PART 5

680 44 1
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 5

       Tanpa saya melihat siapa orang yang langar saya tu ... saya terus masuk dibilik cleaner , terkejut macik Flor melihat saya . Dia datang dan tarik tangan saya perlahan - lahan bawa duduk .
Sebap saya betul - betul sakit hati sudah betul ba . Saya tidak sudah sangup dengan perangai si Alven . Kalau tidak suka kenapa la ba .. umm sakit hati saya , lama saya menangis sampai Tuan Alven masuk di bilik cleaner dalam keadaan yang marah .

Tuan Alven -" ko palui apa arhh ? Bodoh , berapa jam saya tunggu ko hantar minuman . Sampai girlfriend saya marah . Batang hidung ko pun tiada sana , arhhh . Ko ni sudah kenapa . Sekarang ko pulang , saya pecat ko . KELUAR !!!  "

Saya terkejut , dimana saya mahu pergi saya tidak tahu ... saya berdiri ambil beg dan keluar dari sana ... tanpa melihat ke belakang ,

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

ALVEN POV

Punya la bikin benci ni perempuan , betul - betul menyemak ohh . Selama setahun lebih juga la saya jijik tengok ni perempuan ohh , apa lagi mumy suruh bekerja sama - sama . Punya gila , apa ba mumy saya nampak sama ni perempuan ni , kampungan ba . Kala - kala tu pengemis . Puik , jijik saya mahu sentuh .

Saya segaja bawa girlfriend saya di office dan bagi dia kerja sebagai cleaner , saya mahu dia akan jumpa sama mumy dan mahu minta cerai dari saya . Saya akan sakitkan hati dia , peduli la dia ... gila saya tidak lama layan perempuan sialan macam tu . Lansung tiada test saya ba .

Saya segaja panggil dia masuk office dan segaja bagi dia tengok perbuatan saya di office . Memang rancangan saya mengena bila dia hanya menundukkan kepala . Kalau boleh seluruh dunia saya mahu kasih tahu dia siapa . Pengemis entah mumy pungut dari mana .

Tapi yang membuat saya hampir gila sekarang ni , dia melarikan diri ! Ya saya suka sangat sebap saya sudah bosan sebilik , sarapan sama - sama . Naik kereta sama - sama . Semuanya sama - sama . Jijik ! Tapi mumy sampai mahu lapor sama polis tentang kehilangan perempuan tu ! Saya rasa mumy sama daddy ada kena kasih makan kali ohh . Boleh - boleh perempuan hodoh macam tu diorang suka . Isy ... kalau sampai mumy melaporkan apakah itu tidak membabitkan saya pula ? Nanti semua orang tahu kenapa mumy saya ada kaitan dengan perempuan gila tu ? Parah , mana lagi saya mahu cari perempuan gila tu ...
Saya bosan sudah balik - balik kena soal mumy .

Puan Hertina -" ko gila ka Alven ! Si Esther tidak perna keluar dari rumah ni sejak dari kecil kecuali ada kawan ! Ko tidak kasihan ka sama dia , kalau pun ko benci dia ko tidak ada balas kasihan pun dengan dia walaupun sedikit ! Dia tiada sesiapa cuma ada mumy sama daddy . Termasuk ko suami dia , mana lagi kita mahu cari dia ni . Sudah seminggu berlalu . Apa juga ko cakap sama dia ? Ko sedar ka apa ko buat ni ? Belajar terima diri dia seadanya ba Alven ! Jangan pentingkan diri sendiri . Ko tidak tahu pun apa dia sedang lalui , ko tidak perna mahu mengenali dia . Macam mana la ko mahu kenal hati budi dia . Mumy sama daddy kawin kan ko sama si Esther , sebap anak itu bagus , tidak perna melawan apa saja yang di arahkan dia ikut . Ko jangan hina dia . "

Bla ... bla ... bla ... memang rutin harian mumy sudah sejak menantu kesayangan dia itu hilang , membebel saja kerja dia . Tapi jangan saja la mumy tahu yang saya bagi dia kerja sebagai cleaner , selama beberapa bulan bekerja pun si Esther tidak perna melapor juga sama mentua dia ni .

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Dua minggu kemudian , kepala saya hampir sakit bila fikirkan hal ini . Saya tidak kisah perempuan tu mati atau apapun , cuma yang saya mahu mumy tidak mahu bertindak melulu melaporkan pada pihak polis ! Aduiiu bodoh , tidak menyangkah pula perempuan tu akan lari . Tapi bila saya ingat cakap mumy " dia tiada sesiapa kecuali kita bertiga " kenapa dengan dia ? Isy bodoh sejak bila saya pandai fikir pasal perempuan tu .

Tok ... tok ... tok ...

Saya -" masuk "

Elvis -" Hei bro apasal ni , serius semacam ? Masalah perempuan ke ? "

Saya -" wee bro lama ko baru datang sini ohh ... tiada la ... masalah syarikat saja . "

Elvis -" haha yaka ? Ba ok laitu . Ba malam ni ada way ka ? Lama tidak minum sama - sama , belanja la kawan baik ko ni ? "

Saya -" ok baitu tiada masalah . "

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Saya bersiap - siap mahu keluar malam ni dengan si Elvis , lama saya tidak luangkan masa dengan kawan baik merangkap sepupuh saya tu ,
Selesai mandi saya guna baju t'shirt dan seluar pendek . Saya memang suka keluar sample - sample ,

Saya turun ke bawa , daddy baru sampai mungkin dari tempat kerjanya . Tapi wajahnya kelihatan marah sambil memandang saya dengan tajam .
Saya mahu keluar , tapi daddy meninggikan suaranya bila bercakap dengan saya .

Tuan Martin -" Alven , daddy nak bincang "

Saya -" alar daddy , esok - esok tak boleh la ka ? Saya sudah janji dengan si Elvis la nak jalan malam ni ."

Tuan Martin -" tak perlu bagi alasan Alven , now . Saya perlukan penjelasan dari ko ."

What ! Pasti pasal perempuan tu lagi ! Asyik dia saja , bosan sudah saya mendengar namanya . Balik - balik Esther , dia hilang suka hati la ba kenapa nak sibuk sangat . Isy palui . Kami duduk di kerusi , mumy pun sama . Huu kalau macam ni kompom tak jadi keluar , bencinya  ..

Puan Hertina -" kenapa Alven diam ? Ko sorokkan si Esther dekat mana ? Jangan sampai mumy laporkan pada pihak polis . Cerita la? "

Saya -" dad , mum ... perempuan tu ..."

Tuan Martin -" Alven ! Dia itu wife ko yang sah ! Bukan perempuan , sampai nak jadi anak kurang ajar "

Saya -" what ever la dad . Sebap saya memang tak suka pada perempuan tu . Pilihan daddy sama mumy saya tidak dapat jaga dengan baik , sebap tengok la . Sekali dia suka lagi dia lari sebap lari dari kita . Jangan nak tuduh saya sembarang la mum  . Mana la saya tahu dia dimana . Ok la , saya kena pergi  "

Sakit betul hati saya bila kedua ibubapa saya risaukan perempuan tu berbanding ni perasaan anak dia . " kemana ba perempuan tu , tekan la mahu merajuk sampai macam tu sekali "
Saya sudah bosan mendengar bebelan kedua orang tua saya . Malam tu tanpa menghiraukan kedua ibubapa saya . Saya keluar jumpa girlfriend saya   ...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Donna -" why dear sedih semacam ? "

Saya -" huuu tiada apa - apa la sayang , cuma bencikan perempuan tu saja . Disebapkan perempuan bodoh tu saja kedua ibubapa saya memaksa saya kena cari perempuan peliharaan diorang tu "

Donna -" alahai ; perempuan tu masih belum pulang ke ? "

Saya -" ya , tidak tahu la perempuan tu pergi mana ."

Donna -" I rasa kan dear , You kena buat sesuatu rancangan bagitahu pada keluarga You yang menantu kesayang diorang tu berfoya - foya dengan lelaki lain . Kan bagus kalau keluarga You setujuh nak kita berdua berkawin . "

Saya -" I know darling . Tapi you nampak sendiri family saya macam mana . Pemilih ! Tapi apakah patut pilih perempuan macam tu ?"

Saya luakan semuanya pada si Donna girlfriend saya dari dulu sampai la sekarang , entah apa la yang mumy sama daddy tidak suka sama girlfriend saya ni ? Isy . Mahu memilih pun dengan orang pengemis , saya akan pastikan yang kedua ibubapa saya akan benci perempuan tu .

Donna -" sayang ni , di panggil - panggil I di biarkan pula . Jangan la fikir sangat bagus kita jalan . Jum .. kita shopping , boleh la please , i ada nampak kasut baru dekat Imago [ pinjam nama tempat ] , baru sampai ... "

Ya betul juga daripada saya fikir perempuan bodoh tu , bagus saya bawa si Donna shopping , lebih kurang 4 jam kami shopping . Beg sana sini di tangan , banyak sangat si Donna berbelanja . Tapi saya tidak kisah sebap saya betul - betul sayang kan dia . Saya mahu ambil masa mahu cari peluang supaya saya dapat berkawin dengan girlfriend saya . Perempuan tu patut di ceraikan atau kalau tidak jumpa saya akan urus secepat mungkin perkawinan kami . Biar dia dimadukan , huhu lagipun perasaan mana boleh paksa . 

BERSAMBUNG

DIA ISTERIKU COMPLETEWhere stories live. Discover now