PART 2

855 48 1
                                    

      Ketika ini saya sedang membersihkan ruangan dapur sebap baru siap keluarga besar ini makan ... kasihan si Zila kena marah sama tu crush dia , dia sangkah baik . Saya pun sama ingatkan dia baik seperti Tuan Martin , tapi kelakuannya itu agak memanaskan ... saya tidak tahu apa akan jadi dengan saya sekarang ni ... bila - bila saja dia akan memanggil saya . Huuu ohhh ama , syok sudah saya dilayan oleh Tuan Martin dan isterinya . Tapi apakan daya saya dapat kenal seorang harimau dalam rumah ni pula ..

Tuan Alven -" Oiii orang gaji ! "

Saya -" Oiii bapa dia harimau ."

Tuan Alven -" apa ko cakap saya harimau . Bodoh punya bebek !!! Now ikut saya ."

Saya " baik Tuan ..."

Apakah akan terjadi ? Huhu jauh - jauh la dia mahu terajang saya dari tingkat atas . Saya cuma mengikuti setiap langkahnya menujuh ke arah bilik di tingkat tiga ... wajahnya yang serius membuatkan saya gegaran satu badan . Kenapa la ada anak Puan Hertina macam ni , odoii ...
Bila saya sudah di depan pintu bilik Tuan Alven saya berhenti sebap takut bila dia berani melakukan sesuatu di dalam biliknya .

Tuan Alven -" Eeeee babu ... sudah la macam nenek - nenek ... aduii heran la saya dengan mumy ni apa ba test dia ni . Semua pun selekeh !
Masuk ! "

Saya -" e .. e ... Tu..an .. "

Tuan Alven -" apa ko e e e sana arhh  . Apa saya cakap tadi , masuk saya bila kan .. M A S U K ! "

Huuu sabar saja la ... dengan perasaan yang takut saya masuk juga ke dalam bilik , saya cuma menundukkan kepala tanpa melihat ke depan . Takut tengok tu harimau sedang marah .

Pokkk ...

Punya saya terkejut bila dia ketuk kepala saya dengan kuat , ' isy ini boleh dikatakan membuli tahu . '  lepas tu Tuan Alven melemparkan saya satu bakul berisi dengan baju - baju . " erk , ini bukan baju - baju yang girlfriend dia beli kaitu ?"

Tuan Alven -" apa ko tengok sana arhh? Saya mahu ko bersikan semua itu . Sekarang ! "

Saya yang pelik , sebap kain itu memang sudah dicuci oleh si Zila . Tekan la saya mahu cuci untuk kedua kali pula . Odoi ini bukannya sikit , banyak ni wee ..

Saya -" Tuan , apakah baju ini mahu dicuci semula ... sedangkan sudah --- "

Tuan Alven -" Diam ! Kalau saya cakap buat , pergi buat ko cuma orang gaji dekat sini tidak paya mahu membebel . Lagi satu saya tidak mahu ko cuci guna mesin . Cuci guna tangan ! Ko faham ka?  "

Saya -" baik Tuan Alven ."

Saya turuti perinta bos Harimau . Hati saya sakit , kerna sebap saya hormatkan kedua ibubapanya . Saya sangup , sepanjang saya membersikan baju - baju itu air mata saya menitis . Si Zila melihat saya sambil memeluk saya . Berulang - ulang dia mohon maaf . Tapi saya ok saja . Tekan la pula mahu salahkan dia balik . Bukan segaja kan . Saya sudah berpeluh , hidung juga mata saya merah sebap menangis , isy kenapa la saya tiba - tiba cengeng ni .

Puan Hertina -" Eshter ? Aik kenapa cuci guna tangan . Mesin kan ada ? "

Saya terkejut ditegur oleh Puan Hertina , saya cuma menundukkan wajah tanpa melihat ke depan sambil berkata .

Saya -" saya tolong cuci baju Tuan Alven puan . Saya takut guna mesin nanti warna ni akan menjadi - jadi pula ."

Puan Hertina -" Esther ko nangis kaini ? Apa si Alven buat sama ko . Biar aunty yang tegur ..  "

Saya -" erkkk Puan tidak perlu , memang ini semua kerja saya . Saya kena patut siapkan sebelum malam . Maafkan saya Puan ."

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

beberapa minit berlalu , saya sudah dengar suara Puan Hertina teriak di ruang tamu . Aduiii ... saya meluruh ke arah ruang tamu . Tapi semua orang gaji tidak berani mahu tengok dekat , semua bersembunyi di celah - celah pintu . Haha termasuk saya .

Puan Hertina -" mumy tidak perna ajar Alven nak kurang ajar dengan orang lain ... ko sendiri tahu Alven , baju itu tidak akan bersih semula kalau sudah kena luntur dengan pakaian lain . You nak dera orang gaji mumy ke? "

Tuan Alven -" alar mumy ni arhhh , itu kan baju kesayangan saya . Itu semua pemberian girlfriend saya la mumy . Aduii . "

Puan Hertina -" nak manjakan pula dengan perempuan entahhh dari mana . Mumy tidak akan bersetujuh kamu berkawin dengan perempuan tu ! Kamu sedar tidak ? Perempuan tu hanya mahu duit kamu saja . Tapi ko sendiri tidak sedar . Kemaruk sangat dengan cinta perempuan duitan . Dia tidak ikhlas dengan kamu pun , apapun terjadi mumy tetap dengan keputusan mumy tidak akan bersetujuh dengan pilihan kamu Alven . Daddy kamu juga .  "

Tuan Alven -" NO ! saya tidak akan biarkan perkara ini terjadi mumy . Saya akan berkawin dengan girlfriend saya minggu depan ! Tiada akan dapat halang apa yang saya mahu kan mumy . Dia adalah kekasih saya ? Jangan cakap mumy sama daddy sudah rancang nak kawinkan saya pada orang lain pula !!  "

Puan Hertina -" kalau ko mahu sangat Alven ba buat , jangan menyesal kalau sesuatu terjadi ... "

Puan Hertina berlalu dan masuk kebiliknya , saya takut kedapatan mendengar terus saya cepat - cepat masuk ke ruang lobi untuk mencuci kain itu semula . Kedengaran bunyi tapak selipar menghampiri ke arah saya ... " ama tolong saya , apakah lelaki ini akan bunuh saya pula , disebapkan Puan Hertina mempertahankan saya . Diorang bergadu pula . Aduiii "
Saya terkejut bila rambut saya ditarik dengan kasar ...

Tuan Alven -" punya la biadap ko ni ? Ibu bapa ko tidak perna ajar ke mahu hormat majikan sendiri ! Ko sedar ka ko dimana sekarang ! Cuma la orang gaji . Ko jangan nak mengada - gada mahu lapor pada mumy sama daddy saya . Saya memang mahu ajar ko bagus - bagus ni . Semua masalah ini berpunca dari ko la perempuan bodoh ! Isy jijik ba saya tengok ko ni . "

Air mata saya sudah mengalir tanpa saya pinta , hati saya sakit bila kedua ibubapa saya yang sudah tiada itu disebut balik . Saya menahan hati saya agar tangan saya tidak tersampai dipipi lelaki kurang ajar ini .
Cara dia betul - betul menyakiti hati saya . Hati saya sakit , kenapa masih ada orang yang jahat macam dia . Seperti orang lain ... saya takut ,
Saya sudah terduduk , kaki saya bergegar .. Tuan Alven menarik baju saya dengan kasar dan mahu menampar saya . Saya hanya pasrah dan menutup mata ... tapi tindakannya itu tidak sampai - sampai ke pipi saya . Bila kedengaran pula seperti seseorang di tampar .

Pak !!

Tuan Martin -" daddy tidak perna ajar ko jadi anak yang kurang ajar Alven !!!! Ko sedar ka apa ko buat ni ? Perbuatan ko ni betul - betul menyakitkan hati orang tua . Apa salah si Esther sampai tangan ko ni berani mahu memukulnya ... "

Puan Hertina -" ALVEN ! masuk dalam bilik ko ...  papa mari bincang ... Eshter pergi masuk bilik ko dan rehat saja hari ini ya ."

Saya hanya mengangguk keletihan , dalam ketakutan ... dan itu pertama kali saya melihat Tuan Martin meninggikan suaranya sejak saya mengenali orang tua itu . Pasti dia sedang marah , lelaki ini lansung tiada rasa hormat pada keluarga nya , nanti ko , sekarang ko tidak akan menyesal la sebap kedua ibubapa ko masih ada . Bila sudah tiada entah macam mana la kehidupan ko nanti . Sakit hati saya tu perangai dia .

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Zila -" Eshter . Puan panggil ko diatas . Dibilik Tuan Martin . Cepat sikit diorang semua sudah tunggu tu . Cerita - cerita ya apa berlaku nanti ?  "

Sepanjang naik ke atas saya tertanya - tanya diorang semua sedang menunggu saya ?  Kenapa ? Apa sebenarnya yang saya buat sampai saya pun di panggil sekali.  hati saya berdebar kenapa saya tiba - tiba di panggil . Ini adalah pertama kali saya dipanggil masuk kebilik pejabat Tuan Martin , ada sesuatu yang tidak kena ka? Apakah sebap pergaduhan tadi ?. Bila saya mengetuk pintu bilik , ketiga - tida diorang melihat ke arah saya .
Puan Hertina juga Tuan Martin tersenyum melihat ke arah saya . Tapi lelaki di depan diorang pula macam zombie sudah ba ! Marah laitu ? Saya masih belum tenang sebap masih tertanya - tanya apa akan jadi ? Kenapa diorang memanggil saya masuk sama - sama dengan diorang sedangkan saya ni cuma la orang gaji . Saya tiada kaitan apa - apa dengan anak beranak tiga orang ini . Saya duduk dengan perasaan takut , sebap Tuan Alven memandang saya seperti saya ini mahu dibunuhnya . Tapi lain pula dengan kedua ibubapanya yang seperti nya kelihatan gembira .

BERSAMBUNG

DIA ISTERIKU COMPLETENơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ