PART 9

281 37 17
                                    


        Bila mama si Mina cakap macam tu , terutama sekali keluarga si Zo berdiri dan mula mendekati saya " matai  laini saya dibunuh sini ."

Mama mentua -" apa maksud orang tua ni cakap macam tu Ryna ? Kamu sama si Zo ada masalah apa - apa ka? "

Saya -" ma aunty , kamu sepatutnya dengar dari mulut diorang berdua ! Siapa yang salah dalam hal ni . Kenapa aunty ingat saya kejam sangat macam anak ko buat pada saya ka? Saya tidak akan berdiam diri kalau melibatkan anak saya . Si Mina yang bersalah ! Kalau setekat dia ambil laki saya . Ambil la , sebap laki saya sendiri pun sudah mahu sangat dengan si Mina . Tapi kalau sampai mahu culik anak saya . Aunty ingat saya berdiam diri ka? "

Mama mentua -" arhhhh .. siapa Ryna? Baby laura ka? "

Saya -" ya ma ... anak aunty ini mahu bercadang untuk menculik anak saya ma . Si Zo pun sudah berpaling dari kami anak beranak . Dia biarkan kami . Saya tidak tahu apa sebap dia kembali pada saya dua tahun yang lalu . Dan memang saya fikir dia mahu anak saya mama ."

Aunty Mia -" ko jangan tuduh anak saya sembarangan Mina . Saya kenal anak saya , "

Saya malas mahu ambil peduli , saya meminta diri sama mama mentua saya dan keluar dari hospital , .
Cousin saya diam saja di sebelah saya . Sepanjang jalan saya nangis , " biar betul diorang tipu saya sampai macam ni "
Sampai la dirumah saya terus mengambil anak saya . Saya mencium diorang satu - satu . Sambil itu juga la air mata saya terus - terus keluar . Saya call si Elvin .

Tut ... tut ... tut ...

📞 Elvin -" hello Ryna . Kenapa baru on telefon ni? Ingatkan sudah lupa sama saya . Haha "

📞 saya -" saya ok la Elvin . Cuma , minta maaf sudah lama saya tidak datang ke restoran dan minta maaf pasal si Zo salah faham dengan ko hari tu ."

📞 Elvin -" its ok Ryna . Saya faham , cuma rasa kesal saja la laki ko tu macam ada perempuan lain saja . Ops jangan ko marah arh . Cuma saya rasa ragu - ragu . Saya boleh nampak cara dia layan ko lain ba ."

📞 saya -" umm memang sudah terjawap pun Elvin .  Tadi , um hati saya betul - betul mahu pergi rumah kawan saya tu si Mina . Dan memang betul diorang ada huhungan . Mala bukan itu saja , diorang brrcadang untuk menculik anak saya. "

📞 Elvin -" astaga betul ba . No komen la Ryna . Saya doakan semoga keluarga kecil ko baik - baik saja ya . Pasal restoran ko jangan la risau . Saya boleh handle sendiri . Hehe . Ko rehat banyak - banyak saja la .. "

📞 saya -" terima kasih Elvin memahami situasi saya sekarang . Nanti saya datang semula bila semuanya sudah selesai ."

📞 Elvin -" sama - sama Ryna .. "

Pangilan dimatikan ...

Saya masih termenung bagaikan orang gila , mama menyentuh bahu saya dan memeluk saya . Disana la saya menangis seperti kanak - kanak . Suara saya kedengaran , kalau boleh saya mahu teriak ,
Saya bawa anak saya berdua ke hospital .

__________________________________

Bila saya sampai disana , semua mata memandang ke arah saya . Ada yang tersenyum ikhlas . Ada juga yang tersenyum paksa . Saya abaikan mata - mata diorang semua .
Mama mentua saya datang ke arah saya dan mengambil cucunya yang sudah lena tertidur  .

Saya -" ma sudah masa melawat ka? "

Mama -" ya Ryna , pergi la masuk tengok husband ko . Dia sedang mencari ko tadi . "

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now