PART 15 FINAL

350 41 7
                                    

MR . SOTONG S2 🐙🐙

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 15 FINAL

        Saya masih setia menanti si Zo sedar ,
Sudah seminggu saya ulang alik membawa anak - anak berjumpa dengan dia tapi masih belum ada tanda - tanda yang dia akan sedar " apakah dia akan mati? Atau? Tolong la Zo saya perlukan ko disisi saya , mendoakannya tidak putus - putus keluar dari mulut saya agar diberikan kesembuhan secepatnya .

Saya menyentuh tangannya perlahan - lahan . Baru saya perasaan cincin perkawinan kami berdua masih tersarung rapi di jarinya. " kenapa rumah tangga kita diuji sampai macam ni Zo " , kenapa la saya ada sifat tidak terus memaafkan orang lain . Kenapa ? Sakit hati saya sendiri melihat ko seperti ini Zo .

Saya -" maaf kan saya Zo . Perasaan cemburu dan marah saya pada waktu itu betul - betul menguasai saya . Maafkan saya . Bangun la ... saya dan anak - anak menunggu ko sedar "

Begitu la rutin harian saya . Tiap hari , kehospital sampai kerja pun sudah mulai terbelangkai ,

LORENZO POV .

Saya tahu itu ko Ryna , tapi saya tidak tahu kenapa seluruh badan saya tidak dapat gerakkan . Saya juga mahu berjumpa dengan kamu semua . Saya rindu anak - anak saya . Rindu sangat .
Tiap hari saya selalu mendengar suara-Mu menangis , tapi saya tidak mampu  ! Maafkan saya sayang ...
Sejak saya sudah mendengar suaranya , saya juga berdoa agar diberikan kesembuhan yang secepatnya , saya mahu menjelaskan pada isteri saya yang saya betul - betul kesal atas apa yang berlaku dalam rumah tangga kami .
Suara itu la juga membuat semangat dalam diri saya .

RYNA POV .

Seminggu berlalu , dimana pada waktu ini saya betul - betul terasa kehilangan ! Saya takut ditinggalkan , saya tidak mahu hubungan suami isteri kami seperti ini dimana saat ini saya betul - betul memperlukan dia di sisi saya .
Saya menyentuh tangannya dan mencium tangan itu berulang - ulang ...

Saya -" Lorenzo , tolong la sedar . Saya mohon ... "

Tangisan saya sudah tidak dapat ditahan , kalau boleh saya teriak - teriak agar lelaki di depan mata saya sedar ... dan pada waktu saya meraung seperti orang gila , saya merasakan tangan si Zo bergerak dalam gengaman saya ... apakah si Zo sudah sedar?

Saya -" Zo? "

Kedua kalinya lagi , tangan dia bergerak semula . Ya saya nampak ... saya tergesa - gesa keluar meluruh ke kaunter .
Saya bercakap dengan nurse yang suami saya sudah sedar  , nurse tadi pun tergesa - gesa ke arah bilik doktor kemudian saya masuk semula . Tidak lama dari itu , kelihatan seorang doktor dan dua stafnurse turut serta masuk ke dalam bilik dimana si Zo ditempat kan .

Doktor -" puan , boleh keluar sekejap saya mahu cek suami puan dulu ."

Saya -" baik la "

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Pada saat ini saya mendengar segala apa yang dikatakan oleh si Zo ? Saya mahu percaya atau tidak ! Terpulang dari hati saya bakan . Saya sudah maafkan dia setahun yang lalu . Saya benar - benar sudah memaafkan dia dan mahu menerima dia dalam hidup saya .

Zo -" maafkan saya Ryna , saya tidak berniat mahu menipu dan sakitkan hati ko dan anak - anak . Tapi saya terpaksa ! Saya lakukakannya sebap saya sayangkan ko dan anak - anak . Tapi ketika saya melakukan itu pada si Mina lansung tiada perasaan pun . Saya berlakon ! Saya berlakon sakitkan hati ki pedahal hati saya sangat sakit ! Saya bersyukur dapat mengenali si Elvin . Dia juga la yang tolong saya , dia juga la yang megalapor segala tentang kamu anak beranak . Saya menyesal , dengan itu saya meminta tolong pada dia agar beban ko diringgankan , restoran dan rumah itu adalah duit dari saya . Saya tidak mahu bagitahu kamu pasal itu sebap ko masih membenci saya . Saya rindu sangat dengan kamu Ryna ... anak - anak saya , rindu sangat .. huhu ..."

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now