PART 9

657 42 2
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 9

    Kenapa dengan saya ni? Time sedih - sedih pun sempat memuji orang lain . Isy , jangan perasaan la Esther . Tiada orang akan suka ko la bagus awal - awal sedar diri nanti disakiti lagi . Tambah parah .

Kusai -" miss maafkan saya .. ko tidak apa - apa ka?"

Saya sudah berdiri , huluran tangannya juga saya tidak sambut takut dilabel perempuan murahan pula sesuka hati memegang tangan lelaki .

Saya -" its ok , bukan salah ko pun ... "

Kusai -" ko tiada cedera apa - apa , saya terkejut bila ko terduduk dan menangis sepertinya ada yang sakit sangat . Oya nama saya Elvis ."

Saya '" ohhh tiada apa - apa , saya ok juga ba . Ok Encik Elvis salam kenal nama saya Esther . "

Tanpa menunggu jawapan dari lelaki itu saya terus saja keluar dari sana . Saya jumpa si Jossie dan menceritakan pada dia apa berlaku , si Jossie pun ikut geram dengan lelaki tu .
Saya meminta pemandu saya hantar saya pulang kerumah . Rancangan ini sepatutnya saya tidak bersetujuh ! Lelaki itu lansung tiada perasaan secubit pun dengan saya . Saya kena sedar itu .
Saya masuk ke dalam rumah dalam keadaan yang sangat menyakitkan hati . Kelihatan Puan Hertina sedang minum petang di temannya  . Dari jauh dia sudah tersenyum melihat saya . Tapi wajahnya berubah bila melihat wajah saya yang tidak seberapa ceria .

Puan Hertina -" Esther kenapa ni? Ada masalah berlaku di office ka? Apa yang si Alven sudah buat pada kamu ? Bagitahu mumy? Rancangan kita menjadi kan? "

Saya -" mumy sorry ... saya rasa macam tak sangup untuk meneruskan semua ini . Hati saya sakit , saya sudah cuba selama dua tahun ni ... isteri mana yang tidak sakit melihat suami ada perempuan lain , terang - terang lagi suami sendiri tidak mencintai saya . Apa patut saya lakukan , saya sudah tidak sangup .. please mumy . Saya nak minta cerai dari Alven . Maafkan saya mumy ."

Sampai saya melutut di depan Puan Hertina , hati saya betul - betul sakit . Mungkin sudah tiba masanya saya kena teruskan kehidupan tanpa diorang disisi saya . Memang benar apa yang sudah dikatakan oleh Tuan Alven . Saya tidak sesuai untuk dia , tengok saja la kehidupan saya . Siapa nakkan orang gaji tiada pelajaran lansung . Saya betul - betul kali ni berharap yang Puan Hertina melepaskan saya dari gengaman anaknya .

Puan Hertina -" Esther sayang , mumy sangup ceraikan kamu berdua , yang penting ko bahagia . Mumy juga tidak sampai hati melihat kamu diperlakukan seperti ini . Maafkan mumy sayang ."

Saya memeluk Puan Hertina ,

Saya -" terima kasih mumy ... saya akan bahagia dengan keputusan yang saya sudah buat mumy . Saya percaya yang anak mumy itu akan bahagia dengan atas pilihannya . Mumy saya ada permintaan terakhir ."

Puan Hertina -" harap la Esther , ya sayang apa dia? Cuba bagitahu sama mumy apa dia? "

Saya -" saya mahu keluar dari tempat ni . Saya mahu bebas , saya mahu jalani hidup saya tanpa membebani orang lain . "

Lama puan Hertina mendiamkan diri , sampai saya perasaan ada orang mendekati kami berdua ...
Tangan kasar Tuan Martin memegang bahu saya . Saya tahu Tuan Martin sedih , mungkin juga dia sudah mendengar segala perbualan kami .

Tuan Martin -" maafkan anak daddy ya nak . Apapun terjadi antara hubungan kamu berdua . Mumy dengan daddy tetap menganggap kamu seperti anak kandung kami .  Satu permintaan daddy sama kamu Esther . Kamu tolong urus syarikat daddy dekat Indonesia . Disana kamu tiada sesiapa termasuk kami . Kalau itu yang ko mahu kan kami akan benarkan . Semoga Esther tenang di  sana . Jangan lupa call kami disini . Kami akan melawat kamu disana nanti . "

DIA ISTERIKU COMPLETEWhere stories live. Discover now