PART 2

330 28 5
                                    


      Dari wajah dia yang serius tadi tiba - tiba ketawa terbahak - bahak . Gila laki saya ni tahu . Hahaa apasal . Kena suprise laitu dia .

Zo -" ko tipu saya kan ? Punya la ko ni mahu menguji saya laitu . Menyesal la saya kalau saya lepas tangan . Thanks sayang . Tidak sangka pula . Hehe . I love you . "

Sambil si Zo memeluk saya dengan erat sambil mencium dahi , pipi dan bibir saya dengan sepantas kilat. ' wow saya ada laki romantik ohh , betul - betul saya terjatuh cinta sudah sama kesayangan Sotong saya .

Saya -" kan sudah kena ... haha , ingat saya gunsangal betul ka ? Tapi kan Sotong ... umm ... sekejap juga ."

Zo -" siou sudah fikir bukan - bukan pasal ko kio . Umm apa sekejap tu . "

Saya mendekati wajah saya ke arahnya dan menunjuk bibir saya mengunakan jari manis .

Saya -" sekejap baitu macam sepantas kilat saja haha  . Kan bagus kalau macam kena puting beliung . Lama betul . Haha "

Zo -" hahaha punya gete isteri saya ni ."

Saya -" isy saya gete sama ko saja kama ni . "

Zo -" erk comel . Hahha . Ko tidak malu sama saya ka sayang . "

Saya-" hahah lawak ba ko Zo . Isy . Bikin malu saja tu perangai . Hahaha ."

Sweet tidak? Haha

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Sebulan berlalu ... saya still masih ditempat kerja suami . Ramai pekerja yang tidak percaya saya dengan bos yang diorang minat tu . Haha ... Angie la wajah dia yang senantiasa happy bila dengan saya sekarang bila nampak cepat - cepat keluar . Seolah - olah saya hantu ohh . MINA?  Dia adalah kawan akhirat saya . Sampai saya tidak mahu berpisah dengan dia kecuali dia sudah berkawin .
Saya mengambil semua barang - barang dirumah sewa si Mina .
Oya , pasti kamu tertanya - tanya kan sebap di part 11 season2 tu saya ada tanya .
Kenapa si Mina boleh sewa rumah sampai jadi rumah dia ? Sebenarnya itu pun rancangan si Zo supaya saya tidak susah - susah lagi mahu bayar sewa . Saya kan ummm ... kuat makan . Hahaha duit ? Hahaha semua makanan tu . Dan itu rumah pun sekarang kami kasih sewa . Sebap saya dan si Mina termasuk si Sotong a.k.a suami saya tu sudah tinggal sebumbung di Villa . Wow kaya baini sawo saya . Kamu fikir saya mahu duit si Sotong saja ka ? Hahaha tidak la ba . Saya jatuh cinta dan memang tersinta - sinta sudah betul ni sama dia ... memang cinta la ba... ada bunga - bunga lagi na cinta sudah laitu kan . Haha .

Saya cerita kan kisah si Mina kio . Mungkin di season pertama saya tidak ada bagitahu detail betul pasal dia ni .
Si Mina ni sebelah kampung saya saja . Kami berkenalan dari tahun1 lagi . Tapi itu pun kami tidak rapat betul sebap biasa la kalau budak - budak belum tahu apa itu setia pada kawan . Mana yang dia suka na itu la dia kawan . Mana tidak suka . Tidak laitu kan .
Dia ni perna bertunang tapi sudah putus sebap itu ex tunang dia ada perempuan lain . Dan sejak itu juga la dia tidak ada boyfriend . Cuma kawan . Saya sama si Sotong .
Dan begitu la .

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

SATU TAHUN KEMUDIAN

Sudah setahun berlalu dimana saya dengan si Sotong akhinya bakal menjadi ayah dan ibu . Saya betul - betul gembira sebap sudah lama sejak berkawin kami mahu ada anak . Saya juga teringin sangat , dan sejak dari itu juga la saya stop kerja di pejabat suami saya . Si Sotong ni jenis yang romantik sangat pada saya . Sebap apa , huhu masih ada kepondanan dia itu . Now kalah - kalah macam mama pula . Bebel sana sini . Apa saja tidak ngam semua dia tegur , huhu .. memang best la ... sebap dia yang kadang tolong saya masak untuk kami bertiga . Mina ? Ya dia masih tinggal dengan kami , kalau dirumah dia yang tolong saya kesana sini . Kami juga ada orang gaji . Tapi bukan tukang masak kecuali perlu betul la . Sejak berkawin juga saya sudah mula belajar memasak untuk suami kesayangan . Si Sotong ? Walaupun wajahnya sudah berubah 100% lelaki idaman saya . Tapi . Ada masih kekurangan . Itu kelakuan dia . Mcm kadang saya di angap macam kawan . Erk . Perasaan saya kaitu . Hahhaa .

Hujung minggu saja saya dan suami dapat berkumpul . Sebap dia tidak turun kerja . Mina pun jarang bukan lagi jarang . Selama tinggal dengan kami tidak perna saya nampak dia cuti . Dirumah saja . Tapi saya suka sebap ada kawan cerita . Kadang kami cerita masih tidak menyangkah hubungan kami dua si Sotong jadi suami isteri .
Sejak saya pregnant juga si Sotong selalu banyakkan masa bersama dengan saya . 

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Sekejap saja , jangkaan saya juga sudah hampir . Perasaan ? Ya saya sedang takut sebap takut ada apa - apa pada baby . Syukur la ada si Sotong yang setia di sisi saya . Selalu beri saya kata - kata semangat untuk baby kami nanti   ...
Begitu saja la rutin saya seharian . Hanya diam dekat rumah kecuali si Zo balik dan bawa jalan - jalan di luar , beli keperluan baby dan bawa makan .

Skip

Akhirnya saya selamat melahirkan bayi perempuan . Dimana masa melahirkan  agak menakutkan sebap baby lemas dalam perut . Pecah ketuban tapi si Sotong lambat keluadari pejabatnya . Si Mina juga la hantar saya . Macam benci pula . Sudah saya bagitahu awal - awal yang tidak lama saya akan bersalin sudah . Diam dekat rumah saja . Ni ber eya - eya sangat mahu pergi kerja . Apa motif? Sedang kan itu adalah syarikatnya . Huhu . Emosi saya betul - betul tidak stabil apa lagi dalam keadaan seorang diri di dalam bilik tadi .
Tidak pa la janji saya sihat . Saya di hantar bilik qad biasa , saya ambil masa tidur tapi lansung tidak dapat . Apa lagi dalam keadaan baby masih nangis - nangis . Sudah la air susu saya tiada . Umm ... macam mahu ikut nangis pula sama - sama .

Tepat jam12 adalah masa melawat .
Dan dari jauh lagi saya sudah nampak si Sotong sama si Mina dekat dengan saya . Mahu nangis saja ba , apa yang diharapkan tiada . Saya mahu si Sotong disebelah saya . Mahu dia setia menamani saya . Tapi umm .

Zo -" sayang maafkan saya ya . "

Mina -" maafkan dia la Babe . Kami ada mesyuarat tadi . Terpaksa lambat datang , syukur ada driver . Tengok baby ?"

Si Mina ambil baby saya . Saya biarkan saja la . Saya diam saja . Si Zo tidak mahu pujuk saya sudah . Berabis dia cium tu anak kami . Main - main . Happy betul saya nampak ni dua ekor  . Umm saya perhati saya diorang dua . Pelik? Atau perasaan saya saja . Thingking positif Ryna . Tengok sebelum ni diorang selalu kenakan ko . Umm baik la . Kenapa perasaan saya terlampau ikut ni . Macam mahu nangis saja . Isy .
Sampai la saya keluar dari wad dan memang boleh pulang sudah .

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Bila sampai dekat rumah ... saya lebih banyakkan diam . Saya tidak mahu bersuara kecuali bercakap seorang diri sama tu baby . Saya lebih banyak melayan perasaan saya ketika itu . Saya mahu balik tempat mama saya . Selama dua tiga hari . Entaahh kenapa la saya boleh fikir bukan - bukan .
Atau perasaan saya saja kali kan . Isy .
Masa ni kami tiga orang berkumpul sambil tengok movie .
Saya bersuara .

Saya -" Dear . Esok kerja ka?  Macam saya mahu balik kampung ohh ni . Lagipun banyak pantang larang saya tidak tahu lepas bersalin . Takut ada apa - apa pula . "

Mina -" Darl . Jangan dulu ba ko balik sana . Kasihan baitu ko . Baru bersalin . Kalau ko mahu juga pun ko kena siap kan dulu cek kuning si baby ."

Zo -" Ya Ryna . Kan bagus macam tu ... nanti saya hantar ko pulang tempat mama . Sekarang ni . Baby tu perlu rehat . Jangan la selalu gendong saja . "

Saya -" umm yala ."

Saya masuk ke dalam bilik . Saya memeluk baby saya dalam pelukan saya . . . Tiba - tiba sunyi  . ' aik kemana diorang ' saya malas ambil peduli  .
Sensitif betul perasaan saya ni kali . Macam mahu terasa saja . Terasa di abaikan . Saya terlelap seketika tanpa sedar .
Saya tersedar bila saya rasa di peluk dari belakang dan mencium kepala saya berulang - ulang .

Zo -" minta maaf sayang . Huhu "

Saya terkedu , kenapa dengan si Zo ni? Atau dia perasaan dia tidak mahu layan saya . Tekan saya mahu merajuk baru dia mahu pujuk pula . Umm . Saya diam juga . Saya tidak bagi respon .
Saya mahu tutup mata saya untuk tidur balik . Bila baru saya mahu menutup mata .
Saya terkejut bila tiba  - tiba lampu dipasang . Seluruh bilik kami terang menderang . Saya duduk . Omg ...

BERSAMBUNG

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now