26#Solar

2.1K 106 2
                                    

Solar masuk ke dalam kelasnya sambil menghentak kakinya protes. " Abang Thorn ni spoil lah eiyy!! " Solar menghentak-hentak mejanya dengan geram yang mengakibatkan semua pelajar memandang ke arahnya.

" Apa pandang-pandang? Tahulah ada mata " Solar menjeling mereka dengan geram lalu mengeluarkan iphonenya dari poket seluar.

187 new messages from Thornie♧

" Kemaskan barang-barang Ali dan bawak ke pejabat abang Hali? What the park! Kau fikir aku pembantu kau ke?! " marah Solar sendiri.

New messages

" Kalau tak nak kena bunuh lebih baik kau hantar cepat sekian. Damn it Hali kau memang dah melampau! " Solar terus keluar dari kelasnya dan menuju ke kelas Ali yang berada disebelah kelasnya.

" Aku nak ambil barang Ali " Solar terus mendekati dua meja yang kosong yang dia sangat kenal tempat itu dan terus mengemas barang-barang sekolah milik Ali.

Solar keluar dari kelas Ali dengan perasaan bercampur baur. " Kenapa Ali tak masuk kelas? Apa yang abang Thorn dah buat dekat Ali? Takkan dia sambung apa yang aku buat? Eh, abang Thorn tak miang tapi.."

Solar mula terdiam lalu berlari masuk ke dalam kelasnya untuk mengemas barang-barangnya pula. Selepas itu, Solar terus berlari keluar dari kawasan sekolah.

Alhamdulillah Guard takde :')

Solar mengeluarkan iphonenya lalu menelifon pemandu khas mereka untuk mengambilnya. Beberapa minit kemudian akhirnya orang yang ditelefon sudah pon tiba.

" Woi, Ocho asal kau lambat? Kau fikir aku robot ke? " soal Solar tidak puas hati. Lelaki berkulit putih dan berambut kuning itu memandang Solar tidak puas hati.

" Yang kau ni pahal ponteng? Kau tahu tak bapak kau marah aku? Dia kata aku nak ponteng kerja, babi! " marah Ocho dengan geramnya.

" Hantar aku kat pejabat Hali dan cepat sikit memandu tu. Aku bayar gaji kau dua puloh sen tau? " Dengan riak Solar berkata-kata.

" Fuck you, mother fucker "

*****

" Jadi, macam mana keadaan kawan saya, Doc? " soal Hali dengan harapan untuk Ali sedar dan tiada apa-apa yang berlaku kepadanya.

" Boleh saya tanya? "

" Boleh! Boleh! "

" Apa ke bangang sangat awak hantar dia ke hospital? Dia cuma pengsan je takde apa-apa yang serius pon dan pesakit sudah pon sedar dan boleh di discharge sekarang " Hali memandang Thorn tidak puas hati.

" Aku lempang kau satgi "

" Eh, pahal aku pulak?! " Thorn memprotes sambil mengembungkan pipinya. Akibat geram dengan kelakuan Thorn, akhirnya pipinya dicubit dengan geramnya.

" Lain kali jangan nak menyusahkan orang dan lagi satu. Kau belum cerita lagi dekat aku kenapa Ali pengsan. Ok now aku nak kau cerita dari mula sampai akhir! " Hali bernada tegas.

" Tak nak "

" Cakap cepat! Kalau kau masih nak hidup! " Hali memandang mata Thorn dengan tajam. Thorn menelan air liur kesat lalu menggeleng.

" Err..Al-Ali tak bagi cerita! " Hali terdiam dan mata tajamnya kini bertukar menjadi pandangan lembut. Thorn menarik nafas panjang.

" Fuuu, selamat! "

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Where stories live. Discover now