking dia sambil matanya tajam memandang ke arah aku.

Aku tak gentar.

" So? Apa yang kau nak? " dia menghulurkan aku sepucuk sampul yang aku rasa aku tahu apa yang ada kat dalam tu.

" Aku nak kau musnahkan hubungan Hali dengan Ali. Like how you do before. " aku menolak.

" Kau nak aku musnahkan hubungan Hali dengan Ali? Siapa Ali? Oh, yang kat dalam tu ke? Aww, sorry tapi aku bukan pemusnah hubungan orang lagi." Aku mengambil sampul itu lalu dilemparkan ke tanah.

" Well, well, well, kau main kasar dengan aku eh? " soal dia sambil tersenyum sinis.

" Hoi! Kau tu dah lah perosak! Aku benci si*l mamat bodoh macam kau ni! Sekarang Hali dan bencikan aku! Sedangkan semua ni angkara kau! Aku sayang Hali.." aku menengking sambil mengeluarkan air mata. Lelaki dihadapan aku ini tersenyum puas melihat aku menunduk.

" Aku tak akan benarkan sesiapa rampas or cintakan Hali aku! " pistol diacukan ke kepala aku. Aku bersedia untuk mati. Walaupon hakikatnya aku terlalu banyak buat dosa.

" Aku tak akan benarkan kau hidup bahagia."

BANG! BANG! BANG!

Tiga butir peluru tepat menembusi seluruh anggota badanku. Aku lemah dan rebah ke lantai. Kau beruntung taguna..sebab kat sini memang kawasan tertutup.

Aku takut aku mati awal jadi aku mengucapkan dua kalimah syahadah sebelum aku mula menutup mata.

" Aku benci kau, Taufan."

Gelap.

*****

Hali keluar dari pejabatnya untuk membeli makanan diluar. Dia berjalan dengan bergayanya sebelum dia mula memandang ke kiri bahagian pejabatnya.

" Eh? Itu! "

Hali terus berlari ke arah gadis itu lalu memangku kepalanya. Rambut diselak dan alangkah terkejutnya Hali apabila dia mengetahui identiti sebenar gadis itu.

" Del! Del! Bangun Del! " Hali mula panik lalu menelifon ambulans. Beberapa minit kemudian ambulans datang. Hali terus masuk ke dalam ambulans itu.

" Tarik nafas encik.." Hali mengikut.

" Hembus.." Hali menghembuskan nafasnya lalu memandang ke arah Delisha yang sedang terbaring lemah. Darah banyak yang mengalir dan itu membuatkan dia bertambah panik.

" Melihat dengan keadaan yang macam ni. Berkemungkinan mangsa ditembak sebanyak 3 kali kerana terdapat beberapa kesan tembakan ditubuh mangsa." Hali menutup telinganya tidak mampu ingin mendengar pernyataan Docter itu.

" D-dia b-boleh diselamatkan ke? " soal Hali dengan gagapnya. Docter itu menggeleng tanda tidak tahu.

" Keadaannya sangat kritikal. 50/50 sama ada dia akan hidup atau sebaliknya..tapi kalau dia hidup, berkemungkinan dia akan lumpuh? Mungkin? " Hali meramas rambutnya dengan perasaan stress.

" Apa hubungan encik dengan mangsa? " soal seorang Nurse sambil memerhati wajah Delisha yang masih tidak sedarkan diri.

" K-kami kawan "

Huhuhu watak jahat dah mati *acah nangis*
Oopss Author tak spoiled kan eh? Hahaha k vote n comment

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now