HAZE 14 | HOME

19.9K 560 22
                                    

Zack berjalan menuju ke arah Haze, Jayden dan Nico yang baru saja sampai di depannya. Kawan Zack, Loki dan Rafique juga mara ke depan. Masing-masing menayangkan muka ketat dan lagak seperti ayam yang mahu bersabung.

"Tanggapan kau seratus-peratus ke laut."Gumam Haze dengan tenang.

Zack menayangkan senyuman sumbingnya.

"What? Didn't your daddy never tell you that the he liked your racing? Or did your wife never give you attention? Ataupun maybe kau kena selalu kena buli dalam kindergarten? Yay?"Aju Haze setelah terledaknya ketawa Zack yang hingar di depannya. Datar.

"Nay."Ucap Zack dengan ketawanya yang baru saja habis. Kedua-dua tangan didepakan.

"Then, start your life like human being bukan hidup acah-acah gayboy yang berbau puki ayam." Ucap Haze sehingga menukar warna muka Zack menjadi merah padam. Gelak ketawa manusia tiba-tiba pecah. Mengejek dan memperli Zack.

Haze dan Zack masih bertentang mata. Sama-sama mengetap rahang dengan ketat. Tiada jawapan dari Zack untuk membidas kembali kata-kata Haze. Lelaki itu hanya membisu dengan wajah yang agak panas.

Senyap

"Hazel?"Haze merendahkan sedikit badannya. Bertinggung di depanku yang masih tertunduk dan malu sekali hendak mengangkat muka. Aku terkedu saat jari kekura Haze menyeka air mataku yang bertakung di empangan mata.

"Hazel, look at me..."

Aku angkat muka dengan perlahan. Terus terpampang wajah Haze meskipun separuh muka lelaki itu ditutupi dengan topeng rider.

"I'm here."Ujarnya. Mata hazel Haze bersinar-sinar saat kami bertatapan. Tangan kasarnya dihulurkan kepadaku. Saat itu, aku sudah mendengar bisikan orang ramai mulai menyapa telinga semula. Ada yang keji dan ada juga yang teruja dengan layanan Haze kepadaku. Tangan Haze aku sambut setelah seminit aku berfikir membuat keputusan untuk menyambut tangan Haze.

Dadaku berdegup laju manakala tanganku sudah mengenggam buku lima.

"Hazel, kau jawab sekarang soalan aku ni. Kau pilih dia atau aku?"Zack tiba-tiba melemparkan soalan yang agak dominan ke dalam halwa telingaku.

"What? Zack! What are talking about?!"Kedengaran Anoera menjerit kerana tidak puas hati. Bahu Zack dipaut kasar.

"You suruh betina ni pilih antara you dengan jantan dia? Habis, I berdiri sebelah you ni siapa? Tunggul? Sampah?!"Dada Zack ditunjal-tunjal di depan khalayak ramai.

"I ni isteri you! Isteri you yang sah! I bukan isteri atas kertas or your fucking your slave!"

"Shut up this fucking shit Anoera! Aku tak tanya kau. Aku tanya perempuan ni! Zip your cocky mouth! Kau kena ingat, hubungan kita ni berlandaskan kontrak. Aku tak cintakan kau betina. Kau dengan dia sama saja betina!"Zack membidas Anoera dengan kasar sehingga perempuan itu terkelu tanpa kata.

"Shit!"Anoera menyumpah. Rambutnya yang ikal coklat dikuak ke belakang. Pinggang dicekak.

"Fine,I akan bagitahu papa I yang you hanya dapatkan projek daripada papa I saja. Fuck you! Fuck you Zack!"Cemuh Anoera serentak tanda jari tengah dtayangkan pada mata Zack. Anoera terus meninggalkan Zack.

Pak! Penampar sulung aku hayunkan ke arah pipi Zack. Aku tidak mampu bertahan lagi. Zack bukan saja memalukan tapi menjijikkan dengan menginjak-nginjak maruah seorang perempuan sesuka hatinya.

"Zack Haikal, mulai dari sekarang you bukan Zack Haikal yang I kenal selama ni. You binatang! Lepas ni jangan ganggu hidup I lagi! Jangan tunjuk muka you depan I lagi! Sebab apa yang you dah buat pada I hari ni I akan ingat sampai bila-bila! You hanya berani dengan perempuan saja. I tak akan maafkan you!"Dada Zack aku tolak.

HAZE PUTERAWhere stories live. Discover now