PART 4

266 30 23
                                    

MR . SOTONG S2 🐙🐙

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona _Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 4

        Sudah seminggu berlalu ,
Wajah baby yang sudah tidak bernyawa itu saya tetap ingat sampai bila - bila sebap dia juga dalah darah daging saya sendiri . Hanya satu kesilapan sahaja saya tidak dapat menetap wajahnya dengan lama , saya tidak makan ... saya abaikan semua yang saya ada sekarang . Saya tidak memperdulikan sesiapa termasuk suami saya . Dia ada la punca saya seperti ini . Mama la yang sering kali memujuk saya .
Si Lorenzo ? Taik dia la kalau dia mahu pujuk saya ? Entah nampak kali saya yang buat kesilapan apa yang terjadi , saya pun terkilan ? Tapi saya ka yang bersalah dalam hal ini?

Zo -"ko memang ba dari dulu tidak berubah , bila mahu sedar sudah berlaku yang tidak sepatutnya , saya sudah bagitahu bila ko sakit sudah perut ko telefon terus tu driver . Itu pun susah mahu buat ka ? "

Saya -" astaga jadi sekarang ni ko kasih salah saya la? Begitu ! Kenapa ko tidak fikir ka nyawa saya pun hujung - hujung sudah . Ko sibuk kerja saja . Apa ko tahu ohh ! "

Mina -" Aduii kamu dua orang ni . Sekarang bukan masa bergadu ba . Sudah la ba tu Ryna , si Zo kan mana la tahu dia pergi kerja . "

Sakitnya hati saya bila kawan sendiri membela tu kawan kami yang sial a.k.a suami saya sendiri ! Isy . Siapa ba yang salah . Saya ka? Ingat saya pun mahu kejadiannya macam ni ka? Siapa tidak merana , sakit hati bila anak hidup di dalam perut selama 9 bulan 10hari . Bila sudah tiba masanya dia mahu keluar kita tidak dapat tetap , belai dia dengan kasih sayang . Sentuh wajahnya . Merenung mata .. ingat saya tidak sakit ! Sakit sangat .

Saya -" ko apa tahu ohh Mina . Ko ingat saya happy sangat ka anak saya mati ? Mana ada ibu suka bila anak dia mati . Ingat saya mahu ka ? Tidak ! Ko pula Zo , ko salahkan saya sebap lambat sangat panggil driver ? Ko tahu apa yang saya rasa . Saya call beberapa kali driver ko . Sampai anak dia yang angkat . Dan cakap daddy dia di hospital sebap sakit . Syukur anak dia yang hantar saya . Saya belum sampai di hospital saya sudah pengsan ! Ko tahu apa perasaan saya masa tu . Biar la saya mati janji anak saya selamat ! Ko ingat saya mahu semua ni ka ?ko apa ? Sibuk terus dengan kerja ! Tapi syarikat sendiri . Ko ada pekerja ba . P.a semua . Kenapa diorang tidak boleh ka ? Kenapa ini pun suprise ka ? Arhhh "

Mina -" Odoi itu la ba masalah ko Ryna . Bila ditegur ko melawan . Sampai bila la suami ko tahan macam ni? "

Saya -" tahan sama saya ? Hahhaa bodoh ka apa kamu dua ni . Kalau betul si Zo tidak tahan sama saya . Kenapa tidak bagitahu dari dulu . Baru 4tahun usia perkawinan . Sudah ko mahu rasa macam k.o dengan saya .kenapa ? Kalau ko tidak suka kasih lepas saya ba ."

Saya betul - betul mahu gila sudah ba . Saya menangis sambil teriak - teriak . Hati saya betul - betul sakit . Sangat sakit anak baru meninggal tidak sempat pun dapat kasih sayang dari saya . Mala suami saya sendiri persalahkan saya seratus peratus ! Ya saya salah . Saya yang bunuh anak saya kali ...

Skip

Sejak beberapa minggu yang lalu dimana saya dan suami bergadu. Dia sama sekali tidak perna menjenguk saya dirumah , pantang saya bersendirian . Sebap anak pertama saya mama saya bawa dikampung . Mama membawa saya pulang ke sana . Berpantang ! Cuma saya belum sedia untuk merehatkan diri . Saya mahu tengok anak saya beberapa hari . Mungkin dia perlukan saya .

Si Mina pun sama ! Lansung tidak memperdulikan saya . Hati saya sakit , seluruh badan saya sakit ... mungkin ka saya sakit? Seluruh badan saya begegar ... sakit sampai ke tulang ! Selama seminggu juga la suami abaikan saya . Mama call pun ada saya bagitahu sikit - sikit pasal sakit . Mungkin saya masuk angin . Hanya baring tanpa bergerak pun .
Sampai la ada orang datang ke rumah itu pun saya sudah tidak mampu bergerak ... makan juga sudah tidak teratur ! Hidup saya seolah - olah tiada erti . Saya betul - betul persalahkan hidup saya . Anak saya mati sebap saya ! Ya ...

Tok ... tok ...

Lelaki -" Hello . Puan , puan ada di dalam ka? "

Saya tidak mampu berdiri , saya berusaha juga untuk melawan sakit saya masa itu . Tapi seolah - olah saya suka pula . Sebap saya akan fikir bila saya akan mati . Dan masalah saya akan lenyap .
Saya segaja jatuhkan gelas kaca yang ada di depan saya sekarang . Saya betul - betul tidak mampu sudah . Mata pun asyik mahu tertutup saja .
Makin lama pendengaran saya makin hilang ...  saya tidak tahu sudah apa berlaku . Cuma yang saya ingat ...

Seseorang -" Puan , puan kena ingat pasal baby ko . Ko kena kuat ."

Hanya itu saja , semua nya lenyap , semuanya saya tidak mampu mendengar lagi .

Skip

Bila mata saya sedikit demi sedikit mahu terbuka , saya mula mendengar tangisan ... bergilir - gilir ... " kenapa ni saya sudah mati ka? " terus saya teringat tentang seseorang yang saya kena kuat . Anak? Ya anak saya pertama . Kenapa saya bodoh sangat abaikannya . Saya memaksa membuka kelopak mata saya ... kelihatan beberapa orang sedang merenung saya . Dan ada juga yang saya dengar sedang bergadu . Kenapa?
Saya cuba untuk gerakkan seluruh badan dan mula membuka mata saya semula . Akhirnya , saya dapat melihat orang di depan saya sekarang .
Saya tertanya - tanya kenapa lelaki ini ada di sini ? Kenapa wajahnya seperti itu? Saya memandang ke arah mama saya yang kelihatan sedih , matanya merah ... baru siap menangis . Anak saya sedang tidur di pelukkannya .

Mama -" anak , siou ... mama minta maaf nak ."

Zo -" apa lagi yang mama minta maaf ni ? Perempuan ni terang - terang ada bersama lelaki lain dalam rumah . Memang saya sudah agak ba , itu la mahu betul saya mahu pergi sini rumah . Nakan , saya tidak mahu ada perempuan sundal yang tidak sedar diri dekat sini . Ini rumah saya .saya tidak mahu . "

Saya hanya mampu pasrah , mungkin ka suami sudah tidak menginginkan saya lagi . Tidak pa la , saya janji yang saya akan bahagia walaupun dia tidak ada disisi saya . Mama saya hanya diam sambil membelai pipi saya . Lelaki tadi hanya menundukkan kepala .

Zo -" saya mahu ko keluar dari rumah saya Ryna ! Patut nya saya sedar dari dulu yang ko tu tidak layak menjadi isteri saya pun . Kenapa saya buta melihat semua itu ketika dulu . Dimana ko asyik bertukar lelaki . Saya tahu ko jenis orangnya yang tidak setia . "

Mama -" stop Lorenzo ! Sudah la , anak saya sakit ! Kalau ko sudah tidak mampu mahu menjaga nua tolong kembalikan pada saya dengan cara baik . Walaupun saya jahat pada anak saya . Tidak perna saya cakap dalam keadaan dia tidak ok ! Dia hampir mati . "

Saya gagahkan diri saya untuk bangun ! Saya menangis , terlalu puas sudah saya menangis air mata terus - terus mengalir . Saya abaikan badan saya yang sakit . Mungkin saya terlalu hina di depan suami sendiri . Ya . Bagus la ! Cukup la . Mungkin ini adalah suprise dia kan . Hahaha ... aduii saya gila oh . Kalau bukan anak saya pertama saya tidak mahu bangkit pun , biar la orang kata saya lemah!
Saya berdiri ... lelaki tadi mendekati saya dan menolong saya agar mampu berdiri .
Mama sudah masuk di bilik dan mula mengambil mengemas pakain - pakain saya dan anak .
Si Zo masuk dalam bilik dan tolong pula keluarkan semua baju - baju saya . Saya mengambil kunci kereta saya .. itu duit dan kereta saya atas nama saya . Saya tidak larat memandu syukur ada lelaki anak driver tu datang dan tolong kami anak beranak ... mama menangis di depan pintu . Saya?
Saya memandang ke belakang saya merenung anak mata si Zo dengan meminta balas kasihan . Tapi apa dia buat . Berpaling !

Saya -" satu saja saya mahu cakap Zo , terima kasih untuk segala - galanya . Ya saya pun sedar yang ko pun tidak layak menjadi suami saya yang baik . Untuk anak - anak saya . Mala ko menuduh saya tidak bertanggunjawap tentang anak kedua kita . Tapi tidak pa la . Karma Zo ! Minta maaf sebap tidak dapat menjadi isteri yang baik untuk ko . "

Saya melangkah keluar dari Villa si Zo dengan hati yang sakit ! Kecewa ! Pasrah dengan takdir kehidupan saya seperti ini . Saya pastikan hidup saya akan berubah . Saya pastikan hidup saya dan hati saya serahkan lelaki yang bernama LORENZO ! saya akan ingat segala kata - katanya . Saya akan ingat !!

BERSAMBUNG

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now