❨ 03:00 ❩

1.1K 139 15
                                    

Aku berdiri tegak di hadapan cafe yang terletak tak jauh dari rumahku. Sebelah kaki dihentak beberapa kali tamda protes.

Papan tanda yang tertulis 'closed' dipandang benci. Sekarng dah pukul berapa dan kedai ni masih tak bukak lagi. Mencabar keimanan sia.

Rasa bosan kian melemahkan semangat. Aku duduk di atas kerusi yang disediakan di hadapan cafe. Telefon dikeluarkan dari baju sejukku.

Butang aktif ditekan lalu aku menekan ikon yang menunjukkan aplikasi instagram. Aku mula membelek setiap pos yang dihantar dalam aplikasi tersebut.

Tak lama kemudian, belekanku terhenti apabila aku terdengar bunyi seakan sebuah kereta berhenti di hadapan aku.

Telefon terus diletakkan ke tepi. Mata tertancap pada kereta bewarna merah yang boleh dikatakan bersaiz kecil serupa kancil.

Pintu pemandu terbuka perlahan sejurus enjin dimatikan. Seorsng lelaki yang berpakaian serupa pekerja restoran keluar dari kereta.

Tanpa memperdulikan kehadiran aku, dia terus berjalan ke pintu. Kunci dikeluarkan dari poket lalu dimasukkan ke dalam mangga pintu.

"Kenapa lama sangat?" soal aku dengan nada yang berbaur marah. Dia memandang ke arah aku sekilas sebelum sambung membuka pintu.

"Maaf. Kami buka cafe pada pukul 9 jadi kenapa cik awal sangat"

Aku tersentak dengan ayatnya. Jam yang tertera pada skrin telefon dijeling sekilas.

PANTEK AKU DAH LAMBAT!

tanpa membuang masa, aku terus berlari meninggalkan lelaki tadi.

Please Excuse Me - Jaemin (C)Where stories live. Discover now