PART 8

234 40 19
                                    

       Bila saya sedarkan diri . Rupanya saya pengsan di restoran , syukur ada si Elvin tolong saya . Tapi keadaan di dalam wad itu juga agak kecoh sebap si Zo buat hal . Macam beberapa tahun yang lalu juga dimana si Zo menuduh si Elvin .
Dengan keadaan kepala masih terasa sakit . Saya sempat mendengar si Zo menuduh si Elvin .

Zo -" waaa tidak sangkah kan hubungan kamu sudah berapa lama . Ko tahu isteri saya sudah ada anak dua , ada suami tapi ko masih mahu ganggu hubungan suami isteri kami ."

Elvin -" kalau ko mahu tahu , dan siapa yang bersalah dalam hal ini . Kita pergi balai la , ko atau saya? Ko ingat saya ni apa sesuka hati ko saja mahu tuduh bukan - bukan tanpa ada bukti . Ryna adalah bos saya juga . Saya ada buka restoran . Mama dia kenal saya ba. "

Zo -" elehh ko jangan nak berdalih dengan saya la. Saya tahu ko segaja kan ... bagitahu saja la kalau ko mahu sangat isteri saya tu ."

Waaa Zo ! Ko betul - betul menyakitkan hatii ohh .
Perasaan saya betul - betul tahap dewa sudah tu kemarahan saya , dia segaja baini kasih putar belit supaya dia punya kegiatan di luar tidak kena tahu .  Mama pun hanya mendiamkan diri , si Mina masih mendukung anak saya . Nanti , kamu tengok sampai bila kamu boleh sembunyikan hal kamu depan saya .
Saya memanggil mama .

Saya -" ma , ( mama dekat dengan saya ) tolong bagitahu diorang jangan bising . Saya mahu rehat , ambil baby Laura bagi sama saya ."

Saya hanya memerhati mama bercakap dengan diorang dua . Si Zo pandang saya dengan kemarahan , " puik lelaki kalau sudah bersalah macam - macam laitu dia akan buat . Supaya tersembunyi tu perbuatan ."
Saya malas mahu ambil peduli , saya tengok si Mina macam tidak mahu dia bagi tu anak saya . Aik .

Mina -" sekejap aunty . Saya mahu pegang sekejap sebelum saya balik ."

Zo -" biarkan la tu ma , si Baby Laura pun tidak juga cerewet . "

Panas saya ohh . Terus saya ingat diorang pegang tangan tadi sana restoran . Saya duduk , saya tidak peduli sudah kepala saya sakit .

Saya -" Lorenzo ! Itu anak saya . Saya ada hak mahu pegang anak saya ! Kamu berdua boleh keluar . Saya tidak perlu ditemani sebap ada mama sama anak saya disini ."

Lorenzo -" waaa . Ko ni sudah kenapa? "

Saya -" hahaha ko mahu saya gila ka Zo . Cukup - cukup la sandiwara kamu dua orang ni . Memalukan sunggu ! Keluar saya tidak mahu tengok kamu dua orang dekat sini . "

Mina -" astaga Ryna . Begini ko angap kawan dan suami ko sendiri . Punya la , patut la apa yang ko ada senang kena ambil . Sebap ko tu lemah ! Cepat mempercayai kebodohan sendiri ."

Mama " ko Mina ! Ko tiada hak pun mahu cakap anak saya macam tu , kamu sedar ka atas perbuatan kamu berdua ni Lorenzo ! Kami tidak akan sumpah atas perbuatan kamu dua . Tapi tengok sampai bila kamu sorokkan hubungan kamu ."

Zo -" eee orang tua . Saya sama ni perempuan tiada apa - apa la . Anak ko ni sudah melampau , dia yang curang saya pula yang dituduh . Mahu lepas tangan laitu . Anak saya punya . Saya yang sepatutnya jaga anak saya . "

Saya -" anak ! Sentuh mayat saya dulu Lorenzo ! "

Bila keadaan itu makin berterusan . Security pun datang dan menghalau si Mina sama si Zo keluar dari bilik wad . Saya menangis sambil memeluk anak saya . " sabar hati , sabar ..."  saya betul - betul tidak puas hati . .saya kena siasat saya perlu bukti yang si Zo tetap lepaska saya ! Saya tidak mahu ada ikatan apa - apa pada dia lagi .  Mama terus - terus menenangkan saya ,
Saya pulang ke kampung dengan perasaan yang hampir gila menahan sakit hati ! Dituduh di sakiti , seolah - olah hati saya ni untuk dipermainankan .

MR . SOTONG 🐙🐙 SEASON TWO COMPLETEWhere stories live. Discover now