AE. XIX

245 45 1
                                    

mainkan lagu diatas,
sementara anda baca chapter ini :)

mainkan lagu diatas, sementara anda baca chapter ini :)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

nah, belanja pic our juhee

------

"saya tahu jalan lain. " ujar sunhwa, dia lantas meminta pembantunya membukakan semula portal. portal khas menggunakan kuasa lelaki itu.

portal itu berwarna hitam dan gelap, seakan-akan seperti lohong hitam di angkasa.

"tapi, dengan cara ini. mesti panggil Seungwoo dengan nama sebenarnya."

semuanya yang ada di situ一 dongpyo, dohyon, juhee, dewa sunho serta sunhwa dan pembantunya terdiam kaku.

selama ini, mereka tak tahu apa nama sebenar seungwoo. juhee sendiri pun tidak tahu akan itu, walaupun seungwoo selalu dengannya.

"SEUNGWOO !" jerit juhee yang berdiri di depan portal tersebut. selama ini, seungwoo tidak memberitahu sesiapa nama sebenarnya, bahkan kakaknya-- sunhwa sendiri tidak tahu tentang itu.

yang juhee tahu, namanya hanya seungwoo. hanyalah, seungwoo. namun, tiada apa yang berlaku.

"WOOYA !" jerit sunhwa pulak, keadaan yang sama. tiada apa-apa yang berlaku.

"cepat, kuasa saya makin berkurang...." rayu pembantu kepada dewi sunhwa. titisan keringat membasahi dahinya mula kelihatan, tak dapat menahan lebih lama lagi.

- flashback mode on -

juhee ingin mencari tahu tentang watak webtoon yang akan direka olehnya, watak lelaki dewa. hedak minta tolong seungwoo tapi, seungwoo tiada pada waktu itu. dia pergi ke perpustakaan Dongbu.

❛❛ The Tales of The God of Wealth ❜❜

sebuah buku, buku lama yang terletak di rak paling hujung sekali itu dicapainya. sangat berhabuk, hampir saja gadis itu bersin oleh kerananya.

buku lama itu dibuka, buku itu memuatkan kisah tentang kehidupan lama si lelaki dewa, dewa kekayaan. yang dahulunya tinggal dikayangan dan kemudian dibuang ke bumi atas kesalahannya.

dewa itu perlu melakukan 1000 kebaikan di bumi demi menebus kesalahannya, yang membuatkan anak manusia boleh melihat entiti berupa dewa dan hantu.

dewa itu selalu curi-curi turun ke bumi, demi bertemu seorang manusia. manusia yang telah menolongnya, memberinya makan pada waktu-- jika sahaja manusia itu tiada, sudah pasti si dewa akan mati kebuluran.

Dewa Han Seungwoo.

- flashback mode off -

" HAN SEUNGWOO! " jerit juhee lagi sekali, dia teringat peristiwa waktu dia di perpustakaan.

kisah si dewa kekayaan itu, persis seperti kisah dirinya yang pernah membantu seorang kanak-kanak lelaki sewaktu dia kecil dahulu.

juga, persis cerita seungwoo yang lelaki itu dihukum dan dibuang ke bumi untuk melaksanakan 1000 kebaikan barulah diangkat semula ke kayangan.

tiba-tiba, keadaan sekeliling lembah chunwong menjadi terang benderang dan kemudiannya, portal hitam itu tertutup sepenuhnya.

disebabkan daya yang terlalu kuat, sunhwa dan juhee yang berdiri berhadapan portal hitam tadi terbaring di atas tanah. begitu juga dengan yang lain, mereka jatuh tersembah ke tanah lembah.

"terima kasih."

------

➳❥ the end

cliffhanger bukan ? 😂 anda rasa seungwoo berjaya keluar tak? semuanya akan terjawab di epilogue nanti 🙋

btw, sunhwa tak tahu nama sebenar seungwoo sebab dari kecil deorang tinggal berpisah, wooya di kayangan. sunhwa pula dibumi sebab dia cupid.

Angel Eyes. ✔Where stories live. Discover now