21#Siapa Dia?

2.5K 104 6
                                    

" Kalau aku kata Ya? Kau nak jawap apa? " soalan yang terkeluar dari mulut Hali membuatkan lidah Ali kelu untuk membalas. Muka Ali memerah habis kerana malu.

" Boss..jangan lah macam tu..kalau Boss asyik cemburu je macam mana saya nak buat kerja? Boss kata Boss sayang saya tapi Boss kena lah lepaskan saya untuk saya bebas buat apa saja eh? Apa aku mengarut ni? "

" Hm.." Hali hanya diam sahaja. Ali menatap wajah Bossnya itu " Lah? Tidur ke? Buat penat je aku bebel tadi " Ali hanya mampu menggulingkan biji matanya menyampah.

RING RING RING

" Erm? " Ali bangun dari pembaringan lalu berjalan ke arah bunyi yang kedengaran agak membingitkan itu. " Phone dia..alamak macam mana ni? Nak angkat ke tak nak? " akhirnya Ali membuat keputusan untuk mengangkat call tersebut.

Hali
Hello?

Unknown
Hello baby I rindu U I baru balik dari U.K ni malam nanti kita jimpa ya?

Hali
....

Unknown
Baby? Are you there?

Hali
*End call*

' Apa semua ni? Siapa perempuan tu? Kenapa aku tak kenal? Eh, perlu ke aku kenal bodoh kau Ali ' Ali memandang ke arah dimana Hali sedang melelapkan matanya.

" Erm.." Ali berjalan keluar dari bilik Ali dan berjalan menuju ke tangga. Satu suara mengejutkan Ali dari belakang.

" Hai, Ali eh? P.A Hali? " soal seseorang dari belakang. Ali mengangguk tanpa menoleh. Hatinya sedikit retak dengan kejadian tadi.

" Hey? Kenapa ni? Are you alright? " soal lelaki itu lagi. Ali memandang ke atas dan mendapati lelaki itu hampir sama mukanya dengan Hali cuma topinya ke belakang.

" Oh..lupa nak perkenalkan diri nama abang Gempa boleh panggil Gempa je " Gempa tersenyum manis semanis gula ke arah Ali yang sedang kesedihan.

Ali mengangguk.

" Ali? Kamu okey? Apa yang Hali buat? Kenapa awak jadi pendiam ni? Bukan papa awak kata awak ni banyak cakap ke? " Ali menggeleng.

" Boleh saya tanya sesuatu? "

Gempa mengangguk.

" Apa latar belakang Hali? "

Tbc

My Annoying BOSS(Hali x Ali)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt