PART 10

690 44 3
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 10

     TUAN ALVEN POV

        Sebulan berlalu , dimana kes penceraian kami disaksikan oleh kedua ibubapa saya . Sejak kejadian itu , kedua ibubapa saya lansung tidak mahu melihat wajah dan mendengar bicara yang ingin saya sampaikan .
Dengan kaki yang lemah saya teruskan juga melangkah ke rumah agam itu . ' pasti diorang sudah memaafkan perbuatan saya sebelum ini .'

Ting tong ... ting tong ...

Pintu dibuka dari dalam , kelihatan orang gaji mumy saya agak terkejut melihat saya di depan pintu sekarang . Mungkin tidak menyangkah yang saya akan pulang kerumah kali .

Zila -" Tuan Alven . Silakan masuk ."

Saya -" ummm . Mana mumy sama daddy saya ?"

Zila -" ada dikamar diorang Tuan . Tuan masuk la nanti saya tolong panggilkan Puan . "

Tanpa banyak bicara . Saya saja terus masuk dan duduk di kusyen . Fikiran saya sangat kusut sekarang , disebapkan perempuan kampungan tu saya sudah tidak diperdulikan oleh ibu bapa saya . Saya datang kerumah agam ni pun sebap ada yang saya nak bincangkan pada kedua ibu bapa saya tu ,  harap kali ni diorang akan bersetujuh . Keadaan rumah ni agak sunyi .. orang gaji juga macam kurang , kemana perempuan gila tu ... apa agaknya perasaan dia? Sudah diceraikan tekan la masih stay dekat rumah daddy pula . Perempuan tu kan . Huhu , pembawa nasip malang . Syukur la dulu saya tidak perna menyentuh nya atas kerelaan saya . Huuu , kali sudah kena rasmi orang ...

Puan Hertina -" apa yang Alven buat dekat sini?"

Saya terkejut melihat mumy yang keadaan pucat , tidak terurus ... kenapa ? Apa sudah terjadi ...
Mumy melihat saya seperti nya saya ini tidak penting dimatanya pun ...
Saya berdiri dan mahu memeluknya tapi dengan pantas mumy menepis tangan saya dengan kasar  .

Puan Hertina " saya mahu rehat Alven , apa yang ko mahukan? Arhh nak sakitkan hati saya lagi ke? "

Saya tersentak bila mumy cakap macam tu ..  kenapa dengan orang dirumah ni , disebapkan perempuan tu saja . Aduiii ... gila saya ohhh ,

Saya -" saya datang sebap nak minta restu dengan mumy sama daddy saja . Tapi ... "

Puan Hertina " suka hati ko la Alven , apapun ko buat terpulang dari ko . Kami sudah malas nak ambil tahu . Kalau itu yang ko nakkan buat la . "

Selepas mumy cakap macam tu , terus dia tinggalkan saya seorang diri di ruang tamu ... sakit hati saya bertambah bila tengok keadaan mumy macam tu . Mumy sangup biarkan anak dia ni terseksa tanpa restu diorang dissbapkan perempuan bodoh tu !!! Dengan pantas saya mencari kelibat orang gaji kampung tu . Pasti dia disini .

Zila -" Tuan cari siapa? "

Saya -" huuu ... mana kawan ko tu . Perempuan kampung bodoh tu   "

Zila -" siapa erk? Esther ka? Kalau Tuan cari dia umm sudah sebulan dia keluar dari rumah . Saya juga tidak tahu kemana dia pergi . Maafkan saya Tuan ."

Bodoh ! Pergi mana perempuan selekeh tu arh ? Saya nak ajar dia bagus - bagus ni ... kenapa la mumy kenal perempuan macam tu .
Sakit kepala saya ohhh , saya keluar dari rumah tu dengan perasaan yang hampah . Apa patut saya lakukan . Saya call si Donna bawa pulang ke kondo saya .
Huuu bagus layan girlfriend saya daripada perempuan bodoh tu . Entah sudah mampus kali ,

DIA ISTERIKU COMPLETEWhere stories live. Discover now