❨ 34.00 ❩

463 81 11
                                    

"Macam mana dengan keadaan dia doktor?" Jaemin bingkas bangun dari duduk setelah nampak susuk tubuh doktor yang merawat gadis itu datang menghampirinya.

Stateskop diletakkan pada leher. kedua tangan dimasukkan ke dalam poket kot farmasi.

"Sebelum saya menyatakan keadaan si pesakit.. Boleh saya tahu. Apa hubungan awak dengan pesakit?" soalan pertama yang keluar dari mulut doktor dipandang dengan rasa kelu.

Dia menghela nafas. Jaemin cuba untuk tenangkan hatinya yang kian berdegup kencang akibat gemuruh.

"Saya dengan dia. Kawan baik" balas Jaemin yakin. Doktor itu menanggukkan kepala.

"Baiklah. Keadaan Nana baik-baik sahaja. Cuma, dia belum sedarkan diri oleh kerana terlebih dos ubat tidur" jelas doktor. Jaemin anggukkan kepala. Di dalam kepalanya telah tertulis nama Nana sebagai gadis berhijab yang ingin dia kenali.

Thanks doktor! Kau lah hero ku!

"Boleh saya lawat dia sekarang?" Doktor menggelengkan kepala tanda tidak.

"Dia masih di bawah pantauan perawat. Jadi, buat masa ini dia tidak boleh dilawat sesiapa pun. Walaupun keluarga sendiri"

Jelas doktor begitu bersalah. Jaemin menganggukkan kepala tanda faham. Dia pantas beredar meninggalkan doktor seterusnya keluar daripada hospital.

Anak tangga yang kebetulan berada di situ diduduki. Salib yang diberikan Zico semalam dikeluarkan semula daripada dompet. Salib berbentuk rantai itu dipandang dengan kerutan.

"Siapa punya ni?" soalnya sendirian. Salib tu dimasukkan ke dalam dompet balik. Dompet dimasukkan ke dalam poket sebelum dia bangkit dan bergerak ke keretanya.

Tiba-tiba dia disergah seseorang.

"Maafkan saya?"

"Ye sa—"

"Hehe"

❀❀❀

harleysyaaa cheeseupingu sophearrose abangtaen-hotz -pubgmin nazsthetic_ song_hwj fullsundaeni

WISH ME LUCK FOR MY AWARD (ಥ_ಥ)

EurekaAward

Please Excuse Me - Jaemin (C)Where stories live. Discover now