PART 5

249 28 6
                                    

MR . SOTONG S2

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 5

           Harapan? Perlu ka saya berharap dengan lelaki yang sudah menyakiti hati saya? Menuduh isterinya tentang kematian anak sendiri ! Saya tidak perlukan seorang lelaki atau suami hanya ingin menyakiti hati saya ! Mencintai saya hanya sekejap? Pada mulanya terus - terus memuji , lama kelamahan mula mencari kesalahan seseorang itu . Patut ka? Patut ka saya dipersalahkan seratus peratus tentang kematian anak saya  ...

Sudah seminggu hubungan saya dengan si Zo putus begitu saja ! Tiada apa yang perlu dikembalikan ! Saya juga tidak tahu tentang dia , sampai cousin saya datang kerumah . Dia adalah adik sepupuh saya .
Dia juga kawan rapat dimasa kecil . Bermain bersama , dia juga la sering kali menghiburkan saya . Anak ? Demi anak juga la saya tetap bertahan ... saya juga mahu ke makamah untuk tuntut cerai dari suami . Biar la , saya lebih senang bersendirian daripada ditemani yang hanya tahu menyakiti hati saya . Saya juga punya perasaan !
Mama setia di sisi saya , menghibur saya ketika di dalam kesedihan ! Anak saya juga sama . Macam dia faham pula isi hati mama dia yang sedang tersakiti . 

1 TAHUN KEMUDIAN

Saya ikut amanah iktiar di kampung ... dari yag tiada , akhirnya ada ... kereta juga saya jual sebap kasihankan mama . Saya tidak mahu susahkan dia terus - terus . Si Zo ? Saya juga sudah tidak tahu dia dekat mana ? Kemana dia. Bekas mama mentua saya juga ada datang memohon maaf atas apa yang terjadi dengan hubungan saya dan si Lorenzo . Saya juga tidak ambil tahu tentang dia !
Anak saya juga sudah mahu masuk empat tahun ...
Saya bekerja keras menjual kui - kui di kampung , ada kawin saya menjual . Dimana - mana pasti saya ada . Akhirnya usaha saya tidak sia - sia bila ada beberapa orang yang saya kenali sudah mula berminat dengan perniagaan kecil - kecilan saya . Saya menjual nasi lemak dan kui - kui . Campur ! Dengan kerja keras saya sendiri akhirnya saya mampu membeli kereta sendiri . Membeli pakaian cantik - cantik untuk anak . Menjaga dan membayar bil - bil perubatan mama saya . Saya juga menjual online ...
Bermacam saya buat supaya saya ada duit lebih . Adik beradik ? Ada tapi masing - masing sudah berumah tangga . Dan tinggal seorang lagi adik saya yang baru lepasan spm .

Skip

Saya ke bandar bertujuan untuk berjumpa dengan pembeli saya waktu itu . Mama saya juga turut menolong saya ... saya ke sana sini .
Nasi Lemak saya dikenali dimana - mana . Memang sedap . Cia , hahaha .
Masa ini saya ke inanam ...
Berjumpa dengan seorang pembeli saya sejak satu tahun yang lalu ..ada perkara yang dia harus bincangkam tentang bisnes yang saya buat .
Saya menunggu Encik Chong Elvin disebuah restoran . Sambil kupi - kupi , sambil itu saya sedang menunggu kedatangannya .

Kusai " Hello puan . "

Saya memandang ke arah orang yang memanggil saya . Bila mata bertantang mata . Erk lain itu , tidak ba ! Hahaha .
Macam perna nampak ? Siapa ka?
Dia tersenyum ke arah saya . Saya membalas senyumam dan menyambut huluran tanganya .

Kusai -" macam kenal? Puan Ryna? "

Saya -" ohh kenal saya? Saya pun macam kenal ko . Tapi lupa sudah ."

Kusai -" apapun saya Elvin . Kita bincang pasal bisnes kemudian kita cerita - cerita . Saya lupa ingat , but saya memang kenal ko . Haha "

Saya -" baik la
Teruskan . "

Skip

Lebih kurang satu jam kami bincang tentang bisnes , Encil Elvin mahu menjadikan nasi lemak saya sebahagian dalam restorannya yang akan dibuka tidak lama lagi . Tanpa berfikir panjang saya menerimanya . Sebap saya betul - betul perlukan duit untuk perubatan anak saya . Sebap anak saya punya lemah jantung . So kena bedah . Perlukan duit untuk membayar segala bil - bil rawatan nanti . Semua tangungwap untuk anak saya. Saya sendiri yang tangung tanpa dibantu oleh bekas suami saya si Zo . Si Zo juga tidak tahu tentang sakit penyakit saya . Buat apa saya mahu bagitahu dia sedangkan sudah setahun lamanya dia tidak perna memunculkan diri di depan saya juga berjumpa dengan anaknya .
Berbalik pada cerita ! Saya menerima tawaran encik Elvin iaitu mahu nasi lemak saya adalah menu utama direstorannya akan datang . Sebap dia juga adalah pembeli saya sejak setahun yang lalu . Jadi saya percayakannya .

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now