❨ 58.00 ❩

365 63 1
                                    

✧ • .° di kelab malam ° . • ✧

Bunyi dentuman muzik memecahkan kesunyian. Di samping manusia tidak lagi menjadi diri mereka. Para gadis mula menari seakan sotong naik ke darat.

Kesemua sudah dikhayal dengan arak dan dadah. Namun, ia sudah lali di dalam jiwa mereka. Bagi mereka, barangan larangan seperti itu sudah menjadi vitamin harian yang berkhasiat.

Di samping umat manusia menghabiskan malam mereka dengan perkara yang dungu. Jisung duduk bertapa di atas kerusi yang disediakan di kelab tu.

Sebotol arak diambil dan diteguk ralus alkohol. Wajahnya kian memerah dek kerana kesan sampingan daripada peminuman arak. Mabuk.

Rambut diramas kasar. Kepala berasa berpusing dan serabut. Dia seakan dikawal oleh orang yang bukan dirinya.

Jisung bangun secara terpaksa dari kerusi. Perlahan-lahan kaki diatur keluar dari kelab. Namun, malang tidak berbau. Tiba-tiba bahunya terlaga dengan bahu seorang gadis.

Wajah mereka sepantas kipat bertentangan. Cerlungan tajam diberikan masing-masing. Jisung meneruskan perjalanannya pulang ke rumah.

Tubuhnya yang longlai masuk ke dalam kereta. Enjin dihidupkan seketika dan kemudian brek ditarik dan menggerakkan roda kereta.

Jisung tidak menumpukan seratus peratus perhatiannya kepada lalu lintas disebabkan mabuk.

Namun, malang kembali menyinggah...

Sebuah lori sedang bergerak menghampirinya. Jisung yang mabuk tidak sengaja melawan arus. Dan..

EEEEEE!!! BOOOMMM!!

Sebuah kemalangan terjadi melibatkan pertembungan anatara sebuah kereta dan lori bawa ikan..

❀❀❀❀

Plot twist? Diorang tak jadi lawan?

Please Excuse Me - Jaemin (C)Where stories live. Discover now