PART 11

686 46 2
                                    

DIA ISTERIKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 11

    ESTHER POV .

       Hati yang tersakiti sebelum ini sudah diubati dengan pekerjaan - pekerjaan yang saya buat disini . Hidup ? Lebih baik dari sebelum , sunyi . Ya saya rindukan Puan Hertina ... bila saya bersendirian dan asyik sibukkan diri dengan pekerjaan sekejap saja saya sudah lupakan lelaki bajingan itu  . Selama setahun apa la berlaku dengan lelaki tu ? Teringin juga mahu tahu huhu , mana la tahu dia rasa apa yang saya rasa masa menjadi isteri yang terpaksa sebelum ini . Huhu ..
Teman? Banyak , ramai saya kenal dekat sini selama setahun . Dan ada seorang lelaki yang saya kenali bernama Elvis . Dia orang sabah . Tapi saya tidak kenal sangat dengan dia walaupun lelaki itu terus - terus berusaha mahu mengenali saya lebih dalam . Tapi buat masa sekarang saya tekan terima mana - mana lelaki dalam hidup saya . Perjalanan rumah tangga saya bersama dengan Tuan Alven setahun yang lalu betul - betul membuatkan saya rasa trauma . Mana saya berfikiran semua lelaki itu sama  ! Tapi sebenarnya tidak . Kalau lelaki semua berkelakuan seperti Tuan Alven pasti Tuan Martin juga sepertinya . Tapi itu agak mustahil , saya tidak sampai kesini kalau bukan disebapkan orang tua itu .
Selama setahun disini , sudah lima kali diorang datang melawat saya . Kami jalan , berbual menghabiskan masa bersama . Saya juga sudah betul - betul menganggap diorang adalah Ibu Bapa saya .

Pasal lelaki itu , sejak setahun lebih saya tinggalkan sabah saya juga sudah tidak mahu ambil peduli tentang dia . Kerna apa? Tiada gunanya mahu kenang lelaki seperti itu . Harap la apa yang saya mahu berlaku dalam hidup dia akan terjadi . Jahatnya saya , saya tidak membalasnya juga pun . Cuma harap karma membalasnya .

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Elvis -" umm termenung jauh , sampai saya dekat sini pun tidak kena perasaan ba . Aiyaa ... sedih ohh ."

Saya -" uik Elvis , ada - ada saja ba ko ni . Ko dari mana juga ni lama baru muncul . "

Elvis -" kenapa? Ko rindukan saya ka Esther ? "

Saya -" hahhaa prasantut [ perasaan ] ohh ko ni . Isy tidak lama , sunyi ba kalau ko tiada . Hahha "

Elvis -" haha adalah . Oya ko tidak teringin nak balik sabah ka?"

Saya -" no ."

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Saya sudah pasrah mahu tahu hal disana ... janji kedua orang yang saya sayangi sihat .
Walaupun sering kali on call juga berwhatsap dengan Puan Hertina tapi teringin sangat wanita itu di depan saya ...

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

DUA TAHUN KEMUDIAN

TUAN ALVEN POV

         Sejak setahun yang lalu ...

FLASH BACK

Donna -" kenapa dengan you ni? Da berapa lama you tak bagi i keluar dan bagi duit macam sebelum ni ? Da tak sayang bini ke ? "

Saya -" Donna please , i nak bersendirian ... i pun tak tahu apa da jadi sebenarnya ... you tahu sendiri , you nampak sendiri ... syarikat bangkrap juga duit semua entah hilang kemana ? Itu membuat i hampir gila dan you tak perlu ajar saya . You pun salah kenapa tak kerja . Asyik duit saja . "

Donna -" now You salah kan I ke? Ba bagus ba pula gaya ko ni . Bikin panas punya laki ... "

Terkeluar ba tu sabahan si Donna .
Isy sakit kepala ! Tekan la saya mahu pulang kerumah daddy mahu tanya pasal ni saja ? Tidak mungkin saya akan dilayan . Mungkin daddy sudah menarik apa yang saya ada sebelum ni ? Sampai hati daddy buat macam tu .

DIA ISTERIKU COMPLETEOnde histórias criam vida. Descubra agora