PART 8

686 46 2
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 8

        Semua kakitangan ada berkumpul di bilik mesyuarat paling mengherankan . Kenapa bahagian cleaner juga bapa suruh masuk? Apakah benda? Saya sudah duduk di depan , tapi mata saya senantiasa menetap telefon yang sedang saya pegang , memujuk sama tu buah hati pengarang jantung . Atok oii .
Saya pun sebenarnya tertanya - tanya apa ba mesyuarat kali ni . Umm ,
Saya perasaan bapa saya masuk , tapi saya tidak tengok kiri dan kanan siapa disebelah dia . Saya kan jenis yang tidak suka ambil peduli , bapa juga tahu sifat saya macam mana termasuk pekerja - pekerja di syarikat yang di amanahkan oleh ibubapa nya .
Kalau hal itu penting baru la saya akan sibukkan diri jikalau perkara itu tidak penting . Saya malas mahu ambil peduli , kamu tahu kenapa ? Sebap tidak ka itu membuang masa saja . Huhu .
Bapa menyentuh bahu saya ... semua pekerja ucap selamat pagi . Bapa berdiri dan mula berbicara . Saya masih fokus dengan telefon saya . Sebap si Donna nak jumpa malam ni . Apa lagi gembira la sebap tempat dia mahu jumpa tu bukan alang - alang ... lama tidak keladang sudah juga ni . Harus pergi . Kasihan bil tertunggak .

Bapa -" selamat pagi semua , saya menyuruh kamu datang ke perjumpaan ini bukannya ada hal yang serius pun . Cuma saya nak kamu kenal bos kedua di dalam syarikat Tuan Alven . Pasti kamu mengenali siapa gadis ini kan . Dia adalah menantu saya , sebelum ini dia perna bekerja disini sebagai cleaner . Dan dia juga adalah isteri kepada bos kamu Tuan Alven . Saya harap semua pekerja patuh kepada dia , jangan bantah segala arahan . Ikut rules yang sudah ditetapkan ... "

Isteri ??? Bos kedua??? Saya tidak tuli ba kan? Saya tidak silap dengar ba kan , dengan itu sepantas kilat saya melihat ke arah perempuan disebelah bapa yang sedang tersenyum ! WHAT ! Esther? Kenapa dia berubah . Mana baju kebaya ? Skirt kembang dia ? Spek besar? Rambut macam serang labah - labah ? Mana semua tu ... saya terkaku melihat penampilan baru si Esther !

Esther -"  Hai , nama saya Velentina Esther , kamu boleh panggil Esther saja . Tak perlu la berformal sangat dengan saya . Saya juga manusia biasa . Angap kawan saja jangan la takut dengan saya ya . Apa kekurangan boleh la tolong tunjuk ajar . Terima kasih ."

Saya masih terkaku , saya tidak peduli apa orang tengok keadaan saya begitu . Saya cuma , saya tidak boleh terpedaya ! Ya sebap sekarang saya sudah ada girlfriend , perempuan itu cuma mahu ambil perhatian dengan saya . Huuuu , saya berdiri bila bapa sudah menyuruh pekerja yang lain untuk beredar dari ruangan mesyuarat .
Bapa memandang saya sambil tersenyum .
Lepas tu bapa juga keluar . Cuma yang tinggal di situ saya dan si Esther . Perempuan itu tertunduk - tunduk . Malu ? Huhu ... perempuan kalau sudah bangga , sudah trep cantik , semuanya pasti trep . Isy saya tidak suka ... perasaan saya sekarang sedang berperang ! Huhu ...

Saya -" Ikut saya "

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

ESTHER POV

Tuan Alven -" ikut saya "

Tok oi , meluat saya ... entah kenapa perasaan saya dengan dia tiba - tiba berubah . Mungkin disebapkan sakit hati dengan layanannya yang selalu menyakitkan hati saya . Banyak tipu saja ! Lelaki kalau sudah nampak perempuan cantik . Na mata tu ba , isy ketara sangat memilih luaran berbanding dalaman . Apa salah nya ko terima saya macam ni . Tengok saya ajar ko macam mana sakit hati , saya akan buat ko jatuh cinta dengan saya . Dan rasa la apa saya akan buat . Kira mahu balas dendam la baini kan . Hahaha . Bayangkan saja la tinggal kenangan saja ba lagi tu kalau orang lain . Kalau bukan disebapkan orang tua dia . Aik ba ba , sudah ba saya minta cerai ni ... pasal mahu berubah ni pun atas cadangan Puan Hertina juga si Jossie . Aik menyusahkan , sebap semua kena belajar ...
Tapi bila saya melihat wajah Tuan Alven yang jelas sangat terkejut melihat saya tadi . Macam ada rancangan pula nak sakitkan hati dia .
Dan paling saya tidak sangkahkan Puan Hertina la dalang semua ni . Bukan dalang yang jahat - jahat kio . Yang baik - baik punya . Hahaa .

Saya hanya mengikuti langkah lelaki itu sampai ke office nya . " matai la Esther , kerna rancangan tahan hati saja la bila lelaki ini akan mengamuk sebap tidak pandai mengurus . Mana la saya perna kerja - kerja macam ni . Huhu parah "
Bila kami sudah sampai di pejabatnya , dan paling sandi Puan Hertina juga suaminya Tuan Martin meletakkan meja kerja saya di bilik Tuan Alven . Aduii , menghadap dengan dia tiap hari . Sabar saja la . Mampu ka saya nak kenakan rancangan sakitkan hati dia ni . Apa lagi sudah lama saya cintakan suami saya itu , cuma dia saja yang tidak sedar .  

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Sebulan berlalu , pasal kerja semuanya beres , atok . Hahaha ... Tuan Alven kadang pandai teriak saya , kadang dia pandai mengeteh dengan saya . Tapi ada sesuatu yang membuat saya bertambah sakit hati . Walaupun di dalam syarikat dia ni sudah tahu saya ni adalah isterinya , tapi tanpa segan silu ... girlfriendnya itu sering kali masuk ke officenya . Saya disitu juga tak dihiraukan ! Isy betul - betul la lelaki ni ohhh ... ni perempuan pun bantaton !
Bila hati saya sakit terus saya masuk bilik cleaner tempat macik Flor , masa rest kami tiga orang akan berkumpul membawang dekat sana .

Jossie -" isy gila baitu Tuan Alven ... ko tidak paya kasih terus la Esther . Nanti ko lagi yang sakit hati ohh ... kalau ko rasa lelaki itu tidak layak untuk ko minta cerai lebih baik . Memang lelaki itu lansung tidak ada perasaan ohh . Tengok la menyesal tidak guna tu lelaki tu . "

Serius betul ba dia bercerita . Ya bakan , sesiapa ditempat saya pasti terasa di abaikan ... seolah - olah bila saya mendekatinya di angap pula kita ni terlebih over . Maksudnya yang ketara sangat kita tergilakan lelaki itu . Baik la . Plan kedua ,
Puan Hertina bawa saya masuk ke rumah Tuan Alven semula . Saya kadang tidak ke office hanya sebap mahu menjaga hati lelaki itu . Memasak untuknya . Semua saya sediakan . Tapi sepertinya saya ini tidak wujud pun . Sampai perasaan saya pun macam entah la susah nak tafsirkan ... semua plan hancur macam tu saja ... Puan Hertina juga Tuan Martin sudah terdiam tidak tahu mahu buat apa lagi agar anak diorang itu tertarik setiap apa yang saya lakukan . Tapi hanya kesakitan pula saya rasa . Sampai satu masa dia perna sakitkan hati saya . Sampai saya nekad yang saya pilih haluan hidup saya.

Tuan Alven -" Eee perempuan , walaupun ko sudah berubah macam ni . Saya tidak heran la , kalau dibandingkan girlfriend saya . Bagus lagi girl saya ... huuuu ko berubah tapi tetap pengemis . You know what ! Ko masih mengharap dengan keluarga saya . Sangat - sangat meminta simpati  mama bapa saya you boleh yakin kan diorang . Tapi saya ! Tidak akan ! Lakonan ko memang low class ! Tiada yang nakkan ko la perempuan kampungan . Huhu over sangat . Now saya nak ko berambus dari hidup  saya . "

Hati saya hancur ! Sakit , lama juga la saya mendiamkan diri sampai la saya start masuk kerja semula , tapi paling menyakitkan ...
Perempuan sundal itu juga sering kali ke officenya . Tujuan saya memang mahu keluar dari tempat ini . Hati saya sangat la sakit . Saya berlari ke arah lift bila saya melihat suami bercumbuan di depan mata . Gila ! Tanpa segaja  saya terlanggar seseorang sampai saya terjatuh . Sakit sangat busul [ pantat , pungung ] saya bila terhempas di permukaan simen tu . Tapi hati saya lagi - lagi la sakit . Tanpa saya memandang siapa orang yang saya sudah terlanggar dengan segaja . Saya menangis disitu juga , saya tidak peduli mata - mata melihat saya waktu itu .
Saya betul - betul sakit hati ! kenapa la saya mahu teruskan rancangan itu . Ummm ..
Saya perasaan saya ditarik dalam pelukan seseorang .
Hangat , terasa selesa juga selamat . Lama saya mendiamkan diri sambil singut - singut [ tarik hingus ] , bila hati saya sudah tenang ... baru la saya angkat kepala siapa ka orang yang saya sudah langgar dengan segaja . Dan memeluk saya tadi .
Bila saya mengangkat wajah saya dan melihat siapa orang itu . Saya tersentak ! Hampir mahu pengsan saya dibuatnya .
sunggu memalukan perbuatan saya sebentar tadi    ... lelaki itu tersenyum manis ke arah saya . So cute !

BERSAMBUNG

DIA ISTERIKU COMPLETENơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ