PART3

240 27 11
                                    

      Mahu saja saya teriak ! Sakit hati marah . Macam - macam perasaan saya  . Saya memandang wajah - wajah di depan saya macam mahu telan saja satu - satu . Saya rasa macam sakit betul hati saya ba  . Walaupun pada masa itu saya rasa terharu dan gembira .
Saya menangis sambil di peluk oleh si Zo .

Zo -" sorry sayang ... Happy birtday sayang . Dan terima kasih sebap beri saya anugerah paling terindah dalam hidup saya . Semoga kehidupan kita suami isteri tetap kekal sampai ke nafas terakhir . I love you sayang ."

Mama -" selamat ulang tahun anak . Siou ... mama pun sejak kenal dengan si Zo ni pandai sudah join diorang punya idea . Haha walaupun mama takut sebap kadang wanita lepas mengandung ni emosi dia tidak berapa stabil . Syukur la tidak melebih - lebih rancangan diorang. "

Mina -" Sorry babe . Ko tahu kan husband ko ni suka sangat bagi kejutan . Haha terima la hakikat suami ko ni terlebih romantik mahu juga suprise - suprise . Sorry darling ."

Saya -"isy kamu ni . Suka betul buat saya ni macam kan . Dear pun sama . Sakit tahu tu hati di abaikan macam tu saja . Sendiri - sendiri sakit hati . Menahan marah . "

Zo -" sorry darling . And now ini hadiah dari dear . Dan untuk permintaan sayang mahu pulang ke kampung dear tidak benarkan . Sebap apa . Mama sangup jaga ko dan baby dekat sini . "

Saya -" betul ba .. terima kasih dear   "

Saya memeluknya . Isy parah betul oh dapat lelaki yang suka bagi suprise ni . Syukur sejak dari jadi isterinya sampai menjadi ibu ni . Walaupun balik - balik sakit tu ginawo sebap balik - balik kena bagi suprise yang menyakitkan . Tidak pa janji bahagia . Hahaha .

Skip

Tanpa sedar anak saya sudah satu tahun . Happy bila nampak anak membesar di depan mata , sihat. Apa lagi ada suami yang setia disisi . Susah senang bersama . Bisnes suami pun makin dikenali . Teringin mahu kerja . Tapi itu la , kena suruh stay rumah . Bosan ? Haha bosan la ba ... syukur ada anak kawan yang setia betul membawa main .
Ketawa sama - sama .
Mama pun kadang datang ke villa melihat kami anak beranak bila dia rindu . Si Mina . Dengar - dengar dia mahu tunang . Tapi si Mina masih sembunyikan dari saya . Tekan dia pun suka sangat bagi suprise . Haha .
Begitu la kehidupan kami ...

1 TAHUN KEMUDIAN

Wow tanpa sedar anak pertama sudah dua tahun , kuat ohh si Zo , hahha ... ada lagi anak kedua sedang menyusul . Betul - betul mahu tambah rakyat sudah kami ni . Tiap malam buat overtime .
Makin lama tambah sayang berdouble - double sama yang laki . Romantiknya dia . Selalu buat saya suprise macam biasa . So bila dia tidak layan saya atau apa saja yang menyakitkan . Memang di agak sudah dia mahu buat suprise .

Skip

Sampai suatu masa dimana masa itu usia kandungan saya suda masuk 9bulan , tunggu hari lagi ba , bila- bila masa saja akan beranak. Dan masa itu juga la kelakuan suami saya berubah . Macam biasa . Saya akan fikir yang dia sedang buat sesuatu untuk suprise kan saya . Oya , Mina sudah beberapa bulan ni selalu ulang alik ke kampungnya sebap mama dia sakit - sakit sudah . Jarang sudah ada kawan saya . Si Zo pun makin lama terlalu busy sudah di office   selama berkawin sudah dua tahun lebih juga saya tidak perna datang ke office . Nanti la ada masa saya datang .

Zo -" esok saya ada kursus dipendalaman untuk beberapa hari saja . Ko disini saja dengan anak - anak  ..  senantiasa on telefon . Bila ada rasa sakit terus call driver suruh datang ambil dekat rumah ."

Saya -" umm ba . Berapa lama dekat sana tu . Mahu juga kalau dear ada dekat sini . Anak pertama pun disebap kan suprise saja tidak dapat tengok anak . Lepas ni sayang tidak mahu ada suprise tahu . "

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now