013

1.8K 162 21
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


JLE ; 013❤️
Chapter ; Meet with brothers + On call with you  🌼

———

“ Urm.. yaa jumpa dekat sana.
Tapi kook taknak lama, kook ada hal. ” Jungkook melihat kereta audi hitam melintasi di hadapannya.

Arraseo~ annyeong! ” Jungkook hanya berdehem tanpa membalas kembali.

     Setelah selesai membuat panggilan telefon. Jeon Jungkook memandu kereta menuju ke suatu tempat. Dalam benak fikiran nya terfikir ayat Uncle Kim sebentar tadi. Sejenak dia termenung tika lampu isyarat bertukar warna merah. Jari jemarinya mengetuk-ngetuk streng kereta.

Seketika, leher diregangkan ke kiri dan kanan untuk melegakan segala urat-urat yang terasa pegal. Sempat dia dan Eunbyul berlatih untuk pusingan kedua. Iris mata hitam nya terarah pada seorang nenek tua yang bertongkat empat dan ditangan nya memegang sebungkus plastik kecil limau mandarin. Kemudian, matanya memandang nombor di bawah lampu isyarat. Tinggal 15 saat sebelum lampu isyarat bertukar warna merah.

Utuh, iris mata hitam nya memandang nenek tua itu. Sehinggalah beg plastik kecil yang terisi limau mandarin itu terlepas daripada genggaman akibat seorang pemuda yang kelihatan tergesa-gesa untuk melintas terbertuh sedikit.

“ Kalau awak lihat orang lain dalam
kesusahan, perlukan bantuan segera.
Bantulah walaupun ramai orang yang
sedang melihat tanpa menghulurkan bantuan ataupun ada. Lagi-lagi, orang itu ialah orang berumur. ”

Janji dengan saya? ”

“ I promise. ”

Jeon Jungkook mengeluh, terus dia keluar daripada perut kereta. Sempat dia mengangkat tangan memberi isyarat pada pemandu yang di belakang keretanya. Lantas dia menolong tanpa banyak mulut.

Enam biji buah mandarin yang berterabur bergolek menghiasi jalan raya dikutip sepantas yang mungkin. Tiba, buah mandarin terakhir. Jungkook mengelap buah mandarin itu pada T-Shirt nya.

[C] ᴊᴇᴊᴀᴋᴀ ʟɪᴍɪᴛᴇᴅ ᴇᴅɪᴛɪᴏɴ [𝐄𝐝𝐢𝐬𝐢 𝐊𝐞𝐥𝐚𝐩𝐚 𝐉𝐞𝐨𝐧] JJK Where stories live. Discover now