HAZE 15 | RACE

16.8K 533 36
                                    

Seperti yang dijanjikan, malam Friday Night Kanjo yang diinspirasikan dari malam lumba haram lagenda di Jepun akan dilangsungkan setiap malam jumaat dari pukul 11 malam hingga ke pukul 4 pagi.

Kereta-kereta yang layak dipersembahkan untuk beraksi adalah kereta Japanese Domestic Market (JDM) seperti Honda, Nissan, Toyota, Hyundai dan Suzuki saja. Para pengunjung yang hadir juga diwajibkan memakai topeng Jason Voorhees untuk mengelakkan pengeceman identiti oleh orang ramai dan pihak berkuasa.

"Hazel, come on! Hurry!"Ruby menarik tangan kananku supaya semakin dekat ke arah segerombolan manusia yang sedang menggerumuni dua orang lelaki. Bunyi ekzos kereta ditekan kuat sampai mengeluarkan asap. Sangat menyeksa lubang telinga.

Aku dan Ruby terpaksa bersempit dengan orang ramai kerana mahu melihat dengan lebih dekat lagi wajah dua orang jejaka yang mahu memulakan pertarungan mereka di malam ini. Kelihatan Zack sedang mencengkam kolar baju Haze sambil menyumpah-nyumpah muka Haze yang bagaikan mengemis penampat g-string basah.

"Damn, your face man!"Zack melepaskan kolar baju Haze sejurus aku berjaya merentapkan pergelangan tangannya. Merah padam muka Zack menahan rasa geram. Berkemut-kemut tulang rahangnya.

"Zack, please stop! Please, hentikan semua ni! I nak korang berdua batalkan perlawanan ni!"Rayuku kepada Zack yang tengah menggila. Hanya kerana aku Zack dan Haze sanggup mengangkat ego masing-masing dengan merisikokan diri di dalam lumba haram berbahaya seperti ini.

"Don't touch her."Ujar Haze. Dalam.

"What do you mean? Apa maksud kau jangan sentuh dia? Hmm? Kenapa kau ni berlagak sangat? Do you want a piece of me?"Zack kelihatan berang sambil menolak-nolak dada Haze ke belakang.

Haze berdiam diri.

"Kau masih ingat deal kalau aku menang dalam pertandingan ni? You don't know me? Are you serious?"Zack masih mengapi-apikan Haze yang tenang.

"Lubang hidung kau yang berbulu pun aku tak kenal apatah lagi nak kenal siapa kau."Jawab Haze. Bonet kereta Nissan GTR dibuka luas-luas. Beberapa skru-skru yang terdapat pada enjin diketatkan.

"Cool. You will know who I am"Zack tepuk bahu Haze sekali lantas menuju ke arah kereta Toyota Supranya.

"Are you serious?"Tanpa melengahkan masa, aku menyergah Haze dengan pantas. Bam! Haze menghempas bonet kereta Nissan GTR miliknya. Mataku tajam dihalakan ke arah si jejaka tinggi lampai itu sehingga aku terdongak seperti orang kerdil.

Haze mengunci bibir. Tanpa menghiraukan segala soalan yang aku ajukan, Haze berlalu masuk ke dalam badan kereta Nissan GTRnya.

"Kenapa? Muka aku macam badut buat lawak ke sekarang ni?"Dingin ton Haze. Jejaka itu kelihatan masih memanaskan enjin keretanya. Letupan Nos dan ekzos para pelumba semakin hangat mencemari suasana.

"Zack is a professional driver tapi you're lousy driver. Zack selalu dapat anugerah. I tak yakin you dapat kalahkan dia. Please buang your alter ego sebelum you sendiri akan menempah malu."Getusku.

"And, his mother is a fcking lawyer!"Sambungku lagi.

Damn, this dude.

Haze ketawa.

"Hey, I sedang bercakap dengan you!"Aku menampar pintu kereta Haze. Geram dengan kelakuan Haze yang acuh tidak acuh seperti aku tidak wujud disitu.

"Kalau aku menang, I want your tits."Tutur Haze sebelum memakaikan topeng 13th pada mukanya.

Membulat besar biji mataku kerana terperanjat dengan jawapan yang baru dilontarkan oleh pemuda itu. Dasar kontolmu!

"I tak bergurau dengan you. I hate you! Damn"Hatiku mendidih panas. Orang tengah serius, dia main-main pulak.

HAZE PUTERAWhere stories live. Discover now