PART 6

635 40 1
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 6

   ESTHER POV

              Sejak dari saya dihalau keluar dari syarikat Tuan Alven , tujuan saya juga tidak tahu kemana . Duit saya tiada , pakaian tiada ... saya tidak kenal orang lain selain keluarga Tuan Martin .
Saya keluar duduk di bastop depan syarikat .
Saya tidak tahu mahu pergi mana , sebap tempat ni terlalu asing bagi saya . Saya tidak perna keluar bertahun - tahun dari rumah agam itu . Saya menangis sebap takut kehidupan saya manjadi teruk , saya takut dapat jumpa orang yang tidak baik dan melakukan perkara tidak baik sama saya . Saya mahu pulang ke rumah agam juga saya lansung tidak tahu dimana jalan nya .
Saya lapar dari jam berapa ke berapa saya menunggu , " Tuan Alven tidak cari saya ka? Tidak pa la hati saya masih sakit , walaupun perkawinan kami bukan la dari dasar cinta . Tapi saya tetap ingin mempertahankannya . Tapi kalau macam ni , sampai bila ..  tidak mungkin "

Saya -" ma kenapa la nasip saya macam ni . Kalau la saya pandai , dengar cakap pergi sekolah mungkin hidup saya tidak macam ni .. umm "

Tondu -" hai mandak , astaga ko ok kaini ? Kenapa menangis . Saya kesana sini mencari ko sebap saya mahu minta maaf pasal tadi ."

Saya terkejut bila di tegur oleh seseorang . Siapa ni? Dia kenal saya me ?
Saya tengok kiri dan kanan , mungkin bukan saya yang perempuan ni maksudkan . Bikin malu saja nanti , sebap tidak perna saya kenal dia ni .

Tondu -" nama saya Jossie , mandak ko la ba saya cakap , anu ba tadi yang saya terlanggar ko tu . Sorry arhh , saya betul - betul tidak perasaan ko didepan saya ba . Siou sangat - sangat . "

Langgar ? Astaga dia ka pula yang langgar saya tu ? Mana la saya tengok siapa lagi  . Odoi . Dia hulur tangan mahu bersalam sama saya .

Saya -" nama saya Eshter . Tidak apa - apa . "

Jossie -" ko balik sudah ka ? Mana rumah ko , saya hantar la? "

Saya -" tidak apa - apa Jossie , saya ok ... "

Satu jam saya menunggu tiada pun orang yang saya kenal menghampiri saya , " mana saya harus pergi? " setia betul saya tunggu di bastop supaya si Alven nampak saya . Tapi itu la , mana lagi dia mahu cari saya kalau sudah ada perempuan di office dia   "

" Esther ... Esther ... "

Siapa panggil saya ni , saya tengok di depan saya ... ada kereta berparking viva . Saya tidak kenal kereta tu sebap tidak perna nampak pun .
Kenapa saya kena kenal ni . Saya mula risau sebap orang tu sudah mula turun , saya sedia sudah ni mahu lari ...
Bila saya mahu berdiri kunun mahu melarikan diri . Orang tu bercakap semula .

" Esther ... saya la ni Jossie ? Kenapa ko belum pulang lagi ? " dia teriak saya semula bila saya mahu lari dari sana .

Saya pusing dan melihat ke arah belakang , ohh Jossie .. saya tersenyum manis bila apa yang saya fikirkan itu tidak betul, syukur la ...
Saya mendekatinya yang masih tersenyum memandang saya .

Jossie -" kenapa ko belum pulang? Lama sudah ko sini . Ko tunggu boyfriend ko ka? "

Saya -" erk , bukan la .. umm "

Jossie -" ko ada masalah ? Kongsi la semantara tunggu mama saya sampai ."

Saya -" tiada la saya ok . Mama ? Dari mana? "

Jossie -" mama saya kerja sana saja tempat kerja kita la .  Ko pun kerja sana ba kan . Saya orang baru sana ba saya tiada kawan , cuma mama saya saja saya kenal . Bagus la ko ada , ada kawan saya . "

DIA ISTERIKU COMPLETEWhere stories live. Discover now