❨ 54.00 ❩

383 65 1
                                    

Nana terus memasuki ke dalam perut kereta setelah kereta Jaemin sudah terparkir di hadapannya. Nana meletakkan beg di tempat belakang.

Wajah Jaemin dipandang dengan tanda tanya.

"Kenapa tiba-tiba je ni?" soalan yang dipendam diberikan kepada Jaemin. Jaemin mengeluh. Beberapa helaian nafas dilepaskan sebelum dia menyataoan hasratnya membawa Nana.

"Saya sebenarnya nak mintak tolong awak" dia memandang ke arah Nana. Nana mengerutkan dahi..

"Tolong apa?" soal Nana.

"Jadi penenang saya. Saya nak mintak tolong awak supaya tenangkan saya daripada terus stress. Sekarang ni saya dihadapai dengan konflik yang memeningkan. Jadi, boleh kan?" jelas Jaemin dengan panjangnya. Nana berfikir sejenak. Jari menekan dagu.

Akhirnya, dia telah membuat keputusan untuk bersetuju. Dia akan cuba yang terbaik untuk selamatkan Jaemin dan lubuk tekanan.

"Oh ya. Apa konflik yang awak hadapi tu?" soal Nana membuatkan Jaemin tersentak beberapa saat. Dia pandang ke arah Nana.

"Kawan saya.... Dia curi al-quran saya dan dia nak buat sesuatu dengan al-quran tu. Jadi, saya stress" balas Jaemin sayu. Brek ditarik dan seteurnys kereta meluncur laju meninggalkan kawasan apartment Nana..

"Kenapa dia nak buat macam tu?" soal Nana terkejut setelah Jaemin menyebutkan perkataan 'al-quran' yang membawa maksud kitab suci bagi orang islam.

"Saya tak tahu. URGH! benda ni buat saya stresss!" Jaemin mula mengusutkan rambut hitamnya. Mindanya serabut. Kalau boleh, mahu saja dia menghentakkan kepala pada stereng kereta tetapi dia tidak mahu menakutkan Nana.

"Bawak bertenang Jaemin. Kalau awak tak mampu jawab. Jangan paksa. Nah minum air. Bagi redakan sikit hati awak yang panas tu" arah Nana seraya menghulurkan sebotol air mineral kepada Jaemin.

Jaemin merentap ia dan meminumnya dengan rakus. Botol tu diberikan semula kepada Nana. Nana menutup semula botol dan menyimpan ia ke dalam beg manakala Jaemin meneruskan pemanduannya ke suatu tempat yang hanya dia sahaja yang mengetahui.

-----

Aku nak habiskan fanfic ni huargh

Please Excuse Me - Jaemin (C)Where stories live. Discover now